8 Reacties

5 maanden geleden

Wij zijn er redelijk makkelijk in. Bekijken het ook per dag, per situatie. Hij doet ook niet moeilijk als we zeggen dat het uit moet. Enige wat ik echt belangrijk vind is wat hij kijkt of speelt. Soms zit hij best veel op een dag achter een schermpje, maar veel educatieve dingetjes. Hij heeft sowieso al heel veel geleerd van filmpjes en spelletjes.

5 maanden geleden

Wanneer beide kids thuis zijn dan meestal poosje wanneer zijn kleine zusje in de ochtend een dutje doet, zodat ik snel wat huishoudelijke klusjes kan doen. En heel soms voor het eten even als hij heel druk is haha. Als ik alleen ben anders lukt koken niet. En voor het slapen gaan nog eventjes tv. Ook om rustig te worden haha 😆 heb het mezelf ook erg lang moeilijk gemaakt merk ik door geen tv te doen waardoor ik alleen maar stress kreeg omdat ik amper wat in huis kon doen 😆 ben er wat makkelijker in geworden. Dan heb ik daarna ook tijd om met ze te spelen.

5 maanden geleden

Hier mogen ze wel kijken maar als wij zeggen klaar, is het ook klaar. Smorgens even zodra beneden, met ontbijt en fruit moment, lunch mag ook. Savonds met eten maken kijken ze of ze spelen en na het eten nog even. Dit is verspreid vanaf een uur of 0715 tot ca 1910. En ene keer meer en andere keer minimaal

5 maanden geleden

Bij ons kijkt ze alleen tablet als zij ziek is. Anders niet. Ze mag luisteren naar luisterboeken of muziek door de dag heen..

5 maanden geleden

Reactie op MasKev17

Wij zijn er redelijk makkelijk in. Bekijken het ook per dag, per situatie. ...
Wat kijken ze? / doen ze?

5 maanden geleden

Reactie op december2021#

Wat kijken ze? / doen ze?
Qua spelletjes; Bimi Boo Dat zijn kleine spelletjes met vormen, groot-klein, kleur sorteren, etc. Qua tv wat wij aanzetten; BabyTV of sport(🤭) Qua tv als hij zelf mag kiezen (streamingsdienst); Charlie en de letters/getallen/, The Eggband (ben hier stiekem zelf fan van geworden 😂) of Songs and Rhymes Eigenlijk ook allemaal van BabyTV🤭

4 maanden geleden

Hier heeft ze geen schermtijd. Hebben ook geen tv. Alleen als ze ziek is mag ze weleens filmpje kijken.

4 maanden geleden

Meerdere korte momenten per dag. Standaard na het avondeten, dan mag ze yoghurt voor de tv en meestal doe ik dan ook vast pyjama etc aan terwijl ze kijkt. Max 20 minuutjes en alleen iets rustigs (bijv Nijntje). En verder zet ik het functioneel in. Bijv: - Bij het tandenpoetsen & haren kammen in de ochtend als we weg moeten een kinderliedje op youtube. Filmpje gaat uit als ze tegenstribbelt. - Om haar even af te leiden uit een giga driftbui (alleen als echt niks anders werkt). - Soms even tv kijken als ik moet koken of op een andere manier mijn handen vrij moet hebben en ze niet de bui heeft om gezellig mee te doen. Maar meestal komt ze dan alsnog naar mij toe om te helpen. - Soms in de auto om haar af te leiden, ze vindt het bijv lastig om haar plas op te houden maar met een filmpje lukt het dan vaak wel. Als ik merk dat ze er om begint te vragen buiten bovenstaande momenten of boos wordt als we de tv/youtube uitzetten dan is dat het teken om te minderen.