8 Reacties

4 jaar geleden

Cerave ? Ik had puppp en heb ook cree gekregen maar dit was met cortisone ( durfde er niet te veel van te gebruiken) 1 x per dag. Terwijl ik 2 x mocht. Heb in tussentijd veel cerave gesmeerd en alles is nu gelukkig weg, misschien dat dit ook werkt ?

4 jaar geleden

Ik heb selsun, maar ik heb het alleen op mijn hoofdhuid, op de rand op het voorhoofd en de slaap. Ik heb er een tijdje geen last gehad, 2e trimester bijna niet de selsun hoeven gebruiken. Nu sinds 2 weken weer enorme uitbraak uit het niets.

4 jaar geleden

Ik heb altijd last van rode wangen en rode kin, en gebruik deze van La Roche-Posay, is speciaal voor roodheid in t gezicht: https://www.newpharma.nl/la-roche-posay/162327/la-roche-posay-rosaliac-uv-rijk-40ml.html?gclid=EAIaIQobChMI3NWH-_XT8wIV4gyLCh1N3A_jEAQYAyABEgJb3PD_BwE Je kunt kiezen tussen UV Licht (voor vettige huid) of voor UV Rijk (voor droge huid). En ik kan je de Cicaplast zalf van hen ook aanraden: https://www.newpharma.nl/la-roche-posay/455789/la-roche-posay-cicaplast-sos-herstellende-balsem-b5-tube-100ml.html?gclid=EAIaIQobChMIor2EwvbT8wIVQ-h3Ch0c3AdvEAQYAiABEgIOSfD_BwE Is goed voor alle huidproblemen (ook voor de babybillen 😀) en smeer ik zelf ook op exceemplekjes. Succes!!! 💪

4 jaar geleden

Hoi, ik heb ook eczeem en mag nog wel hydrocortison gebruiken. Dit is in overleg met mijn huisarts. Het is minder sterk, maar voor mij werkt het wel. Mijn eczeem is nu onder controle en ik smeer het dan ook niet zoveel.

4 jaar geleden

Heb je dit toevallig ook op je hoofdhuid??? Mijn man wel ! Die gebruikt nu shampoo van Sisley ! Dit werkt voor hem heel goed dit helpt ook in zijn gezicht omdat dit niet meer op zijn neus valt enzo !! Als je wilt kan ik je voor en na foto’s sturen ?

4 jaar geleden

Dit is een voor foto

4 jaar geleden

En dit is na ! Ongeveer na 2 weken wassen en nog altijd is alles weg ! Ook uit zijn gezicht omdat die schilfertjes niet meer in zijn gezicht vallen !

4 jaar geleden

Verschrikkelijk hè. Ik had het ook al en nu ik zwanger ben blijft het bezig. In m’n tweede trimester had ik een zalfje wat nog kon, maar die mag nu niet meer. Ik heb nu miconazol, dat helpt tegen gisten. Want bij seborroïsch eczeem krijg je een ontstekingsreactie op de natuurlijke gisten van de huid. Miconazol mag je veilig gebruiken tijdens de zwangerschap, ik gebruikte daarnaast Selsun shampoo, maar nu nog niet gedaan. Ik weet eerlijk gezegd zelf ook niet wat de dokter zegt van selsun in het derde trimester. Bij mij gaat het niet helemaal weg, maar het is zo wel te doen… ik heb een beetje geaccepteerd dat het pas echt weg gaat na de bevalling. Maar misschien ga ik wel een tip van hier proberen, ik word er namelijk wel gek van.