31 Reacties
4 jaar geleden
Ik begon ook erg enthousiast met het maken van de baby’s voeding. Toen ik besefte dat ik bijna een hele dag bezig was met snijden stomen en in ijsblokjes plaatsten. Toen dacht ik nee ik vindt dit eigenlijk niet leuk. Op me vrije dag zou ik graag tijd willen doorbrengen met me zoon.
Toen de keuze gemaakt om voeding potje te gaan kopen. En het bevalt me goed. Hij vindt het lekker . Dus be happy
4 jaar geleden
Hier krijgt ze de groente ook uit potje, fruit probeer ik te wisselen licht er net aan als ik er zin in heb op te maken
Allen wil ik binnen kort wel overgaan op alleen maar zelf gemaakt omdat het toch dan vers is en smaakt na mijn gevoel toch een beetje anders
4 jaar geleden
Geen idee of het ermee te maken heeft, maar mijn zoon heeft ook potjes gekregen en lust nu echt niks (is 5 en half). Dus nu probeer ik voor mn dochter toch zelf te maken. Ik maak wel ineens grote porties en vries ze in (ineens een volledige broccoli maken bv) en dan is het op een drukkere dag maar even uit de vriezer halen
4 jaar geleden
Ik heb heel veel vers gemaakt (kost even veel werk) en in ijsblokjes vormen gedaan. Daardoor kan ik dingen combineren. Ik haal het de dag ervoor uit en dan heb je altijd vers. Ook voor onderweg.
Maar potjes heb ik bijvoorbeeld wel voor als ik ergens ben waar ik bevroren eten niet lang kan bewaren. Bijvoorbeeld een week vakantie ofzo. Straks als hij wat ouder is neem ik potjes voor de zekerheid mee als er niets is qua eten op menukaarten als je uit eten bent ofzo
4 jaar geleden
Ik heb eerst veel losse smaken zelf gemaakt en gegeven. Je zou ook eens kunnen kijken naar de maaltijden van Mamadeli, maar zijn wel gecombineerde smaken
4 jaar geleden
Bij onze oudste alles zelf gemaakt en nu weer van plan.
Waarom, zo weet ik wat er in zit en het is een stuk goedkoper. Het kost soms tijd, maar dat nemen we maar voor lief.
Onze oudste lust nu alles en wil ook alles proeven. Of dit toeval is, geen idee 😉
4 jaar geleden
Ik wissel af. Als ik groente kook, zet ik vaak wat apart en pureer ik dan voor hem. En fruit ook. Maar als ik er even geen zin in heb. Krijgt hij uit een potje. Ik neem dan wel de biologische/kijk waar het minst aan is toegevoegd
4 jaar geleden
Ik heb voor met eerste 3 alles zelf gemaakt en ben van plan dat nu weer te doen.
Ik stoom niet maar kook de groente. Eigenlijk eten ze gewoon elke dag mee met wat wij zelf ook eten (vanaf 6 maanden) Ik vries wat in voor de dagen dat we iets eten wat ze nog niet mag hebben.
Ik pureer de groente niet maar prak het zodat ze kan wennen aan andere structuren.(advies cv bij mijn eerste)
Ik ervaar het niet als veel werk.
Ik heb overigens niets tegen op potjes, ik heb ze voor nood als we ergens naartoe gaan.
4 jaar geleden
De jongste eet nog geen vaste voeding maar bij de oudste heb ik altijd alles zelf gemaakt. Ik heb echt een hekel aan koken maar wat mij betreft was dat zo gedaan. Hij at vaak wat wij aten en anders had ik altijd verschillende groenten in de vriezer liggen. Even koken, prakken en klaar. Hij at al vrij snel alles helemaal mee. Ik heb niks tegen potjes maar zelf maken is veel goedkoper en moet toch koken dus een aardappel/ stuk broccoli is zo erbij gemaakt.
4 jaar geleden
Bedankt voor de reacties!
Ik denk dat de combinatie uitkomst is, goede tip. Als ik het wat drukker heb, zal ik potjes geven en anders doorgaan met de zelfgemaakte voeding. :)
Ik zie in mijn omgeving idd ook de kinderen die geen potjes aten, hele goede eters zijn, dus probeer het wel voort te zetten. En als het niet lukt niet te moeilijk doen en potjes erbij.
4 jaar geleden
Wij geven beide wel. Als we zelf verse groente eten dan eet ze mee, eten we dingen als lasagne oid dan krijgt ze een potje
4 jaar geleden
Ik ga niet te moeilijk doen :) wel ga ik proberen zoveel mogelijk zelf te maken maar als het een keer niet uitkomt en een potje is makkelijker dan soit.
Ik bedoel maar, ik heb mn eigen eerste wortelprakje zelf ook geproefd, kan het hem niet kwalijk nemen als hij er niet warm voor loopt hoor 🤣
4 jaar geleden
Ik ga voor zelf maken maar dan wel de makkelijke variant. Ik gebruik voor inspiratie de Happje app, deze kost 2,99 eenmalig. Erg fijn, krijg je per leeftijd “recepten”.
En dan in bulk maken en invriezen, dus een halve bloemkool als wij die ook eten, zoete aardappel als we dat eten of een hele broccoli als ik tijd over heb. Fruit gaat ook gemakkelijk en maken we ook voor meerdere dagen. En als je mango stukjes of perzik stukjes bevroren uit een doosje haalt, hoef je het alleen in een pan te gooien, paar minuutjes koken, staafmixer erop en klaar.
Het scheelt dat mijn man ook hapjes maakt, dus de tijdsinvestering valt me mee.
Maar als het even zo uit zou komen of handiger is ben ik niet anti-potje ofzo. Wou dat ook meenemen op vakantie maar manlief zegt neem de staafmixer maar mee maken we daar ook wel vers. 🤪
4 jaar geleden
Als je ook echt vers wil maken, kan je ook een babycook aanschaffen. Dat vind ik super makkelijk. Ik maak dan pakjes klaar, vries ze in (nog ongekookt), babycook in, na 15 minuutjes klaar en mixen. Nieuw kost dat best wel wat, maar 2dehands vind je ze in goede staat al voor 15 euro