14 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb langer verlof genomen (verlof van november t/m meivakantie) en neem na de meivakantie nog 1 dag per week op. Ik heb nog een paar dagen over en die gebruik ik volgend schooljaar omdat ik een opleiding ga doen en dan aan studie kan werken.

4 jaar geleden

Ik heb mijn ouderschapsverlof opgenomen van mei tot einde schooljaar. Ik begin dus volgend schooljaar weer met werken:)

4 jaar geleden

Ik neem 1 dag in de week ouderschapsverlof op. Ik werk 3 dagen, maar krijg dan voor 4 betaald. Normaal gesproken moet je na het verlof dan weer voor 4 dagen terugkomen (anders moet je terugbetalen). Mijn verlofdagen zijn echter berekend op 3 dagen werken, zodat ik ook na mijn ouderschapsverlof 3 dagen kan blijven werken. Ik heb nu vanaf halverwege maart tot en met januari 1 dag in de week ouderschapsverlof. Dit is voor mij ideaal :)

4 jaar geleden

Reactie op whitneyvd

Ik heb mijn ouderschapsverlof opgenomen van mei tot einde schooljaar. Ik be ...
Hier ook. Er zit geloof ik wel een verschil tussen de regels in het po en vo. Ik zit zelf in het voortgezet onderwijs. Wij hebben ook nog ikb uren die je op kunt nemen (100% betaald), dus die gebruik ik in plaats van het ontbetaalde ouderschapsverlof

4 jaar geleden

Ik ben van 5 naar 3 dagen werken gegaan maar zet per week 2 ouderschapsverlofdagen in. Zo krijg ik nog wel 4 dagen uitbetaald (want 1 dag verlof wordt 50% uitbetaald). Wanneer de dagen op zijn krijg ik 3 dagen uitbetaald maar gaat het lagere salaris stapsgewijs. De verlofdagen zijn wel berekend voor 3 dagen werken.

4 jaar geleden

Reactie op m0m

Ik neem 1 dag in de week ouderschapsverlof op. Ik werk 3 dagen, maar krijg ...
Maar verlof wordt toch maar 50% uitbetaald? Dan moet je per week toch 2 dagen opnemen om voor 4 dagen betaald te krijgen?

4 jaar geleden

Reactie op RenateBvdV

Maar verlof wordt toch maar 50% uitbetaald? Dan moet je per week toch 2 dag ...
Je hebt gelijk. Ik heb het verkeerd getypt. Ik sta voor 4 dagen op de loonlijst, werk 3 dagen en krijg 3,5 betaald 😊 Het fijne is dat ik niet voor 4 dagen terug hoef te komen :)

4 jaar geleden

Ik werk in het mbo en pak het volledige ouderschapsverlof op. Dit betekent dat ik 1.5 dag per week ouderschapsverlof heb voor 2 jaar en ik krijg 27.5% betaald.

4 jaar geleden

Je kunt hier (als het goed is) over in gesprek met diegene binnen jouw stichting die hierover gaat (salarisadminstratie of HR). Ik neem dit schooljaar 1 dag per week ouderschapsverlof tot aan de zomervakantie. Daarna ga ik opnieuw in gesprek om te kijken hoeveel uren ik nog heb en hoe ik die volgend jaar in wil zetten.

4 jaar geleden

Ik ben werkzaam in het mbo en heb vanaf de zomervakantie betaald ouderschapsverlof (1 dag per week). Dit doe ik 9 weken tegen 70% (volgens de nieuwe regeling) en vervolgens 8 weken (1 dag per week) ter compensatie van de kerst -en voorjaarsvakantie.

4 jaar geleden

Reactie op Mango93

Ik ben werkzaam in het mbo en heb vanaf de zomervakantie betaald ouderschap ...
Krijg jij die volledig terug? Ik kreeg (ook mbo) alleen de feestdagen terug. Dat komt neer op oudejaarsdag en carnavalsmaandag en dinsdag. That’s it…

4 jaar geleden

Yes! Ik heb 1 week volledig (0,7) verlof opgenomen en verder neem ik de rest van dit jaar en volgend jaar 0,1 op. Ik heb betaald verlof aangevraagd waardoor ik de helft van mijn uren nog uitbetaald krijg.

4 jaar geleden

Ik werk in het basisonderwijs. Ik werkte altijd fulltime en nu 4 dagen. Ik heb nu voor 1 dag ouderschapsverlof over de uren van 4 dagen. Dat is zoveel dat ik mn vrije dag nog tot volgend jaar april uitbetaald krijg! Daarna blijf ik 4 dagen werken.

4 jaar geleden

Ik werk in het basisonderwijs. Ik neem t/m de zomervakantie 50/50 betaald en onbetaald verlof. Na de vakantie werk ik op wo/do/vr en neem dan nog 2 uren verlof zodat ik op wo en vr middag thuis ben voor mijn schoolgaande kinderen. Mijn kinderen hebben een continue rooster tot 14.00 uur. Bij mij op school gaan we op ma/do/do tot 14.45 en op wo/vr tot 12.(15)