13 Reacties

4 jaar geleden

Ik kook s morgens het water, laat het iets afkoelen en die doe ik in een thermofles en vul het evt aan met spa blauw wanneer het water nog te heet is.

4 jaar geleden

Je kan ook water vanuit de winkel kopen en dat eventueel in de magnetron doen en dan schepjes toevoegen.

4 jaar geleden

Je mag gewoon direct warm water uit de kraan gebruiken. Behalve als je loden leidingen hebt.

4 jaar geleden

Ik werk in de kinderopvang en de regels hierover veranderen elke zoveel jaar merk ik. Vroeger moest het echt gekookt water zijn. Nu mag je gewoon kraanwater gebruiken en opwarmen in de magnetron. Uiteraard mag gekookt water ook. Kraanwater of spa blauw maakt niet uit.

4 jaar geleden

Ik gebruik kraanwater en vervolgens in de flessenwarmer. Overigens is mij door de kraamzorg en het consultatiebureau juist gezegd niet te schudden maar te roeren omdat er anders veel lucht in de voeding komt en dit kan krampjes veroorzaken.

4 jaar geleden

Reactie op MBSBL87

Ik gebruik kraanwater en vervolgens in de flessenwarmer. Overigens is mij d ...
Ja mijn kraamzorg zei dat schudden het beste was om alles op te lossen want anders konden er klontjes onstaan🙈 zoveel verschillende adviezen

4 jaar geleden

Reactie op lydsdh

Je mag gewoon direct warm water uit de kraan gebruiken. Behalve als je lode ...
Dit is correct! Heb het vorige week nog aan lactatiedeskundige gevraagd

4 jaar geleden

Ik neem koud evian water, maak dit warm en dan de poeder erbij en roeren. Jullie gebruiken water uit de kraan? Wist niet dat dat mocht, bij ons word flessenwater aangeraden en dan nog specifiek water uitgekozen voor babyvoeding van de maken

4 jaar geleden

Ik kook water zet het in een thermoskan klaar. Als ze dan eten moet hebben pak ik daar wat water uit en vul dat aan met bronwater. Zo is je fles gelijk klaar en op temperatuur.

4 jaar geleden

Je kan gewoon koud kraanwater in de magnetron opwarmen. Zo doen wij het op mijn werk (kinderopvang) ook.

4 jaar geleden

Ik neem fles water, vul de flesjes vaak al voor met water. De poeder doe ik in doseerdoosjes ook al klaar. Als ik de fles maak is het gewoon 15sec micro, poeder erbij, schudden en klaar.

4 jaar geleden

Kook hier in de ochtend water en vul er een glazen fles mee. Dit is genoeg voor 3 voedingen. Waterkoker zet ik bik 2e voeding opnieuw aan en is de afgekoeld als de fles leeg is en vul ik t opnieuw

4 jaar geleden

Wij doen ook gewoon koud kraan water even in de magnetron en dan de schepjes erbij. Ik roer het met bestek door. Zo is ons dat gekeerd door de kraamzorg. Maar overal word het anders voor gedaan.🙈 Ik hoef ook maar 1x per week mijn flessen in gekookt water te zetten (doe om de dag), mijn zusje moest 1 jaar terug nog elke dag haar flessen uitkoken.🤷🏼‍♀️😅