14 Reacties
4 jaar geleden
Ik neem 1 dag in de week ouderschapsverlof op. Ik werk 3 dagen, maar krijg dan voor 4 betaald. Normaal gesproken moet je na het verlof dan weer voor 4 dagen terugkomen (anders moet je terugbetalen). Mijn verlofdagen zijn echter berekend op 3 dagen werken, zodat ik ook na mijn ouderschapsverlof 3 dagen kan blijven werken. Ik heb nu vanaf halverwege maart tot en met januari 1 dag in de week ouderschapsverlof. Dit is voor mij ideaal :)
4 jaar geleden
Reactie op whitneyvd
Ik heb mijn ouderschapsverlof opgenomen van mei tot einde schooljaar. Ik be ...
Hier ook. Er zit geloof ik wel een verschil tussen de regels in het po en vo. Ik zit zelf in het voortgezet onderwijs. Wij hebben ook nog ikb uren die je op kunt nemen (100% betaald), dus die gebruik ik in plaats van het ontbetaalde ouderschapsverlof
4 jaar geleden
Ik ben van 5 naar 3 dagen werken gegaan maar zet per week 2 ouderschapsverlofdagen in. Zo krijg ik nog wel 4 dagen uitbetaald (want 1 dag verlof wordt 50% uitbetaald).
Wanneer de dagen op zijn krijg ik 3 dagen uitbetaald maar gaat het lagere salaris stapsgewijs.
De verlofdagen zijn wel berekend voor 3 dagen werken.
4 jaar geleden
Reactie op m0m
Ik neem 1 dag in de week ouderschapsverlof op. Ik werk 3 dagen, maar krijg ...
Maar verlof wordt toch maar 50% uitbetaald? Dan moet je per week toch 2 dagen opnemen om voor 4 dagen betaald te krijgen?
4 jaar geleden
Je kunt hier (als het goed is) over in gesprek met diegene binnen jouw stichting die hierover gaat (salarisadminstratie of HR).
Ik neem dit schooljaar 1 dag per week ouderschapsverlof tot aan de zomervakantie.
Daarna ga ik opnieuw in gesprek om te kijken hoeveel uren ik nog heb en hoe ik die volgend jaar in wil zetten.
4 jaar geleden
Ik werk in het basisonderwijs.
Ik neem t/m de zomervakantie 50/50 betaald en onbetaald verlof.
Na de vakantie werk ik op wo/do/vr en neem dan nog 2 uren verlof zodat ik op wo en vr middag thuis ben voor mijn schoolgaande kinderen.
Mijn kinderen hebben een continue rooster tot 14.00 uur.
Bij mij op school gaan we op ma/do/do tot 14.45 en op wo/vr tot 12.(15)