3 Reacties
VRIEND
20 dagen geleden
Wat zou jouw dochter zelf het leukste vinden? Ik zou als ik een beter gevoel heb bij Montessori voor Montessori kiezen. En met de neefjes op school klinkt leuk maar misschien gaan ze ieder hun eigen weg en hebben ze alsnog niks aan elkaar haha. Succes met je keuze!
20 dagen geleden
Onze dochter gaat sinds september al naar school (België) en wij hebben ook lang getwijfeld tussen een Dalton-school (=ook een methodeschool, ongeveer zelfs als Montessorischool) en een Christelijke school waar ik zelf ging als kind.
Ik ben echt super blij met de keuze van Dalton. Ze zijn heel zelfstandig en dat merk je in alles. De klassen zijn ook veel groter, dan normale klassen.
Ik ben in ieder geval heel blij met het methodeonderwijs!
20 dagen geleden
Ik heb zelf gewerkt met de Montessori visie en als de school dichterbij had gezeten (zit in een andere stad) dan had ik daar zeker voor gekozen voor mijn kindje. Maar ik vind het ook belangrijk dat mijn kindje later "makkelijk" kan afspreken met zijn vriendjes en lekker buiten kan zijn. Ipv altijd met de auto te moeten.
Maar de keuze ligt natuurlijk helemaal bij jullie. Het is ook wat waard als jullie dochter bij haar neefje in de klas zal komen.
Dat is een afweging voor jullie :)
Succes met de keuze, en onthoud, niets is fout. Je kiest altijd wat op dit moment het beste lijkt voor jouw kindje.