9 Reacties
4 jaar geleden
Ben 3 weken geleden bevallen en ik heb soms nog rood bloedverlies. Ik zou er me geen zorgen in maken, dacht dat je tot 6 weken rekening moet houden met een 'wonde'.
4 jaar geleden
Hier hetzelfde verhaal met een placenta die niet makkelijk losliet en ook fluxus gehad. Bij mij wisselt het vloeien ook heel erg, ene dag is het weinig en bruin, de andere helderrood en veel. Verloskundige zei dat het echt 6 weken duurt voordat de wond in je baarmoeder volledig genezen is en ook dat als je meer gaat bewegen etc, kan je weer meer gaan vloeien. Zolang als er geen grote stolsels zijn en het niet extreem (denk meerdere kraamverbanden in een hele korte tijd) is, is het normaal.
VRIEND
4 jaar geleden
Ik heb het ook. Mijn placenta liet niet los dus moest naar OK 🥴🥴.
Was even wat minder maar vandaag weer rood bloedverlies, denk idd dat het ook komt omdat ik steeds meer doe
4 jaar geleden
Tot 6 weken kan je bloed verliezen (helder rood en/of oud bloed). Je moet je pas zorgen maken als je ineens weer grote stolsels gaat verliezen.
4 jaar geleden
Hier hetzelde, ik ben 3 weken geleden bevallen. Mijn placenta was niet compleet en veel bloed verloren (meer dan 2 liter) daarvoor ook naar de ok geweest. Daardoor meteen na de bevalling weinig bloedverlies gehad, heel minimaal (bruinig).
Tot gisterenavond, ineens veel helderrood bloed met stolsels. Toen heb ik het ziekenhuis gebeld om te overleggen. De vk gaf aan dat als ik binnen een halfuur een kraamverband vol had ik moest bellen en moest komen. Door mijn manuele placenta verwijdering leek het haar heel onwaarschijnlijk dat er nog een stuk placenta zat, maar als ik koorts krijg of me niet lekker voel moet ik bellen.
Hopelijk is het snel voorbij!