9 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb er geen ervaring mee, maar als het voor jou niet goed voelt waarom zou je er dan mee doorgaan?

4 jaar geleden

Bij mij werkte dit ook niet. Hij ging juist tegenwerken en huilen. Mijn zoontje is iets ouder, maar gaat zonder problemen in bed liggen. Ik zorg wel dat de rest goed is, als in donker en rustig op de slaapkamer, inbakeren. In bed zing ik een liedje, zet white noise aan en aai over z’n hoofd en geef een kus. Dus wel echt ritueel. Dit werkt goed! En zo heb ik het sitting gedeelte niet nodig 😊

4 jaar geleden

Reactie op kikiSalvador

Ik heb er geen ervaring mee, maar als het voor jou niet goed voelt waarom z ...

4 jaar geleden

Ik wieg mijn dochtertje wel, ingebakerd en al, op onze kamer net alleen het licht van een zoutlampje. Dat schijnt ook kalmerend te werken. Dit lampje laat ik aan als ze langzaam in slaap valt en ik leg haar wiegend in bedje. Ik vind zelf dat Sitting wel erg passief. Soms moet ik haar wel 2 x eruit halen maar uiteindelijk lukt het wel, met als laatste nog een aai beweging over haar hoofdje en shh shhh shhh geluiden. Het hele ritueel kan wel 2u duren soms... Andere keren 45 min en klaar

4 jaar geleden

Bedankt, leuke artikel!

4 jaar geleden

Reactie op Lien339

Ik wieg mijn dochtertje wel, ingebakerd en al, op onze kamer net alleen het ...
Ik heb zo’n zoutlamp ook gekregen. Denk je dat het inderdaad werkt? Ik deed hetzelfde voordat ik over de 4S methode heb gelezen. Ik denk dat ik ga gewoon mijn ding doen maar wel met vaste routine - gordijnen dicht, inbakeren, etc.

4 jaar geleden

Reactie op Lien339

Ik wieg mijn dochtertje wel, ingebakerd en al, op onze kamer net alleen het ...
Ja het sssssht geluid werkt hier ook heel goed als hij onrustig is of huilt.

4 jaar geleden

Reactie op helpikbeneenmoeder

Ik heb zo’n zoutlamp ook gekregen. Denk je dat het inderdaad werkt? Ik de ...
Ik kas ook pas op het forum over de 4S methode en deed idd hetzelfde als jij, op gevoel. Ik weet dat zie die lampen enzo ook in saunas gebruiken omdat dat zout mineraal toch wel kalmerend zou werken. Ik heb geen idee maar ik vind het zelf wel prettig licht, ook als ik er snachts uit moet is het mooi warm lichten alsnog donker genoeg in de kamer :)