18 Reacties

3 jaar geleden

M’n dochtertje is nu 10 weken en heeft vanaf week 2 in de puckababy piep gelegen. Sinds deze week. Ze wurmde echt haar handjes eruit alsof ze het niet meer fijn vond, maar een slaapzak is ook een no go want dan komen haar handjes nog steeds bij haar gezicht, dus ligt ze nu in de swaddle van Meyco. Ideaal! Haar armpjes liggen nu langs haar lichaam en kunnen met geen mogelijkheid bij haar gezichtje komen. Straks hoe of wat met afbouwen zien we dan wel weer. Belangrijkste is dat ze rustig kunnen slapen :) succes!

3 jaar geleden

Ideaal! Hier nu onze derde die erin slaapt. Werkt top!
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Onze oudste heeft altijd ingebakerd gelegen. Begonnen met de piep destijds, toen een swaddle en uiteindelijk straks ingebakerd in de Pacco. Echter was hij een huilbaby dus meer redenen om hem rust te bieden. Onze kleine van nu 8 weekjes die sloeg zichzelf ook wakker, begonnen met de piep maar hij vond dat vreselijk omdat hij daarin z'n armen wel nog kon bewegen maar ze er dus niet "uit kreeg". Daarom toen in de swaddle waarbij z'n armpjes naast z'n lijfje liggen en dat was het helemaal voor hem. Hij vindt t heerlijk! Kwestie van uitproberen dus, wat je kindje fijn vindt. Succes!

3 jaar geleden

Reactie op tamaraV25

M’n dochtertje is nu 10 weken en heeft vanaf week 2 in de puckababy piep ge ...
Wij hebben hier dezelfde ervaring, precies dit. De swaddle van Meyco is de uitkomst! Afbouwen ging bij onze oudste heel snel en makkelijk, die heeft tot een half jaar in een Pacco gelegen, dus nog strakker en het afbouwen verliep heel vlot!

3 jaar geleden

Wij zijn begonnen met de piep, dat was heel fijn omdat ze niet helemaal strak ingebakerd wilde liggen. Nu overgestapt op Fedde&Kees lakentje/slaapzak. Ze werd te lang voor de piep, maar was echt nog te klein voor de mini. Ook met het oog op afbouwen vond ik Fedde&Kees fijner. Kijk of je welk product dan ook eerst goedkoop kunt aanschaffen of van iemand kunt lenen. Als het bevalt kun je het altijd nog zelf (extra) kopen!

3 jaar geleden

Hier zijn wij mee begonnen! Erg fijn idd! Daarna nog strakker in gaan bakeren. Maar als dit al werkt; lekker doen. Hoef je het ook niet zo erg af te leren🙈

3 jaar geleden

Vannacht voor het eerst de mini na de piep gebruikt te hebben, ze past nog in de piep maar ze is bezig met het oefenen van omrollen. Maar doe haar nog wel inbakeren, zij vind deze slaapzakjes echt lekker omdat ze toch nog klein beetje vrijheid heeft en doet graag der handjes bij der gezicht zonder zichzelf wakker te slaan. Mini is nog wel groot, maar kan ze vast wennen als ze straks naar een grotere slaapzak moet. Ik ben fan.

3 jaar geleden

Ik heb de piep en de mini ook hier liggen. Mijne vind inbakenen leuk, maar verkiest toch de love to dream slaapzak. Hij houd graag de handjes naast zijn gezicht. Dus de piep vangt hier stof ondertussen.

3 jaar geleden

Ik heb de piep op vinted gehaald. Keer tien euro kwijt om te proberen. Hij sliep er beter door. Dus nu de mini ook vast gehaald via vinted.kost het niet zoveel geld en toch een goede slaapzak.

3 jaar geleden

Ik kan hem je van harte aanraden, onze dochter slaapt hier in sinds ze niet meer in de Piep past. Ze ligt niet helemaal vast, waardoor ze nog wel wat bewegingsvrijheid met d’r armpjes en ze door de stof heen nog lekker op d’r handjes kan sabbelen. Maar uiteindelijk is het ook een kwestie van uitproberen wat goed voor jouw kleine werkt.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Reactie op KimLeGrand

Ik kan hem je van harte aanraden, onze dochter slaapt hier in sinds ze niet ...
Heb ze trouwens gewoon van Marktplaats gehaald, dan is het nog een keer te doen.

3 jaar geleden

Wij hadden eerst inbakerdoeken, waardoor zijn armpjes helemaal “vast” lagen… Maargoed, de kleine googelaar kreeg zijn doeken helemaal los, dus helaas moesten we hier mee stoppen. Ik heb toen de Puckababy Mini aangeschaft (hierbij liggen de armpjes dus niet helemaal strak) en dit werkt perfect! Proberen waard!

3 jaar geleden

Wij vinden het een vreselijk ding!! We hebben de fedde en kees slaapzak gekocht, die werkt hier dan weer perfect.

3 jaar geleden

Onze dochter sliep vanaf het begin in de Piep. Nu zijn er gaan afbouwen en de Mini is daar perfect voor. Ik heb een twee tweedehands gekocht. Werkt echt top. Ze kan toch haar armpjes wat bewegen maar zichzelf niet slaan of krassen.

3 jaar geleden

Ik wilde overstappen van de piep naar de mini, maar ze kan met haar handjes dan best veel ‘stof’ omhoogtrekken. Zo ligt ze met de slaapzak bijna over haar mondje heen. Is dat niet gevaarlijk? Of is ze dan nog te klein voor de mini?

3 jaar geleden

Reactie op marliesjj

Ik wilde overstappen van de piep naar de mini, maar ze kan met haar handjes ...
Je moet de slaapzak goed strak naar beneden trekken en vastmaken met de touwtjes, wij doen er ook altijd nog een haarelastiekje omheen. Als het goed is kan je kleintje dan niet met haar handjes bij haar gezicht. 😊

3 jaar geleden

Reactie op amberbeekhuizen

Je moet de slaapzak goed strak naar beneden trekken en vastmaken met de tou ...
Wel als ze haar beentjes optrekt 😅

3 jaar geleden

Reactie op marliesjj

Wel als ze haar beentjes optrekt 😅
Haha inderdaad, hier doet hij dat niet 🤷🏼‍♀️🤣