11 Reacties
4 jaar geleden
Hier ook! Hij slaapt smiddags en savonds altijd in de kinderwagen beneden. We wiebelen dan wel zodat hij in slaap valt. De dutjes gaan nu zoooveeeel beter. Met laatste fles en snachts slaapt hij in de co sleeper en dat gaat gewoon goed! Was eerst bang dat hij straks zn dutjes niet meer in de co sleeper doet, omdat hij gewend is aan de kinderwagen, maar dag zien we dan wel. Ben allang blij dat hij meer slaapt nu!
4 jaar geleden
Mijn tip: lees je even in over rebreathing. Het wordt als onveilig gezien om een kind te laten slapen in een bak waar de wanden dicht van zijn. Een ledikant en wieg zijn niet voor niks met spijlen.
Overdag kan je er zicht op houden (doen wij zelf ook wel)
Maar ik zou het snachts persoonlijk absoluut niet aandurven en niet doen.
(Is ook advies van cb)
4 jaar geleden
Reactie op Emmetje83
Mijn tip: lees je even in over rebreathing. Het wordt als onveilig gezien o ...
Dankjewel voor je advies. De bak zelf is aan de bovenkant helemaal open dus sowieso wel genoeg lucht. Het is echt een drama. Soms laat ik hem in de reiswieg in slaap vallen en dan in de co sleeper maar hij wordt dan toch steeds wakker en heel onrustig. Voelt meer geborgen ofzo voor hem?
4 jaar geleden
Reactie op Hous
Ik heb dat 2,5 maand gedaan slapen in een reiswieg dan heb ik stap voor sta ...
Idem hier met onze twee dochters. Bij de eerste omdat we midden in een verhuis zaten en veel logeerden bij ouders/schoonmoeder. Bij onze tweede nu omdat de co-sleeper zo groot was voor zo'n pasgeborene. De reiswieg bood meer geborgenheid. Nu is ze er wat te groot voor geworden en slaapt ze mooi in de co-sleeper.
4 jaar geleden
Wij hebben eerste 2 maanden ook ons dochtertje in de wandelwagenbak laten slapen. Die stond dan naast ons bed. Hierin sliep ze de nacht door en in haar eigen bedje was ze ieder uur wakker. Ze wilde waarschijnlijk wat meer geborgenheid. Uiteindelijk weer in haar eigen bedje geprobeerd toen ze 8 weken was, toen sliep ze hier in ook goed.
Op het consultatiebureau hadden ze hier ook geen problemen mee.
4 jaar geleden
Je kunt voor de zekerheid checken of de reiswieg van het merk dat jullie hebben hier geschikt voor is. Bij die van ons staat er expliciet bij van wel (uppababy). Dat betekent dat de zijkanten en het matrasje luchtdoorlatend zijn zodat wanneer ze er tegen aan zouden liggen ze nog steeds kunnen doorademen.