21 Reacties

4 jaar geleden

Is niet heel lekker, maar schoonmaken met Azijn helpt echt .

4 jaar geleden

Kan je 'm niet in de badkamer zetten tijdens het douchen? Doe ik vaak met jassen enzo als er een rooklucht aan zit

4 jaar geleden

Ik lees even mee :) heb een maxi cosi gehad van een vriendin die naar rook ruikt 😥 hij staat nu al een paar weken in plastic ingepakt met een bakje koffieboontjes erin om de geur te neutraliseren (werkte heel goed toen ik een stokbrood op magnetronstand heb laten verbranden in m'n combi oven 😂) Maar azijn kan een oplossing zijn voor je bekleding indd en daarna laten luchten.. voor het houten frame lees ik online schoonmaken met groene zeep of misschien zelfs over verven.. Ook las ik baking soda strooien over bekleding zodat de geur daar in kan trekken. Of een geur neutraal spray (en dan een heel biologische): https://www.gamma.nl/assortiment/hg-alle-geurtjes-weg-textiel-400-ml/p/B167887 Die werkt op basis van enzymen ipv chemicaliën oid :)

4 jaar geleden

Buiten zetten, onder een afdakje in de tuin (met dit weer)? Of bij iemand met een afdakje in de tuin ;) Vind ik altijd het beste werken met jassen met een rooklucht..

4 jaar geleden

Hier heb je misschien niks aan maar wellicht toch voor een andere kijken? Denk dat je de geur er nooit helemaal uit krijgt. En dan misschien een houten co sleeper?

4 jaar geleden

Reactie op Soeppan

Ik lees even mee :) heb een maxi cosi gehad van een vriendin die naar rook ...
Bij de maxi-cosi kan de volledige bekleding er toch af en in de wasmachine?

4 jaar geleden

Met een stoom apparaat er over heen?

4 jaar geleden

Ik heb zo”n stoom strijk bout die ook een power-knop heeft, dus dan kun je zegmaar kleding ook hangend “ stomen” daarvan gaan geurtjes er ook vaak wel uit!. Of als je een nieuwe wasmachine hebt, daar zit die functie ook vaak op! Bij mij heet dat hygienisch stomen

4 jaar geleden

Ik heb zo”n stoom strijk bout die ook een power-knop heeft, dus dan kun je zegmaar kleding ook hangend “ stomen” daarvan gaan geurtjes er ook vaak wel uit!. Of als je een nieuwe wasmachine hebt, daar zit die functie ook vaak op! Bij mij heet dat hygienisch stomen

4 jaar geleden

Reactie op stefanievv

Bij de maxi-cosi kan de volledige bekleding er toch af en in de wasmachine? ...
Ik ga van de week kijken ^_^ mij was iig verteld dat alleen de hoes los en gewassen kon worden dus moet even kijken hoe dat ding in elkaar steekt en hoe het er onder de hoes uit ziet :) maar moet goedkomen.. Een co sleeper lijkt me lastiger schoon te krijgen tho >.<

4 jaar geleden

Dankjulliewel voor alle reacties! Het is een chicco next to me voor de duidelijkheid. Ik krijg toevallig deze week een nieuwe wasmachine met stoomfunctie, dus ik ga de bekleding daarin wassen met azijn als wasverzachter en iets van dettol voor nare geuren. Het frame ga ik inderdaad met azijn afsoppen. De resterende bekleding ga ik ook eens proberen met iets van een azijn sopje en de stoomreiniger. Als het dan nog niet eruit is... tja dan ga ik maar een andere kopen. Zou het wel echt zonde vinden van het geld.

4 jaar geleden

Reactie op stefanievv

Bij de maxi-cosi kan de volledige bekleding er toch af en in de wasmachine? ...
Even off topic: hoe dan? Ik heb de maxi cosi pebble maar ik krijg de bekleding er niet af.

4 jaar geleden

Reactie op Jolien1989

Even off topic: hoe dan? Ik heb de maxi cosi pebble maar ik krijg de bekled ...
Ha, ik heb deze ook! :D Bij onze eerste nooit gedaan omdat het mij onbegonnen werk leek, nu gedaan toch gedaan omdat hij 3 jaar in de kelder/garage heeft gestaan en gaat er veel makkelijker aan en af dan die hoezen die je kan kopen in de winkel :p https://www.youtube.com/watch?v=f_Zb4e1g_fQ

4 jaar geleden

Reactie op Soeppan

Ik ga van de week kijken ^_^ mij was iig verteld dat alleen de hoes los en ...
Gaat echt super vlot! Hierbij een filmpje! :) https://www.youtube.com/watch?v=f_Zb4e1g_fQ

4 jaar geleden

Reactie op PomPom

Dankjulliewel voor alle reacties! Het is een chicco next to me voor de duid ...
Ooh! Nog een ideetje: de bekleding een nachtje in azijn laten weken voor je ze gaat wassen, dan heeft het tijd om echt in te trekken want een wasmachine spoelt redelijk snel alle azijn er weer uit

4 jaar geleden

Reactie op stefanievv

Gaat echt super vlot! Hierbij een filmpje! :) https://www.youtube.com/watch ...
Super handig :D k hoop indd datie er helemaal uit kan 🙏 thanks!!

4 jaar geleden

Ik spray muffe stofjes in met een verdunde wasverzachter. Wanneer je de geurparels van Lenor oplost in water en daarmee de stof in sprayt dan blijf je alleen maar wasverzachter ruiken. Het is wel meer maskeren dan verwijderen natuurlijk, maar in combinatie met de tips die je al hebt weet ik zeker dat je er door gaat komen 👍

4 jaar geleden

Ik heb in de theatersector gewerkt en daar spoten we kleding in met pure alcohol (beetje aangelengd met water). Dat maskeerde de zweetlucht. Wie weet ook een idee om uit te proberen? Mocht je toevallig een fles wodka hebben staan, in een plantenspuit doen, water erbij en dan inspuiten. Wodka ruik je niet en zou dus de geur wegnemen.

4 jaar geleden

Reactie op MerelFJ

Buiten zetten, onder een afdakje in de tuin (met dit weer)? Of bij iemand m ...
Idd nachtje schuur/buiten. Weet dat ik dat vroeger ook met kleding na het stappen deed 🤣