8 Reacties

2 maanden geleden

Mijn dochter ook nu, we zitten in de nee fase. We laten haar wenen, uiteindelijk stopt ze zelf met wenen

2 maanden geleden

Oh zo herkenbaar. Ik heb een zoontje van 2 jaar en 2 maanden. Gaan slapen is een drama. Gaat ook staan, springen en huilen. Geeft aan met mama te willen knuffelen. Heb helaas de oplossing nog niet gevonden. Ik ben aan het overwegen te stoppen met het middagdutje, maar hij is in de middag wel heel moe, omdat hij vaak al om 06:00 wakker is.

2 maanden geleden

Heel herkenbaar. Een groot drama. Geen slaapzak aan willen, alles weggooien wat ik hem aanreik zoals een knuffel en speentje en krijsen tot hij rood ziet en zichzelf verslikt van al het verdriet. Zo lastig en sneu. Ik denk dat ik hem het meeste help door zelf rustig te blijven, hetzelfde ritueel aan te houden en ook de slaapkamer op een gegeven moment gewoon te verlaten en dan kort terug te komen. En ik houd in mijn hoofd: ‘het is maar een fase, ook dit gaat weer voorbij’.

2 maanden geleden

Mijn zoontje wil vooral tussen de middag niet meer, dus de middagdut doen we niet meer (behalve als hij ziek is ofzo). Sindsdien slaapt hij elke dag tussen 6 en 7 zonder probleem ;) De vroege bedtijd vooral ook omdat ik op werkdagen om 7 uur de deur uit moet en we dan samen rond 6 uur opstaan.

één maand geleden

Wij hebben er sinds 4 avonden ook last van… is er bij jullie al wat verbetering?

één maand geleden

Oef hier nu ook. Zoontje 2 jaar 3 maanden en echt gilllen!!! Op speenvarken niveau. Slaapzak uit, gooien met zijn knuffels. Ik word er moedeloos van. Hij wilt gewoon geen middagslaapje doen 😭

één maand geleden

onze dochter van dec 2021 had dit vanaf 5 december en nu slaapt ze eindelijk sinds maandag weer zelfstandig in zonder te huilen en slaapt ze tot 5 uur toch in haar eigen bedje.. er is nu 1 avond geweest waarbij ze echt niet wou slapen ( ze was ook niet fit die dag) heb helaas geen tips.. hoop dat het snel over gaat.

één maand geleden

Hier gaat het gelukkig een stuk beter in de avond met inslapen blijven wij er heel even bij , wel duidelijk gezegt als je gaat staan of huilen ga ik naar beneden , snap je dat ? Als hij in de nacht wakker wordt praat ik bij de deur tegen hem , ga maar liggen het is nog nacht , je bent veilig papa en mama zijn bij jou ! Meestal werkt die wel , wij zijn nu in de afbouwende fase met erbij blijven met inslapen.