26 Reacties
4 jaar geleden
Wat vervelend. Ik herken je verhaal grotendeels. Geef je kunstvoeding of moedermelk? Drinkt hij gulzig? Ons kleintje drinkt heel gulzig, ik geef moedermelk. Ik merk pas verschil sinds we de prematuur speen gebruiken van dr. Brown. Ik volg nu ook een koemelkvrijdieet, en merk echt verschil. Ze is nu 12 weken maar 2 weken te vroeg geboren. Ik ga dus uit van 10 weken als ik naar de sprongetjes kijk.
Wat je nog kan proberen dus;
-koemelkvrij dieet of kunstvoeding zonder koemelk, er zijn hier vast en zeker dames die je daar wel in kunnen adviseren (ik geef gekolfde melk)
- Prematuur speen bij gulzig drinken
- helaas, afwachten of het wat makkelijker wordt over een aantal weken
Heel veel succes en je doet het super, het is zo vermoeiend en stressvol. Ik hoop dat het snel wat verbeterd voor jullie😊
4 jaar geleden
Heb je al iets gekregen tegen t maagzuur? Hier zelfde probleem, een prachtig meisje maar met veel ongemak na een pittige bevalling. Ze krijgt nu omeprazol en dat helpt al behoorlijk! Het overgeven wordt er niet minder van, maar het doet geen pijn meer en ze kan er gewoon doorheen slapen en slaapt dus sindsdien s nachts iig beter. Huisartsen schrijven t niet graag voor, maar nu onze huisarts ziet dat t verlichting geeft hebben we toch verlenging gekregen. Nogmaals, dit zorgt niet ineens voor een totaal blij kind, maar t helpt iig iets. Alle andere druppels en drankjes zijn we mee gestopt. Door de suikers/smaakstof daarin werd t maagzuur alleen maar erger.. ook gaan we nu naar een speciale chiropractor in Staphorst, maar dat is misschien wel heel ver weg voor jullie 🙈
4 jaar geleden
Wij hebben omneo voeding voor de ontlasting en krampjes(flesvoeding) vanaf week 6 begonnen met anti reflux voeding. Daar zit jhbpm al in. Dat werkte voor mijn gevoel niet en kreeg hij ook weer meer problemen mee met ontlasting. Uiteindelijk wel 2 weken geprobeerd en met week 8 was het ineens een heel stuk voorbij...🤔
Wel super vervelend dat het bij jullie nog niet zover is en dat niemand het verlossende antwoord heeft. Ik denk ik helaas ook niet want je probeert al zoveel.
Onze kleine man heeft hierdoor een oververmoeid ontwikkeld en weet niet goed hoe hij in slaap moet komen/moet blijven. Hier slaapt ook soms ook maar weinig. Vanaf dat hij weet thuis is vanmiddag van oma, heeft hij 2 uurtjes bij elkaar geslapen.... Net fles gegeven en hij gaapt, dus hup naar bed. Eenmaal 5 minuten later in bed, valt hij in slaapt. Ik 2 tellen beneden en nu alweer wakker en niet in slaap te krijgen. Heb m'n man er ff naartoe gestuurd want ik weet het soms ook niet meer. T maakt ook verschrikkelijk onzeker en dat is echt zo niet leuk. En dan vooral als je hoort dat hij bij mijn moeder om 19u op bed gelegd wordt, hij 1 uur slaapt, vervolgens weer slaapt tot 1 uur, flesje, slaapt tot 5 , flesje en dan tot half 8... En allemaal in zijn eigen bedje. En hier... Hier slaapt hij hooguit 30 minuten
4 jaar geleden
Ah wat frustrerend. Ik begrijp je helemaal. Hier precies hetzelfde. Echt veel geprobeerd en niks werkt echt (jbpm, zakjes forlax om de ontlasting weer zacht te maken bij gebruik jbpm, refluxmatrasje, alles ophogen waaronder verschoonkussen, op zij laten slapen onder toezicht, gebruik wipstoeltje, 1.5 uur rechtop houden, hele nacht rechtop houden.., draagdoek/draagzak, osteopaat, verschillende spenen en flessen, inbakeren etc) alleen nog geen medicatie zoals omeprazol geprobeerd, dit schrijven artsen liever niet te snel voor, maar zou wel een volgende stap zijn.
Veel sterkte en succes. Ik hoop heel erg dat jullie een oplossing vinden en/of dat hij er snel overheen groeit. Ik heb ook geen idee hoe ik dit moet gaan doen als ik weer moet gaan werken
4 jaar geleden
Zeer herkenbaar hoor! Hier ook een meisje wat heel heel veel gehuild heeft door de verborgen reflux en waardoor ik me onzeker voelde en met momenten wanhopig… wat mij heeft geholpen is (zal zeker niet voor iedereen helpen):
- Hero comfort voeding met JBPM
- half uur omhoog houden na de fles
- elk slaapje in haar bed (behalve als ik ga wandelen of weg moet)
- maar zeker ook de methode uit dit filmpje. Het is volhouden en soms moet ik het vaak doen (op de zij draaien en shhh, wel hoofd vast houden) maar werkt echt:
https://youtu.be/5vxxaX-0uk4
Succes! Je doet al heel veel voor je zoontje!
4 jaar geleden
Reactie op Annemiek M
Zeer herkenbaar hoor! Hier ook een meisje wat heel heel veel gehuild heeft ...
Oh en als echt niks meer werkt dan gaat ze in de draagzak want daar slaapt ze altijd..
Medicatie wilden we een aantal keren opstarten maar toch vanaf gezien, vond dat een lastige beslissing.
Verder is ze nu 12 weken en lijkt gelukkig minder last te hebben.
4 jaar geleden
Zo herkenbaar.. vooral dat laatste. Ken m’n kindje helemaal niet goed want weet niet meer wat te doen🥺 bij ons werken ze medicatie + jhbpm wel redelijk alleen inderdaad toch ook wel weer om de dag ontlasting. Maar hij slaapt nu tusen 20-4 wel tenminste. De rest van de dag is ruk. We hebben vorige week zijn tongriem laten knippen, dat schijnt ook nog heel veel te kunnen doen voor refluxbabies. Een lactatiedeskundige kan dit beoordelen. Als het goed is heeft je kraamzorg dit gecheckt maar die van ons niet, had een hoop gezeik kunnen voorkomen 😕
Wij gaan morgen nog naar de kinderarts als laatste wanhoop. Ik moet over 2 weken ook weer werken en het huilen ligt me nader dan het lachen.
@mommyrpz hier ook bij oma! Slaapt als een roos!!!! En thuis ellende……
Hebben mensen misschien behoefte aan contact? Dmv insta/appgroep of iets dergelijks? Ik haal soms veel steun uit de weet dat ik niet de enige ben
4 jaar geleden
Zo herkenbaar.. vooral dat laatste. Ken m’n kindje helemaal niet goed want ...
Ja wil ik wel! Wat is je insta?
4 jaar geleden
Reactie op Fluttershy
Ja wil ik wel! Wat is je insta?
Als je me op enidan101 een berichtje stuurt antwoord ik daar even op met mijn normale profiel 😊
4 jaar geleden
Oh zo herkenbaar. Hier is onze zoon 11 weken en na steeds geen gehoor bij de huisarts (wel hele fijne mensen bij ons consultatiebureau gelukkig) nu over twee weken afspraak bij kinderarts. Huisarts schreef ineens wel heeeel gemakkelijk nexium voor toen wij zeiden dat het wellicht verborgen reflux was, zonder doorvragen en zonder overleg met kinderarts (terwijl dat blijkbaar wel hoort). Wij zijn helemaal niet van de medicatie maar nu kan de wond in zijn slokdarm tenminste genezen. We gaan dit dus wel even elke dag twee weken lang gebruiken tot we bij de kinderarts kunnen komen, ik snap dat je gaviscon enzo liever niet geeft maar wie weet is het bij jullie ook gewoon zo dat eerst die wond moet Helen en dat je daar nou eenmaal medicatie voor nodig hebt? Het ging hier na twee dagen met nexium al veel beter, dus wij doen het er maar even mee. Zielig hè, dat gekrijs…ik begin ook weer met werk volgende week zie er enorm tegenop.
4 jaar geleden
Heel herkenbaar. Ons dochtertje is nu 10 weken en heeft nu al na de geboorte 4x zich ernstig verslikt/gestikt in haar slaap. Elke keer zijn wij er gelukkig op tijd bij en slaapt ze overdag in de wagen zodat wij zicht op haar hebben. Overdag erg onrustig en huilen. Alleen maar bij ons zijn. S nachts onrustig slapen. Na de 4x huisarts gebeld daar konden wij terecht en heeft ons doorverwezen naar de kinderarts. Wat ik al dacht verborgen reflux. Zij maakt nu zoveel speeksel aan om het zuur weer naar beneden te krijgen. Dat zij zich er in verslikt. Haar keel was al helemaal rood en geïrriteerd.Nu zitten wij net een paar dagen jbpm. Het moest behoorlijk dik. Ook zijn ze aan het kijken of er een fysio in huis kan komen. Ze is erg onrustig door haar reflux en als het goed is hebben zij veel tips. Probiotica hebben wij in het begin gegeven maar merkten dat zij er juist krampen van kreeg. Over 2 weken hebben wij een belafspraak met de kinderarts over hoe het gaat. Zit er geen verbetering in dan krijgt ze medicatie.
Zou er toch op blijven hameren bij je huisarts
4 jaar geleden
Heb je al geprobeerd om de gaviscon systematisch te geven ? Met het sporadisch te geven ga je de slokdarm geen kans geven om te genezen van de irritatie zei de kinderarts...
Na enkele dagen hier al een groot verschil merkbaar. In het begin kreeg men dochtertje na elke voeding 1,5 ml gaviscon. De arts gaf aan dat we zelf op haar tempo mogen afbouwen. Nu is ze bijna 9 weken en krijgt ze nog 4x 2ml en dit werkt prima.
Hopelijk gaat het bij jou snel beter !
4 jaar geleden
Als je me op enidan101 een berichtje stuurt antwoord ik daar even op met mi ...
Ik heb je een berichtje gestuurd! Staat waarschijnlijk bij verzoeken
4 jaar geleden
Reactie op Dodoke
Heb je al geprobeerd om de gaviscon systematisch te geven ? Met het sporadi ...
Dit bedoelde ik inderdaad ook: dat de wond eerst moet genezen voor het beter zal gaan. Sterkte, een reflux baby wordt zwaar onderschat door mensen die het niet kennen…
4 jaar geleden
Ik heb nexxium gekregen via de huisarts. Ik heb zo 5 weken rondjes gelopen met een tweeling die er allebei last van hadden. Je word voor gek verklaard, 4 diagnoses gehad van elk een andere arts met als laatste diagnose je hebt 2 huilbaby’s, deal with it.. Ik heb zelf gegoogled en kwam uit op rooibosthee dat het alles kalmeert. Ik heb geen idee of het de thee is of alleen de nexxium (die kregen ze al 2 weken) of de combinatie maar vanaf de tweede dag dat ik thee gebruikte ipv water in de fleshad ik totaal andere kinderen. En heel fijn om te weten het kan geen kwaad, navraag bij de huisarts gedaan het is 100% natuurlijk en de flessen worden er zoeter van. Hoop dat je iets hebt aan alle tips het is loeizwaar! U got this mama💪🏻
4 jaar geleden
Na even verdwenen te zijn hebben we nu gelilact vanuit België
En nu hebben we de juiste verhouding en het is al een ander kind we zijn er nog niet maar krijsen is nu vervangen voor huilen en heel soms een giltje 🙏🙏🙏
4 jaar geleden
Na even verdwenen te zijn hebben we nu gelilact vanuit België
En nu hebben ...
En onderschat slaaptekort voor zo”n kleintje ook niet, wij zijn ook óveral geweest omdat ik niet kon geloven dat dit door tekort slaap kon komen.. conclusie dus wel😂. Dus misschien gaat het nu zachtjes aan beter, als hij beter gaat slapen!🙏🏼😊
4 jaar geleden
Reactie op Patty137
Ik heb nexxium gekregen via de huisarts. Ik heb zo 5 weken rondjes gelopen ...
Welke thee gebruik je?
4 jaar geleden
Had hier hetzelfde probleem, alleen maar huilen en veel pijn! Omeprazol van huisarts gekregen, sindsdien een heel ander kind. Hij lacht eindelijk, slaapt zelfs overdag uurtje in de ochtend en 2 uur in de middag. Zeker een aanrader om te overleggen met dr huisarts en laat je niks anders vertellen hoor, jij kent je kind zelf het beste!
4 jaar geleden
Wellicht heb je meer aan een osteopaat! Hoor zoveel moeders met positieve verhalen daarover 😊