17 Reacties
4 jaar geleden
Wij hebben ook een (bubbel)bad. Wij deden bij onze eerste dan babysop erin (zeepvrij). Is net even fijner voor die babyhuidjes. Maar het kan natuurlijk zoals jij het wilt. Hou dan het huidje in de gaten of je geen reacties erop merkt. Heel fijn om lekker samen in bad te gaan. Handig om je partner in de buurt te hebben idd, voor het overpakken en afdrogen ☺️👍
4 jaar geleden
Wij doen dit (baby is 3,5 week) zeker 1x in de week. Mijn vriend gebruikt dan van te voren geen douchegel oid in het bad. Gewoon voor de zekerheid.
Baby vindt het echt heeeerlijk! Ze geniet zichtbaar en gaat echt een soort van zwemmen. Zo leuk om te zien.
Ik sta dan gereed met een warme badcape om haar aan te nemen en daarna af te drogen.
4 jaar geleden
Ons dochtertje is 7 weken en gaat sinds deze week met mij mee in bad (gewoon met babybadolie in plaats van badschuim) Ze vindt het heerlijk! Samen spelen en wassen tegelijk.
Ik gebruik een zwemband voor rond het nekje zodat ze zelf kan drijven en met de armpjes en beentjes kan spruttelen. Dit vindt ze echt super 😊 Ik heb het nu al 2 keer voor bedtijd gedaan en erna valt ze echt als een blok in slaap 🙈 Een aanrader dus!

4 jaar geleden
Reactie op Shanin
Ons dochtertje is 7 weken en gaat sinds deze week met mij mee in bad (gewoo ...

Ahhh wat lief 😍😍😍😍
4 jaar geleden
Reactie op Shanin

Ahhh. Lief. Waar heb je dit gekocht?
4 jaar geleden
Reactie op Shanin

Wat een cutie!
Wij doen het ook op deze manier, met 6 weken voor het eerst in de zwemring. Superleuk om te doen, je ligt continue in een deuk om hoe ze ontdekt dat ze vrij kan bewegen en zich met de beentjes kan afzetten en dan draaien.
4 jaar geleden
Reactie op december2021#
Ahhh. Lief. Waar heb je dit gekocht?
Via Bol.com 😊
https://www.bol.com/be/nl/p/swimbobo-zwemring-baby-baby-float-zwemband-baby-zwemring-zwemtrainer-zwemkraag-baby-2-18-maanden-roze-gratis-verzending/9200000131437501/?bltgh=rPiZgmPH-u4rFbsz1lRO9Q.2_10.11.ProductPageUrl
Echt heel blij mee! En het snijdt niet aan het nekje 😊
4 jaar geleden
Misschien ben ik te voorzichtig hoor, maar is het nekje al sterk genoeg om het gewicht te dragen van het lichaampje? Ik weet dat water lichter maakt; maar ik dacht dat ze pas later konden ‘zwemmen’ met zo’n zwemring?
Ik heb voor ons meisje een babybadje en badder haar iedere dag daarin, ze vind het heerlijk!! Ik laat haar rug op m’n onderarm rusten, haar hoofd/nek ondersteun ik met m’n hand en de billetjes zitten tegen de binnenkant van m’n elleboog.
Ik ga met m’n onderarm volledig in het water tot op de bodem, m’n meisje laat ik zelf bepalen of ze van m’n arm wilt afglijden of erop blijft liggen. Maar tegenwoordig glijd ze vrijwel direct van m’n arm af. Haar hoofd/nek blijf ik wel ondersteunen en ik houd m’n onderarm in het water tegen haar rug/zij, dan voelt ze zich veilig.
Wanneer het water aan m’n elleboog normaal voelt, weet ik dat het voor haar te koud is en haal ik haar uit het water, achter me is het aankleedkussen en warme kleertjes op de verwarming die op standje sauna staat 🙈
4 jaar geleden
Reactie op Estellia
Misschien ben ik te voorzichtig hoor, maar is het nekje al sterk genoeg om ...
Heb je in de kraamweek geen badje met kraamverzorgster gedaan? In principe hoef je namelijk enkel het nekje te ondersteunen. Voetjes van baby tegen achterzijde van badje voor veilig gevoel van baby. Dan heb je je andere hand vrij om je kleine te kunnen wassen en evt benodigdheden binnen handbereik te pakken 😉
Heb je weleens gezien hoe baby's in een emmer (TummyTub) gewassen worden? Vast wel te vinden op internet anders 😉
Dan worden ze vrijwel alleen aan het hoofdje ondersteund.
Vond dat ook erg spannend om te zien en heb daarom ook niet voor zo'n emmer gekozen, maar voor een badje 😅
Wel goed dat je erover nadenkt trouwens hoor 😉👍
Beter te voorzichtig, dan dat het mis gaat denk ik altijd ☺️
4 jaar geleden
Reactie op Assie-07
Heb je in de kraamweek geen badje met kraamverzorgster gedaan? In principe ...
Nee, ik heb zo’n beetje alles zelf moeten leren. We waren een dag thuis toen ze een verslik-incident kreeg, met spoed zijn we door de ambu naar het zkh gebracht.
Daar hadden ze een infectie ontdekt en is ze voor een week aan twee hele zware antibiotica’s gezet. Ze was zo ontzettend verzwakt en uitgeput dat ze niets kon dan slapen en drinken uit de fles. Aan de borst was te zwaar voor haar, laat staan een badje.
De infectie had haar leven gekost, als we er een paar dagen later achter waren gekomen. Dus voor mij lag de focus om haar zo snel mogelijk op te laten knappen.
Ze hebben me in het ziekenhuis super ondersteunt, maar het was gigadruk en door Corona mocht alleen m’n vriend een uurtje per dag langskomen. Dus qua verzorging heb ik alles zelf moeten leren.
Badje heb ik thuis van m’n moeder geleerd, dus het zal best wel een ‘oude’ techniek zijn die ik gebruik 😊
Maar dat is okee, hoe we het doen werkt voor ons en ze geniet heerlijk van het badje. Onze dochter is gezond en enorm sterk nu en dat is het allerbelangrijkst 😊
4 jaar geleden
Reactie op Estellia
Nee, ik heb zo’n beetje alles zelf moeten leren. We waren een dag thuis toe ...
Ow, jeetje, wat heftig zeg! Dat zal een pittige kraamtijd zijn geweest 🙈
Wat goed dat jullie er zo snel actie op hebben genomen en het daardoor goed is afgelopen.
Kan me helemaal voorstellen dat de aandacht dan idd naar andere zaken is gegaan en andere minder belangrijke dingen er dan bij zijn ingeschoten.
Het is ook prima op jouw manier uiteraard. Sowieso...zolang het veilig is en het voor jullie goed werkt, prima ☺️👍
4 jaar geleden
Reactie op Mooseje
Hoe gaat het nu Kraistel?
Bij ons is helaas de goedkopere opblaasnekkraag ...
Ja gaat heel goed. We hebben geen attributen die we gebruiken. We houden haar gewoon vast. Ze vindt het heerlijk! En ik vind het contact zo ook erg fijn.
We gaan nu ook naar baby zwemmen en dat vind ze ook top. Dus dat grotere water is helemaal geen punt.