23 Reacties

4 jaar geleden
Ik zou zelf, moest ik nu opnieuw kiezen, gaan voor een iets hoger model. Ik heb nu een stationwagen en vrees dat mijn rug gaat afzien om het kindje altijd in die stoel te moeten zetten.
Denk dat dat ook gewoon afhangt van wat je gewoon bent. Als wij met z'n tweetjes op reis gaan zit mijn koffer nu ook al vol, maar ik ben altijd veel plaats gewend geweest...

4 jaar geleden
Ik heb de nieuwe yaris hybris iconic versie en dat is een grotere versie van de vroegere yaris. Heeft vrij veel ruimte. We hebben alles er al is ingelegd buggy, autostoel, maxi cosi en alles past en plaats genoeg over. Had deze net gekocht voor ik wist dat ik zwanger was.

4 jaar geleden
Ik rij in een 5 deurs volkswagen Up en ben nu zwanger van mijn 2e kind. De Up is met 1 kind echt prima. Haar kinderwagen en buggy paste toentertijd gewoon in de kofferbak. Dus een stationwagen voor 1 kind vind ik persoonlijk overbodig, maar als je denkt aan gezinsuitbreiding na je eerste kind op korte termijn dan is een station prima. Ik ga nu ook mijn UP ruilen voor een iets grotere auto met een 2e onderweg..Maar met 1 kind is deze auto echt meer dan prima te doen...

4 jaar geleden
Wij hebben een Opel astra station en zijn toch erg blij dat we een grote auto hebben.
We hebben nu 1 zoontje en inverwachting van de tweede.
De auto hadden we al voordat onze zoon geboren is. Maar ik vind het echt een aanrader
Als je eens een weekendje/weekje weg gaat is echt fijn een grotere auto.
Wij nemen ook regelmatig de kinderstoel mee zodat onze zoon lekker rustig kan eten in zijn eigen stoel, als we verjaardag hebben of op visite gaan.
Ik zou zeker voor de station gaan je gaat merken dat je die ruimte straks echt nodig hebt met wandelwagen ect. 😊

4 jaar geleden
Reactie op ThK
Ik zou zelf, moest ik nu opnieuw kiezen, gaan voor een iets hoger model. Ik ...
Betreft dat hogere model zit ik ook aan te twijfelen. Maar wij vinden beide 1 kind voldoende. Daarom twijfelen we ook of we een station auto kopen , een SUV of gewoon een hatchback met genoeg kofferbakruimte. 😱 Allemaal keuzes die er gemaakt moeten worden 😜

4 jaar geleden
Ik hrb zelf een Peugeot 307, maar als de kleine komt, moet onze herder in de kofferbak in een kooi en die past niet in mijn kofferbak. Mijn vriend heeft daarom laatst een VW Touran gekocht. Dat is echt een geweldige familiewagen, grote kofferbak waar naast de bench ook nog een kinderwagen en baggage kan en de achterstoelen kunnen er alledrie uit! Onwijs veel opbergvakjes, we ontdekken er steeds meer, en achter onzr rugleuningen zitten van die tafeltjes net als in het vliegtuig.
Hij is vergelijkbaar met de Opel Zafira en is er in oudere en nieuwere modellen. Een stationwagen had zeker ook gekund, maar de Touran is een hoger model, een MPV en dat is wellicht met inladen van spullen en kind wat makkelijker. En er past sowieso meer in 😁
Ik houd mijn Peugeot, ondat die ook makkelijk groot genoeg is voor ons drietjes, maar als de honden meegaan, zullen wr de Touran moeten gebruiken.

4 jaar geleden
Reactie op BabyBoertje24
Ik hrb zelf een Peugeot 307, maar als de kleine komt, moet onze herder in d ...

Wat veel typfouten zeg, jeetje hahaha!

4 jaar geleden
Wij hebben zelf een skoda octavia break & ik heb van het werk een ford Fiesta. Ik moet zeggen dat ik met kind (nu 2,5) veel liever met de skoda weg was, de buggy (& draagmane) gaan er veeel makkelijker in. De ford is goed voor rond de kerktoren of een dagje zee (heb daar een tankkaart in 🤦♀️) maar we missen toch echt de ruimte. Nu met de 2e onderweg gaan we deze zeker nodig hebben. Wij hebben ook nog een husky & zijn vorig jaar gaan kamperen in de ardennen. Auto stak volledig vol inclusief dakkoffer, en dat was maar met 1 kind 😂

4 jaar geleden
Wij willen zelf ook van auto wisselen, voornamelijk om van een 3 naar 5 deurs model te gaan. We willen omdat we in de stad wonen een niet al te grote auto, echter de toekomstige kinderwagen moet er wel inpassen. We zitten nu te denken aan een Toyota Yaris. Hebben jullie feedback of dat een beetje te doen is?

4 jaar geleden
Reactie op Marizia
Ik rij in een 5 deurs volkswagen Up en ben nu zwanger van mijn 2e kind. De ...
Goed om te weten, wij willen ook pas bij een tweede naar een grotere auto. Ons huidige upje bevalt nog prima en verwachten in december de eerste.

4 jaar geleden
Ik en mijn man zijn recent ook van auto’s verwisseld hij omdat die gewoon te veel km’s op de teller had en het aflopende zaak was en ik omdat mijn Apk erg duur was en niet waard. We zijn beide van een 3-deurs auto naar een 5-deurs gegaan. Mijn man een Opel Corsa en ik een ford fietsa. Beide mooie grote auto’s waar echt wel een kinderwagen in past. En wat vooral een aanrader is een auto met isofix voor de kinderstoel dan hoef je niet meer met gordels het kinderstoeltje vast te maken. Je moet dan uiteraard wel een kinderstoel kopen die ook de isofix aansluiting hebben. Dit hebben vooral nieuwere auto’s maar soms ook al oudere modellen als ze voor in de tijd liepen

4 jaar geleden
Reactie op Moedervanbijna2(b)engeltjes
Ik en mijn man zijn recent ook van auto’s verwisseld hij omdat die gewoon t ...
De Touran van mijn vriend is van 2003 en mijn Peugeot is van 2004 en hebben beiden isofix! Dus volgens mij hebben alle ouders van die tijd het al. Was ik zelf ook over verbaasd! 😁

4 jaar geleden
Reactie op BabyBoertje24
De Touran van mijn vriend is van 2003 en mijn Peugeot is van 2004 en hebben ...
Wat fijn! Echt ideaal als je dan toch voor een nieuwe auto gaat dan kan je hier ook op letten 😁

4 jaar geleden
Reactie op Moedervanbijna2(b)engeltjes
Wat fijn! Echt ideaal als je dan toch voor een nieuwe auto gaat dan kan je ...
Ja precies! Deze auto is heel weinig gebruikt, heeft 1 eigenaar gehad en had nog geen 75k op de teller. Hele nette, fijne auto dus. En toch hadden we hem niet genomen zonder isofix 😂 Dus dat was fijn dat dat er ook nog eens op zat 😁