18 Reacties
3 jaar geleden
Hi Linde1993, toevallig had ik paar dagen terug ook hierover wst geschreven. Ik herken het helemaal. Alleen is het bij ons al 2 maanden aan de gang en is net zelf 14 maanden. Het lijkt net alsof ik over mijn eigen kind lees. Hoe doen jullie de nachten? Gaan jullie erheen? Slaapt ze daarna wel verder? En de slaapjes overdag hoe gaan die?
3 jaar geleden
Reactie op Mimiee
Hi Linde1993, toevallig had ik paar dagen terug ook hierover wst geschreven ...
Oh ik heb je forum gevonden! 2 maanden ooooh 😩. Nou ik moet eerlijk zeggen dat de jongste (van 14 mnd) nooit geen doorslaper is geweest, dus altijd nog een flesje gehad in de nacht maar was dan wel stil daarna. En als de jongste keer doorslaapt is de oudste wel weer aan het spoken 😂. Maar goed ik ga er wel heen maar ik merk ook soms dat ze juist meer overstuur wordt van mij. Dan laat ik haar gewoon even huilen. Soms bied ik haar water aan of een flesje maar dat lijkt het ook niet te zijn, zo moeilijk! Mijn vriend kan dat in de nacht wat beter allemaal relativeren, die blijft ook gewoon liggen Hahah. Op mij slapen/langs mij etc dat werkt niet, voor haar niet en voor mij ook niet. Dus ga dan elke 10 minuut terug en leg haar weer plat, tutje, kusje, muziekje en hopen dat het weer rustig wordt.
Overdag slaapt ze vaak van half 10 tot half 11 en van 1 tot half 3 (opzich prima).
3 jaar geleden
Mijn dochter sliep sinds ze 5 maanden was redelijk goed door, tenzij ze ziek koorts of last had van tandjes. Nooit bij ons in de kamer hoeven te slapen. En nu ineens dit. Begon eerst met de nachten zo en nu sinds een paar weken overdag ook. Zij slaapt overdag ook slecht. Max 1uur&10min. En dan is ze nog in die tijd continu aan het bewegen in haar slaap. Heel onrustig dus.. ik moet bij elke slaapje naast haar bedje zitten totdat ze in slaap valt. Anders slaapt ze ook echt niet, aat voorheen ook nooit hoefde 😪
3 jaar geleden
Oh zo herkenbaar. 2/3 weken echt zo’n drama geweest. Dat ik ook huilend in bed lag en dacht echt wat doe ik verkeerd. Wij hebben ook laten huilen, want zodra ik de kamer weer verliet werd ze nog meer overstuur. Om het kwartier erheen en inderdaad steeds hetzelfde ritueel. Er zit veel dwars bij de peuters, willen veel maar lukt nog niet. Langzamerhand lijkt het hier weer wat beter te gaan en is het af en toe even een huiltje. Hopelijk zijn we snel weer verlost van deze sprong!
Overdag slapen gaat hier ook weer goed, wat eerst ook echt maar een half uurtje was. En boos en frustratie overdag. Nu weer een heerlijk vrolijk meisje als ze uit bed is en zich ook weer “alleen” kan vermaken. Zet hem op mama 💪🏼
3 jaar geleden
Helaas zitten wij momenteel ook in het zelfde schuitje.. #huilen #03:17
Wij geven een zetpil en dentinox en pyjama papje voor het slapen in de hoop dat..
Hopelijk is het snel over sterkte !!
3 jaar geleden
Ons dochter van 14 maanden wordt plots weer vroeg wakker (5:30h). Bovendien wordt ze meermaals s nachts wakker en slaapt ze verder na een aaitje of speentje. Nu is ze nooit echt een lange slaper geweest maar dat (vroeg) ontwaken breekt om den duur wel op.
Ik was dus vanmorgen even op zoek gegaan wat er gaande zou kunnen zijn op deze leeftijd en kom bij dit topic terecht. Geeft toch altijd dat klein beetje hoop als je niet de enige bent :)
3 jaar geleden
Hier ook echt een paar van de slechtste nachten tot nu toe gehad met ons14 maanden oude zoontje. Hij ging van een super goede doorslaper naar dat hij snachts elk uur wakker wordt en zijn dutjes overdag opeens allemaal weigert. Afgelopen nacht kregen we hem 5 uur lang niet meer naar bed, brullen als we hem terug in bed legden en hij leek zo alert en wakker (bij ons in bed geprobeerd maar daar wil hij ook nooit slapen).
Vanavond weigerde hij ook weer om naar bed te gaan, maar ik wilde niet weeer beginnen aan dat in en uit bed halen en uren een gevecht 😩
Toen een geniale ingeving: ben toch uit de kamer gegaan (na heel rustig gebleven, zwaaien, kusjes) en hij zette het weer op een brullen maar toen heb ik de deur dicht gedaan en mijn telefoon met zijn lievelings nummer wat we hem vanaf kleins af aan veel hebben laten horen en hem mee hebben getroost op repeat bij de deur gelegd zodat hij het goed door de deur kon horen. Hij werd binnen een minuut rustig en is gaan liggen en slapen en toen hij na een uur wakker werd en weer op stond en begon te huilen hetzelfde gedaan en het werkte hier weer 🤞 geen idee of het geluk was, maar wij waren zo blij dat ik het wil delen. Misschien helpt het nog iemand anders ❤️
3 jaar geleden
Hier ook met dochter. Zit niet in sprong, maar komen 4 kiezen door. Echt zielig, huilen van pijn, 38.5-39 graden en niet eten en drinken.
Ook word ze meerdere keer per nacht huilend wakker, soms moet je 6x per nacht erheen.
Ik heb niet tips. We leven hier al 2 weken in, en probeer haar maar zo veel mogelijk nabijheid te geven. Maar moet zeggen dat het wel energie vraagd inderdaad. Vooral steeds huilen overdag en snachts, en het 'gevecht' dat ze amper eet en drinkt.
3 jaar geleden
Nou bij ons ook drama hoor! Niet te doen toch, zo’n boos kind zo snel gefrustreerd over de kleinste dingen. Niet goed willen slapen, echt krijsen om niks… Ik was ook echt even in de war en herkende m’n zoon niet meer. Maar nu 3 wkn verder lacht ie weer volop, wilt lekker veel spelen en heeft ie zin in de dag. Dus het was inderdaad een sprong, nu dat slapen nog ff bijschaven en hij is weer de oude 💪🏼 Succes ermee, dit komt echt wel goed!!
3 jaar geleden
Reactie op laatjeg
Ik word dus echt helemaaaal ziek van deze fase. Het is nu 04:49 en hij ligt ...
Hier was het ook weer zover .. ik merk wel dat m’n dochtertje nu weet dat we opstaan want soms als we opstaan stopt ze even met huilen totdat we haar terug neerleggen en even troosten dan begint het weer. Heb haar vannacht even laten huilen (met pijn in m’n hart) en toen viel ze toch weer vanzelf in slaap 🤷🏼♀️ Misschien ook eens proberen of al gedaan?