16 Reacties

3 jaar geleden

Tanden? Hier at ze altijd alles, niets was teveel. Nu avondeten lukt ook niet. Denk dat ze last tanden heeft. Fruit en drinken gaat wel, maar eten waarop ze moet kauwen (groente, aardappels, rijst) weigert ze.

3 jaar geleden

Hier gaat het ook met pieken en dalen, maar maak me er niet te druk om. Is jouw kleine te licht?

3 jaar geleden

Reactie op Maud93脳

Tanden? Hier at ze altijd alles, niets was teveel. Nu avondeten lukt ook n ...
Kwijlt inderdaad wel iets meer, maar zie nog nergens iets nieuws verschijnen. Maar zou nog eens heel goed kunnen馃槄

3 jaar geleden

Reactie op Natalia F

Hier gaat het ook met pieken en dalen, maar maak me er niet te druk om. Is ...
Paar weken terug nog bij cb geweest en zat precies in het midden van de groene lijnen gelukkig

3 jaar geleden

Hier waren ook tandjes de reden voor het bijna alles weigeren. Alleen yoghurt, af en toe fruit en pap kon ze toen hebben. Nu weer redelijk normaal met eten, na een aantal weken (ik werd er gek van) dat gedoe

3 jaar geleden

Anders proberen om zelf te laten eten? Wat eten voor hem of haar neerleggen zodat hij of zij zelf kan eten. (weet niet of je een zoon of dochter hebt )

3 jaar geleden

Reactie op Xjaiimy

Anders proberen om zelf te laten eten? Wat eten voor hem of haar neerlegge ...
Ze eet normaal ook zelf zonder moeite(met af en toe het nodige gooien op de grond馃槀). Alleen op dit moment helaas geen groenten en aardappel of 眉berhaupt een potje.

3 jaar geleden

Reactie op Babybabyy

Hier waren ook tandjes de reden voor het bijna alles weigeren. Alleen yogh ...
Hoe heb je dit aangepakt? Want ik zit met dit moment met een burnout thuis en allemaal dat 'gezeur' kan ik heel slecht verwerken waardoor de sfeer (tot mijn grootste verdriet) ook niet altijd leuk blijft.. want er moet toch wel wat gegeten worden.

3 jaar geleden

Reactie op Mamavanpropje

Ze eet normaal ook zelf zonder moeite(met af en toe het nodige gooien op de ...
Ah oke. Bij ons at hij 2 weken geleden ook niet goed. Reden was ook een tandje. Of van de vaccinatie. Maar ze hebben wel vaker periodes dat ze wat slechter eten. Ik zou wel yoghurt aanbieden en dan wat meer fles als ze dat nog krijgt? Of evt een boterham. Zou er niet te veel drama van maken of zorgen om maken. Komt vanzelf wel weer. (Werk op kdv) dus daar is dat ook regelmatig.

3 jaar geleden

Reactie op Mamavanpropje

Hoe heb je dit aangepakt? Want ik zit met dit moment met een burnout thuis ...
Het is ook echt een lastige situatie, want je bent anders van je kleine gewend. Met een burnout lijkt t me nog lastiger om met deze situatie om te gaan. Ik bood haar wel steeds aan wat ik voor haar had klaargemaakt. Ik gaf haar alleen wel vooral wat ze wel lekker vond. Als dat betekende dat ze 2 dagen hetzelfde moest eten, dan was dat maar zo. Als ik er echt niks in kreeg, bood ik haar brood aan (dit doe ik eigk liever niet buiten de tandjes om, maar ze at toen met die tandjes echt bijna niks, dus alles wat erin ging was ik blij mee). Ik gaf haar ook wel een knijpzakje van ella's kitchen (de enige die ze lekker vindt). Ik bood haar verschillende dingen aan door het op haar tafeltje te leggen, maar drong niks op. Ik weet dat ze het pakt als ze t lekker vindt. Dat verschillende dingen aanbieden is ook iets wat ik eigk niet doe buiten de tandjesperiode om, maar ook weer om er toch iets in te krijgen. Mijn kleine krijgt daarnaast borstvoeding en k merkte dat ze nog vaker wakker werd in de avond en nachturen als ze niks gegeten had als avondeten, dus dit was de beste manier voor mij en mijn kleine..

3 jaar geleden

Omdat je zegt dat ze al het andere wel nog eet, kan je haar misschien toch eens iets anders aanbieden dan aardappelen? Pasta is hier altijd een grote hit als avondeten.

3 jaar geleden

Het kan dus inderdaad vrij goed zijn dat ze last heeft van doorkomende tandjes! Heb net even in haar mond kunnen kijken en ik zie 2 kiezen (rechts boven en links onder) en volgensmij een hoektand doorkomen!! Dus even doorzetten en dan maar wat meer gepureerd proberen. Bedankt allemaal!鉂わ笍

3 jaar geleden

Bij ons werkt het om op tijd te eten, dus niet later dan 17:30 en helaas voor de tv. (Tic tac!) en idd zelf ook een lepel geven

3 jaar geleden

Ik wilde precies soort gelijke topic openen. Voorheen at ze super goed maar sinds deze week drama. Overdag gaat nog steeds super maar het avond eten is na een paar happen goed eten overgaan naar een mega driftbui 馃槄 de arme schat zit zichzelf zo in de weg dan. En daarnaast wil je natuurlijk dat ze goed eet. Nu heeft ze dus echt nog wel een fles nodig voor het slapen voorheen niet. We hebben van alles geprobeerd hopelijk vind ik hier tips!

3 jaar geleden

Het eten gaat vaak in vlagen. Dan weer beter, dan weer minder. Probeer je er niet te druk om te maken. Blijf gewoon aanbieden. Evt wat extra tussendoor als het even minder gaat om te kijken of er toch nog wat in wil op een ander moment. Hou de groei in de gaten, zolang dat goed gaat is het prima 馃槈

3 jaar geleden

Exact hetzelfde hier, gisteren voor de 1e keer hapklare balletjes gemaakt van de groentenpuree ze rond een korstje/stukje vlees gedraaid en ons mevrouwtje vond het goed genoeg om te proberen. Vanavond proberen we het nog eens want het was de 1e keer dat ze vrijwillig patatjes en groetjes wou. 馃馃徎