16 Reacties

4 jaar geleden

Hoi! Wij stonden ook voor dat dilemma afgelopen weekend, en we hebben het maar geprobeerd , maar we merkte dat ze daardoor zoveel prikkels binnen kreeg en daarna echt niet goed in slaap kwam! We hebben as weekend weer een verjaardag en nu gaat een van ons, ze is nog zo jong. Als ze iets ouder is proberen we het gewoon nog een keer ! Succes!

4 jaar geleden

Ik zelf zou daar geen problemen mee hebben. Maar daarin moet je je eigen gevoel volgen. Wij hebben dat de kleine 2,5 week was oud en nieuw gevierd met meerdere vrienden met kids (9 kinderen). Was erg gezellig en juist doordat er meer zijn met kids ook meer begrip als de kleine wel even huilt of je eerder naar huis gaat. Tuurlijk is er meer kans op overdragen van virussen etc. Maar de kleine gaat toch vanaf 12 weken naar de opvang en dan is het virus/snotneus na snotneus 😂 en die brengt zijn zusje van 22 maanden nu ook steeds mee. Maar ook met zijn zusje hadden we hier geen problemen mee. Alleen maar goed vindt ik persoonlijk om ze soms even onder andere mensen te brengen. Nu met de maatregelen zien ze al zoveel minder mensen.

4 jaar geleden

Wij persoonlijk zouden gaan aar dat is ieder voorzich ik zou zeggen volg je eigen gevoel. Wij hebben kerst gevierd met de gehele familie toen ze 9 dagen oud was🤷en met Nieuwjaar zijn we ook al onze oma's en opa afgeweest. Als je kleintje huilt dan is daar wel begrip voor en als de kleine veel prikkels binnen krijgt ben je nog zo weg toch😊 en inderdaad met 12 weken gaan ze naar de opvang /gastouder dan brengen ze ook allerlei virussen/snotneuzen etc mee. Maar zoals hierboven al genoemd je kan alleen je eigen gevoel volgen

4 jaar geleden

Het is idd een gevoels dingetje.. Ik ben toen ze 2,5 week was ook op 2e kerstdag bij familie geweest. Iedereen had zixh wel getest ivm corona. Ik zat de kraamtijd in mn bubbel bij mn moeder en zag er vreselijk tegenop met haar een half uur in de auto te zitten en weg te gaan naar een drukke huiskamer.. Maar ik ben wel blij dat ik het gedaan had want het was ook een overwinning voor mezelf. Met de voedingen mezelf wel afgezonderd voor haar rust. Merk dat wanneer het erg druk is ze er wel wat last van heeft en dan gaan we even naar een andere ruimte zodat ze rustig kan slapen. Denk zelf dat prikkels wel goed zijn, maar ik woon dan ook alleen met haar en wil dat ze niet te "prikkelloos" opgroeit en ik wil haar overal probleemloos mee naartoe kunnen nemen. Misschien kun je gaan en je hebt gewoon een goede reden als je denkt na een uurtje, we gaan weer..? Dat zal iedereen begrijpen en zo niet jammer dan :)

4 jaar geleden

Ik zou daar geen probleem mee hebben. Je kunt je kind niet alle prikkels onthouden. Wij hebben een ventje die snel reageert op prikkels maar om hem nou helemaal prikkelarm op te voeden vind ik ook niet de oplossing. En je kan ook gewoon een uurtje gaan. Na de voeding en dan misschien lekker slapen in de maxi cosi

4 jaar geleden

Misschien stelt dit je gerust.. maar op de eerste kinderverjaardag van mijn nichtje (met veel kinderen en een hond) heeft hij alleen maar geslapen. En dat in de armen van opa en oma, tante, etc. En idd misschien prikkels, maar die verwerkt hij ook weer als hij in rust slaapt in zijn eigen bedje. Maar volg je gevoel!

4 jaar geleden

Mijn zusje viert haar verjaardag als onze kleine 8 weken is en ga hem ook niet meenemen. Mijn man die blijft thuis en zorgt voor hem. Ik zie het ook niet zitten, qua drukte. En het lijkt me gewoon lastig om voor hem te zorgen (voeden, verschonen en weer in slaap te krijgen) met zoveel mensen. En het is 1,5u rijden, dus je kan ook niet snel naar huis als het niet gaat 😅

4 jaar geleden

Ik had twee keer zo situatie eerste keer op verjaardag van opa van onze dochter ze was toen 3 weken oud en tweede bij haar neef net bij haar 2 maanden. Nou en ik vind haar nog te klein voor alle dat feesten met 11-12 mensen inclusief 4 kinderen. Straks heb ik soort van dilemma ook want oma van haar word 60 en wilt alweer alle familie dus 12 mensen bij elkaar hebben ik een huis van landal. Ik wil niet blijven daar 2 hele weekend zoals wilt moeder van mijn man het nog te moeilijk voor ons en te zwaar denk ik voor haar maar ik dacht even alleen voor diner op verjaardag te komen. Wij hebben dat plan nog niet verteld maar ik denk ze word beledigd en ik weet niet andere oplossing want ik zou het beste helemaal niet gaan met auto rijden uur en nog weekend in vakantiehuis blijven.

4 jaar geleden

Wij genieten van elk moment met familie en al helemaal als er iets te vieren valt. Onze dochter is momenteel 9 weken en vierde al 2 verjaardagen en kerst en nieuw bij onze beide families. Iedereen begrijpt het dat een kleine baby wel eens huilt. Je kan altijd naar huis wanneer het teveel wordt. Wij vinden het net leuk dat onze dochter kennis kan maken met haar familieleden, ook de kinderen, en het biedt ook een kans om zelf eens op adem te komen.

4 jaar geleden

Ik ga eerlijk zijn, ik had een heel naar gevoel bij het ontvangen van kraambezoek, dit omwille van het feit dat mijn familie en schoonfamilie vaak in grote groepen komen en er vaak kleine kindjes bij zijn. En helaas wilt iedereen hem eens vastpakken en foto’s mee nemen. Mijn zoontje intussen 6 weekjes, was enorm verkouden 2 weken terug. En je krijgt je klik als de dokter zegt dat de kans erin zit dat em wordt opgenomen. We hebben nu meegedeeld even geen bezoek te willen ontvangen. Volg je gevoel.

4 jaar geleden

Wij zijn met onze eerste toen gewoon gegaan en nu ook weer. Helaas laatst wel Corona gehad, mogelijk via een verjaardag, maar dat viel gelukkig mee qua heftigheid. Helaas was de kleine ook de pisang 🙈 maar gelukkig ook al snel weer hersteld 👍 Maar ik zou zeggen, volg jullie gevoel. Nog genoeg verjaardagen in de toekomst 😉 Spreek evt een aparte datum af om het te vieren, zodat er meer rust is als je dat fijner vind 😉

4 jaar geleden

Als je jezelf er niet goed bij voelt moet je het zeker niet doen. Je moet sowieso nooit dingen doen waar je je niet prettig bij voelt. Persoonlijk zou ik het wel gewoon doen, wel zou ik haar niet door andere laten vast houden op een feestje. Mijn oudste is als kleine baby vaak genoeg mee geweest naar echt grote feesten (voor corona uiteraard) dit was nooit een probleem qua drukte.

4 jaar geleden

De eerste 3 maanden is een baby het kwetsbaarst zei consultatiebureau tegen mij. Daarna is de weerstand beter. Wij zijn dus de eerste maanden het voorzichtigst en zeggen dus makkelijk dingen af. Misschien kun jr dat ook als argument gebruiken?

4 jaar geleden

Dank jullie wel voor het delen van al jullie ervaringen! Ik heb besloten om later op de dag te gaan als alle andere visite weg is. Er zit geen andere reden achter dan gewoon mijn gevoel. Ik denk dar het ook meespeelt dat ik hem gister voor het eerst weg moest brengen voor een oppas momentje. En dat er vandaag kraamvisite komt, morgen ochtend hij mee gaat naar het sportveld, s middags weer kraamvisite en zondag ochtend ook nog. Dan is zondag middag met zoveel visite in ieder geval mij teveel. Nogmaals dank voor al het meedenken!

4 jaar geleden

Reactie op Kelpie

Dank jullie wel voor het delen van al jullie ervaringen! Ik heb besloten ...
Klinkt idd druk hoor

4 jaar geleden

Hoi! Wij gingen met onze toen 3 weken oude zoon naar een verjaardag waar best wel wat mensen en kinderen waren. Mijn nichtje werd 1 en mijn zwager was ook jarig. Ik had zoiets; als het niet gaat ben ik zo weer weg. Maar het ging echt prima, hij lag lekker te slapen in mn armen en mijn ouders/zus/partner hielpen natuurlijk ook mee dus dat scheelt wel. Je kunt het altijd proberen en als het niet gaat ben je zo weer weg. Succes!