Hoi lieve Allemaal,
Ik ben op zoek naar wat herkenning of eventuele tips voor mijn dochtertje.
Zij word volgende week 3 jaar, en is al vanaf begin augustus zindelijk.
Het zindelijk worden ging erg vlot en binnen 2 weken plaste zij alle keren op het potje of op de wc.
Vanaf eind oktober is ze ook volledig droog in de nachten.
Ze heeft eenmalig geen fijne ervaring gehad op de Psz toen ze moest plassen en een heleboel kindjes ineens de wc in kwamen.
Hierdoor raakte zij erg overstuur, en sindsdien wil ze niet meer graag plassen op de Psz.
Vaak houd ze het de hele ochtend op, totdat ze thuis is en dan pas gaat plassen.
Thuis is er nooit een probleem geweest omtrent het plassen, maar afgelopen week werd ze erg ziek met hoge koorts.
Ze dronk niet veel, en kon daardoor ook niet veel plassen.
Maar nu lijkt het erop dat ze het bewust aan het ophouden is.
Ze wil ineens niet meer plassen en afgelopen week zat er gewoon 24 uur tussen voordat ze eindelijk ging plassen.
Natuurlijk contact gehad met de huisarts en besloten om morgen even haar urine weg te brengen.
Ze heeft enkele weken terug ook al een urineweginfectie gehad waarschijnlijk van het te lang ophouden.
Ze is momenteel echt aan het puberen en ontzettend tegendraads.
Net ook gechat met het consultatiebureau en die gaf aan dat het misschien ermee te maken heeft dat er momenteel teveel druk op ligt dat ze moet plassen, en daarom niet wil plassen.
Vandaag heeft ze om 11.00u geplast en de rest van de dag wilde en hoefde ze niet zei ze.
Consultatiebureau gaf aan om haar anders weer een luier aan te geven, zodat de druk er dan af is.
Maar het heeft niks te maken met een terugval vermoed ze maar gewoon met strijd.
Ik maak me er momenteel erg druk over en ben benieuwd of andere ouders hier ook wat van herkennen.
Lieve groetjes van
Een bezorgde mama