8 Reacties
5 maanden geleden
Wij hebben er niet voor gekozen om de deur op slot te doen of klink omhoog, met het idee dat hij anders juist in paniek raakt als hij er niet vanaf kan. Wij hebben een slaaptraining klokje wat rood en groen kleurt. Ik leg hem uit dat als het klokje groen is dat hij van zijn kamertje mag, dit natuurlijk ook geoefend , na 3 dagen bleef hij netjes op zijn kamer. Wij hebben een 1 persoonsbed met bedhekje en een traphekje voor de trap. Als hij wakker wordt en kamer af komt ,komt hij gelijk naar onze kamer.
5 maanden geleden
Ook alleen traphekje en ik zorg dat er geen ramen openstaan (als het geen kiepraam is), waar ze bij zou kunnen komen, voor mijn eigen gemoedsrust.... ze klautert overal op en gebruikt daarvoor van alles (kussens, boeken, etc.). Ze slaapt vanaf afgelopen vrijdag in haar 'grote' bed. En ze moet ook zelf wel even wennen aan deze vrijheid, geduld met naar bed brengen dus.
4 maanden geleden
Hier wel klink omhoog gedaan en ook een traphekje voor de trap naar beneden.
Verder hebben wij een paar weken het ledikantje naast zijn grote nieuwe bed (in nieuwe kamer) laten staan . Eerste week toch nog paar keer terug het ledikantje in, maar steeds minder. Toen hij twee weken niet meer in het ledikantje had geslapen, hebben we hem afgebroken.
3 maanden geleden
Hoi, hoe gaat het slapen in een peuterbed?
Onze dochtertje is 2,9 jaar en gaat deze maand over naar een peuterbed.
Ze klimt er niet uit. Maar ze begint te groot voor de ledikant te worden.
We hebben 2 maanden geleden begonnen met de stoplicht wekker. Daardoor weet ze dat ze ons pas mag roepen als het oranje is en als het groen is mag ze van haar kamer. En sinds afgelopen vrijdag krijgt ze beddengoed ipv slaapzak en later deze maand het peuterbedje. Dus we hebben het een beetje rustig opgebouwd..hopelijk heeft her effect.
3 maanden geleden
Bedankt voor de tips tot zover. Wij hebben het een paar maanden geleden geprobeerd, maar dat was een drama. Hij is toen een keer uit bed gevallen en heeft daar denk ik een angst voor ontwikkeld om in het open bedje te slapen. Hij is toen meerdere keren op de grond gaan slapen waarop we het bedje weer terug hebben gezet. Nu een paar maanden later willen we het weer proberen aangezien hij uit zijn ledikantje begint te klimmen.We hebben zelf een ledikantje waarvan 1 zijkant open kan, dus is het niet zo makkelijk om hem de optie te bieden van zowel het ledikant als het open bedje. Heeft iemand hier ervaring mee?
(Hij heeft al een tijd een stoplicht lamp, een dekbed en een traphekje, dus verder zijn we er al wel klaar voor)
3 maanden geleden
Wij hebben geen problemen met uit bed vallen, maar wel een klein beetje vergelijkbaar. Wij wilden onze dochter ook in een peuter leggen (ivm een baby opkomst), maar ze wilde niet en raakte compleet in paniek. Dus wij hadden beide bedjes opstaan en haar elke verschoond in het peuterbedje. Sinds onze verhuizing 2 weken, had ze geen keuze meer en moest ze in het peuterbed. De eerste nacht heb ik bij haar gelegen totdat ze sliep, en de nachten erna wilde ze mij ook weer in haar bedje (niet gedaan). Ondertussen wilde ze niet onder het dekbed, dus wij besloten haar de keuze te geven: wil je in de slaapzak of onder het dekbed? Na een week kwam het antwoord onder het dekbed. Samen een stoplicht lampje uitgezocht, en sindsdien gaat het goed.