8 Reacties

3 jaar geleden

Oh zo erg om te horen. Ik weet niet of ik je hiermee echt “help” maar onze meid heeft ook heel veel last gehad van reflux. Was echt ontroostbaar en krijste alles bij elkaar. Uiteindelijk werd er bij haar een koemelkallergie vastgesteld. Ik geef bv en eet geen melkproducten meer en nu is dat over. Als ik per ongeluk toch iets met melk eet heeft ze er duidelijk terug last van. De dokter zei toen ook dat we moesten oppassen dat ze door de reflux geen ontstoken slokdarm zou krijgen. Nu hebben we dus een veel gelukkiger kindje zolang ik van de melkproducten blijf 🤭

3 jaar geleden

Dit hebben wij ook gehad en kregen nexium heel ander kind kregen wij! Nu zonder medicatie en zo fijn!

3 jaar geleden

Heel erg om te horen. Wij hebben hetzelfde gehad, geen medicatie maar wel het gekrijs, neerleggen in diepe slaap en binnen 5 min weer wakker en vooral in de avonden. Via de kinderarts nutramigen puramino voorgeschreven (ingedikt met JPB) en binnen een week een ander kind. Blijkbaar toch intolerant voor koemelkeiwit. Ze vertoonde niet de klassieke signalen, maar na introduceren koemelk in de test begon ook hier weer onrust. Dus ben maar al te blij met deze voeding en met haar als rustige vrolijke baby.

3 jaar geleden

Wij hebben dit ook gehad.. pepti en verdikken met biologische jbpm, dit pas na een opname in t ziekenhuis van een week omdat wij t echt niet trokken. Daar hebben ze haar soort van gereset en op andere voeding en zeker verdikken. Beste keuze ooit om op te laten nemen.. wel moeilijkste keuze ook.. succes lieve mama

3 jaar geleden

Allereerst wil ik zeggen dat ik met jullie te doen heb 😞 Het is heel zwaar en vervelend voor jullie (en zeker ook voor jullie kleine) om hem zo een verdriet en pijn te zien hebben 😢 Hopelijk komt er snel verbetering in de situatie voor jullie 🤞😘 Enkele tips om hopelijk te kunnen bijdragen aan verbetering: * Idd goed om te checken of het niet om een onderliggende allergie gaat (denk vooral aan koemelkallergie). * Daarnaast zou ik kijken of het beter gaat als je wat vaker een kleinere hoeveelheid melk geeft. Dus niet 3x 210, maar 4x 180 of 5x 150. Dan gaat het maagje minder vol, dus overstroomt minder snel en loopt het ook minder snel terug de slokdarm in waar het kan zorgen voor een ontsteking. Daarnaast is het voor het maagje makkelijke te verwerken als het wat minder is. Zelf drinken we liever ook niet in 1x een literfles water weg. Beter is het om af en toe een beker ervan te drinken 😉 Houdt ook het vocht en de suikerspiegel beter op peil. Zeker met dit warmere weer wel fijn. * Goed rechtop houden doen jullie denk ik al. Aan de hoofdzijde de poten van het bedje en box ophogen. Tijdens de voeding even pauze inlassen voor boeren en voeding laten zakken. Zijn jullie ook bekend met therapeutisch voeden? Anders kan dat misschien ook nog iets helpen. Heel veel sterkte voor jullie en jullie mannetje 😘

3 jaar geleden

Hier ook een refluxbaby (met medicatie) en helaas ook koemelkallergie en dat van die hoeveelheden klopt echt! Ik geef 5x 150ml, alles wat ze meer drinkt komt er gewoon terug uit. En overdag eventueel een draagzak. Ik heb 4,5 maand zo met haar rondgelopen. Dat is ook vermoeiend, maar als je zoontje dan niet meer weent, geeft dat op een of andere manier ook wat rust. Dring maar aan bij de huisarts dat ze blijven zoeken! Succes lieve mama en een hele dikke knuffel!

3 jaar geleden

Probeer je kindje zoveel mogelijk recht te houden! Zodat als de slokdarm ontstoken is dit kan herstellen...zitten op je schoot,draagzak hoe dan ook,zoveel mogelijk recht houden en knuffelen..🙏succes

3 jaar geleden

Krijgt je kindje nog steeds medicijnen? Zoals anderen ook al aangeven kan best dat de slokdarm nog steeds geïrriteerd is of opnieuw…wij gebruiken al maanden nexium. En hier werd het ook verergerd door koemelkallergie, dus als daar nog niet naar gekeken is is dat ook een idee. Wij hadden ook een baby die wekenlang de hele dag door krijste, vreselijk om die pijn te zien. Sterkte!!