6 Reacties

4 jaar geleden

Hier mijn dochter. Het is helemaal goed gekomen. Ze had een redelijk erge afwijking. Soms vond ik het wel zielig voor haar. Vooral met het warme weer. Maar ik vermoed dat zij er vrij weinig last van had. Gewoon lekker in een rompertje laten of jurkje aan. Later kreeg ze er 1 met meer bewegingsvrijheid. Ze werd creatief met dat ding aan. Kon op een gegeven moment zitten en op haar billen schuiven. Met 2 jaar zette ze haar eerste stapjes. Daarna op peutergym gegaan zodat ze haar lichaam leerde kennen. Ik vond het soms wel lastig als mensen niet wisten dat ze een spreidbroekje aan had en zeiden; zo die zit er relaxed bij. En dat je kinderen ziet lopen en de jouwe zit nog steeds op je heup. Maar het is allemaal goed gekomen. Heb je specifieke vragen?

4 jaar geleden

Ons mannetje heeft het nu 8 weken en hoeft het nu alleen nog maar tijdens zijn slaapjes aan. Maar we hebben hem nauwelijks gehoord. Enkel ooit een klein beetje frustratie als hij zijn beentjes wilde strekken. Het is niet fijn, maar het valt echt mee. Hij is nu 6 maanden.

4 jaar geleden

Onze dochter draagt de pavlik nu 6 weken. Ook zij heeft er geen last van gehad. Alleen toen het wat strakker werd gezet. Maar was eigenlijk ook maar voor even. Als je meer ervaringen wilt lezen of specifieke vragen hebt, raad ik de facebookgroep van "jonge kinderen met heupdysplasie" aan. Ik begrijp jouw zorgen en onzekerheid maar al te goed. Ik vind het zo erg dat ze wordt beperkt in der motorische ontwikkeling zoals leren omrollen. Maar dat compenseert ze weer door veel te kletsen 🥰 de rest haalt ze later wel in. Kortom de kleine is heel veerkrachtig en heeft er zeker geen last van. En spreek je eigen zorgen gewoon uit dat lucht zeker op. Het moeilijkste is, is dat elk traject anders is dus je nooit van te voren weet wanneer het klaar is. Maandag hebben wij weer controle met een foto en hoop dan ook op goed nieuws 🙏🏻

4 jaar geleden

Reactie op JKDR

Onze dochter draagt de pavlik nu 6 weken. Ook zij heeft er geen last van ge ...
Ik vond de beperking van zijn motorische ontwikkeling ook vreselijk. Maar na 7 weken 24u per dag de pavlik, hadden we een super echo en mochten we dus al gaan afbouwen. Nu alleen tijdens slaapjes en wat denk je.. meneer rolt binnen een week al om. Ik had eerder gehoord dat ze het heel snel inhalen als ze geen spreidbroekje meer hebben, dus maak je niet teveel zorgen:)! Ik vind de Facebookgroep ‘jonge kinderen met heupdysplasie’ ook erg fijn!

4 jaar geleden

Reactie op JvdBA28

Ik vond de beperking van zijn motorische ontwikkeling ook vreselijk. Maar n ...
Helaas toch slecht nieuws voor ons. Heup weer uit de kom dus worden doorverwezen naar veldhoven voor een gipsbroek. We waren er toch wel emotioneel over. En het positieve en hoopvolle is er nu toch wel even af.