13 Reacties

4 jaar geleden

Kolf je fulltime of voed je live?

4 jaar geleden

4 maanden dip is berucht… mocht je echt alles geprobeerd hebben, dan vraag je huisarts voor domperidon. Een paar pilletjes om je weer op weg te helpen, kan al genoeg zijn.

4 jaar geleden

Fenegriek slikken icm gezegende distel (kan ook boezemvriendjes bestellen), veel havermout, borstvoedingsthee, vitamine C, cashewnoten eten, magnesium + zink, voldoende rusten (voor zover dat kan), heeeeeel veel water/thee drinken, borsten van te voren goed warm maken door bijvoorbeeld kersenpitzak, elke dag minstens één keer powerkolven (drie keer tien minuten met tien minuten pauze ertussen) en idd de nacht er nog bij houden... Op facebook heb je fulltime kolvers met veel tips en ook steun. Je kan ook neusspray oxytocine vragen bij huisarts, vaak laagdrempeliger dan domperidon. Zelf heb ik gebruik gemaakt van doneermoedermelk, ook via Facebook. Mijn productie is nooit op peil geweest en ik ben nu aan het afbouwen. Alles gedaan om de eerste zes maanden moedermelk te geven, maar de koek is (bijna) op... Succes en alles wat je doet, is goed 💪🏼

4 jaar geleden

Reactie op Babybabyy

Kolf je fulltime of voed je live?
Doe allebei, kolfde wat vaker hiervoor maar nu weer vaker live

4 jaar geleden

Mogelijk komt je cyclus terug op gang. Dat kan ook een tijdelijke dip veroorzaken. Voor tips, staan er al wat adviezen. Zoveel mogelijk live voeden is al een goede stap. Je kleine haalt er meer uit dan een kolf en krikt zo ook beter de productie op 😉 Zal even extra investeren zijn nu, maar daar heb je straks weer profijt van. Evt (extra) wisselvoeden tijdens live drinken (vaker wisselen van borst tijdens 1 voedingsmoment). Verder zou ik je op Facebook de groepen 'borstvoedingsforum' en 'borstvoeding vraag''n lactatiekundige IBCLC' aanraden. Hier kun je evt vragen kwijt, ervaringen van anderen lezen, steun vinden etc. Succes! Je kan het, hou vol! 💪 Je bent heel goed bezig voor je kleintje 😘

4 jaar geleden

Ik heb goede ervaringen gehoord over extra veel huid op huid contact met je kleintje. Lekker knuffelen dus :) gewoon kleren uit en lekker op tijd samen in bed gaan liggen of 'uitslapen'.

4 jaar geleden

Vanuit lactatiekundige de tip gekregen om veel avocado en dadels te eten. Verder wat idd wordt gezegd zoveel mogelijk aanleggen. Ik heb ook een mega dip gehad en ben nu weer volledig op productie; heel veel succes!

4 jaar geleden

Hoi, ik heb ook een dip gehad. Nu weer goede productie. Ik heb extra aangelegd en huid op huid contact iedere dag gedaan. Hopelijk werkt dit voor jou ook.

4 jaar geleden

Bedankt voor jullie tips!!💕

4 jaar geleden

Naast bovenstaande tips en ik weet niet in hoeverre het bij jou kan, maar ik bleek weer zwanger te zijn toen mijn productie terugliep 😬.

4 jaar geleden

Het is ook je mindset. Als je er al van uit gaat dat het achter uit gaat, gaat je lichaam er na gedragen. Het is even een dip, maar gwn om de drie uur aanleggen/kolven. Moment dat je niet genoeg hebt, kan je nog altijd bij voeden. Dip gaat van zelf over. En misschien heb je dat gevoel maar is het niet zo he. In de eerste drie maanden maken je borsten overmatig te veel aan, met ongeveer vier maanden maken ze genoeg voor de baby. Dan lijkt het op terug loop terwijl jouw lichaam nu niet te veel meer maakt, maar precies genoeg voor wat de baby drinkt. Kijk na plas/poep luiers en na hoe vrolijk het kindje is na het drinken.

4 jaar geleden

Goeie tips al, hoop voor je dat je productie snel weer oploopt! Je kunt ook nog denken aan powerkolven of oxytocine neus spray En hoeveel geef je de kleine als die fles krijgt? En voed je therapeutisch? Check even la leche league hoeveel flesvoeding voor je kindje, kan ook schelen (soms is minder ook oké) en hoef je dus minder te kolven om aan de vraag te voldoen

4 jaar geleden

Reactie op Nessr

Het is ook je mindset. Als je er al van uit gaat dat het achter uit gaat, g ...
Thanks, dit is wel een eye opener! Ik blijf ook maar zeggen dat het achteruit gaat, dat ik baal etc. Dat zal denk ik ook niet echt helpen.. Dit is dus een heel fijn inzicht☺️ M’n dochter drinkt vaker dus ze geeft het zelf al wel aan en is verder inderdaad vrolijk, hoe ik m’n voorraad weer een beetje terug krijg komt ook vast goed! Een vrolijke baby is inderdaad het belangrijkste 🙌🏻