17 Reacties
4 jaar geleden
Nou dit had ik kunnen schrijven. Ik lees mee! Denk overigens wel dat het voor elk kindje weer anders is..
4 jaar geleden
Mijn zoontje is 3 maanden, ik draag geen muts meer voor hem, ze kunnen nu ondertussen hun eigen temperatuur onder controle houden, zelf voor thuis door de dag heen, doe k n pyamatje aan net als een rommertje met korte mouwen en beentjes, als ik voel dat het heel warm thuis is ,kamer temperatuur 24graden.
Gisteren heb ik mijn zoontje met n rommepertje met korte mouwen laten slapen en ingebakert en dekentje erop, ze krijgen het al lekker warm door dat ingebaker.
4 jaar geleden
Ohh ik lees dit nu en denk dat ik me nu kapot moet schamen aangezien ik me totaal niet bezig ben met de tog waarden😅 onze meid ligt nu in een lange mouw romper met een broekje en soms krijgt ze een t shirt over en als we wandelen geen muts meer😅 slapen doet ze onder een dikke koeka deken, ik denk dat je vooral naar je kind moet kijken!
4 jaar geleden
Ik moest tog even googelen.. Nog nooit van gehoord🤣🙈
Bij mij ligt ze in een romper t lange mouwen, ingebakerd met een wollen dekentje en katoenen laken. Ze voel altijd aangenaam warm maar eerlijk gezegd denk ik niet zoveel over dit soort dingen na.
Buiten nog een mutsje en een tussen jasje. Wel altijd lange mouwen romper met lange mouwen shirt of vestje erover. En sokjes met sloffen, snel koude voetjes namelijk.
4 jaar geleden
Reactie op Lien339
Ik moest tog even googelen.. Nog nooit van gehoord🤣🙈
Bij mij ligt ze in e ...
Dit klinkt ook een beetje als mijn kleine! Heeft ook heel snel koude voetjes dus hier ook dubbele laag. En ze lijkt het ook nooit te warm te hebben ‘s nachts. Ligt nu in romper met lange mouwen, broekje, sokjes en dan in de puckababy. Eerst nog met een truitje en dekentje eroverheen maar die heb ik er al vanaf gehaald. Dus misschien ben ik nog niet zo slecht bezig 😅
4 jaar geleden
Dit is echt zo verschillend, ieder kindje is anders. Leer te vertouwen op jezelf en voel gewoon aan je kindje hoe hij of zij aan voelt.
Ik heb 2 kacheltjes op de wereld gezet. Die hebben altijd minder aan dan andere kindjes. Wellicht heeft een ander kindje het veel te koud als ze hetzelfde aan zouden hebben.
4 jaar geleden
Ik heb eerlijk gezegd nooit gekeken naar de tog waarde ... Toen hij pas geboren was deed ik romper met lange mouwen + pyjama met lange mouwen + fleece slaapzak met handjes. Daarna iets dunnere slaapzak. En nu romper met korte mouwen, pyjama met lange mouwen en slaapzak zonder mouwen. Ik kijk naar onze zoon en voel ik zijn nekje ☺️ dat lijkt me beter dan naar alle cijfertjes te kijken ☺️
4 jaar geleden
Ze slaapt nu in een slaapzak van de kruidvat 1,5e tog (slaapzakjes van de laviesanne collectie) met een bamboepakje zonder sokjes en romper zonder mouwen. Dat gaat hier al ff goed. Ze voelt prima 's nachts en ook als ze uit bed komt.
In de wagen ligt ze in haar gewone kleertjes met een deken en in de draagdoek ook alleen haar eigen kleertjes en een draagcover of m'n draagvest, geen mutsjes meer. Op koude dagen nog wel een dun mutsje in de doek, maar met dit lekkere weer niet :)
Nou kon Myrth zichzelf al snel op temperatuur houden, dat scheelt wel denk ik. Verder voel ik in haar nekje of ze te warm of te koud is. Het is een beetje uitproberen
4 jaar geleden
Ik vind het nu ook moeilijk met dit weer hoor. En ik was ook op zoek naar een tussendoor slaapzak! Het is echt of een winter of een hele dunne zomer slaapzak.
Bij onze slaapkamer staat einde dag de zon er lekker op te branden. Dus nu is het hier nog 22 graden. Dan wil ik niet die dikke winter slaapzak aandoen. Maar snachts koelt t wel weer goed af 😑 Gek word ik er van!
Ik kan wel de hoppers van Lodger aanraden. Ik weet de TOG niet maar die voelen niet al te dik aan. Kan altijd mouwen er af halen dan is de TOG ook meteen minder.
4 jaar geleden
Reactie op MerelFJ
Ze slaapt nu in een slaapzak van de kruidvat 1,5e tog (slaapzakjes van de l ...
Ik had echt nog nooit van een draagcover gehoord! Ik loop nu zo te klooien met wat wel, wat niet. Als ik haar dan een extra laagje geef en we ergens naar binnen gaan is het daar weer bloedheet, maar in mijn hoofd klopt het ook niet dat ze buiten in de draagdoek evenveel aan zou hebben als binnen in de draagdoek 🧐
4 jaar geleden
Ik heb nu een winterslaapzak met romper met korte mouwen. Wel eens temp gemeten, is dan 37. En nek voelt goed. Ik denk dat ik straks de mouwen van de slaapzak afhaal als het warmer wordt en er dan een romper met lange mouwen onder doe. Buiten nu idd ook geen muts. Zeker niet met deze heerlijke temperaturen 🥰
4 jaar geleden
Reactie op rxnn
Ik had echt nog nooit van een draagcover gehoord! Ik loop nu zo te klooien ...
Ik vind het een topuitvinding! Heb er zelf een van little frog (staan regelmatig op vinted) en soms net ff leuker dat ik dan m'n eigen jas/jack/vest aan kan dan altijd weer datzelfde draagvest 😅
Draagconsulent zei ook 'De doek telt ook als laagje kleding'
4 jaar geleden
Reactie op Cinthinee
Ohh ik lees dit nu en denk dat ik me nu kapot moet schamen aangezien ik me ...
Mijn kind ook hoor! Romper met bijpassend broekje. Kan er altijd wat over doen als ik denk dat ze het koud heeft.
Als we weggaan dan trek ik haar echt kleding aan boven de romper.
Snachts slaapt ze in een slaapzak met alleen maar romper met lange mouwen en sokjes.
En dan nog een dekentje erover al ligt deze paar uur later aan haar voeten.
4 jaar geleden
Ik doe overdag een romper met korte mouwen en een boxpakje/lange mouwen shirt en broekje aan. Verder nooit meer een mutsje op. Buiten doe ik verder geen jas aan, want hij ligt altijd ingepakt in een dikke koeka maxicosi/wagendeken. Hij zweet heel snel dus ik moet hem nooit te warm aankleden. Slapen doet hij vaak in een korte mouw romper en dan een lange mouw slaapzak, ingebakerd en een dikke koeka deken er over!
4 jaar geleden
De tog waardes zijn een richtlijn. Die van ons zweet zich kapot. Zijn herfst en voorjaarsslaapzak ritsen we gedeeltelijk open zodat hij zijn warmte kwijt kan. 0.5 tog slaapzak gaat 'm ook niet worden.
Geloof we, ze krijgen een rood hoofd of wangetjes, zweten en ja dat nekje. Of ze raken versuft. Laatst had ik hem te warm aangekleed naar buiten. Zodra hij wakker werd kwam er een klein kotsje uit. Als je werkt met meerdere laagjes, kan je altijd een laagje uittrekken. En een slaapzak kan je dus deels open ritsen. Het is een beetje behelpen.
4 jaar geleden
Ik doe het hier op gevoel. Slaapzak tochwaarde 3.5 mouwen eraf en alleen een romper met lange mouwen eronder aan. Zijn tempratuur is smorgens goed dus denk dat dit prima is. Zijn kamertje is ook niet heel warm hoor denk tussen de 16 en 18 graden