24 Reacties
4 jaar geleden
Geen tips helaas.. maar je bent niet alleen natuurlijk! Snap dat je niks hebt aan die woorden, maar toch 😘
Hier net zo, onze kleine man sliep perfect, alles volgens het boekje alleen nu sinds een kleine 2 weken ook drama, iedere nacht rond een uur of 3 mega onrustig en heel erg woelen. Wilt niet knuffelen drinken of tutten. Overdag slaapt hij niet langer dan 20 of 40 min en krijg hem alleen rustig strak ingebakerd jn zijn eigen bed. We proberen de slaapsignalen voor te zijn en dat is het enige wat redelijk werkt.
We kunnen niks meer doen dan eraan toe geven. Rot uitspraak, maar het komt goed ❤️🥰
4 jaar geleden
Hier ook ineens. Gelukkig gaan de nachten en ochtenden hier nog goed. Wel hetzelfde, tussen 19/20 in bed en steeds langer slapen tot op een punt tot 6u in de ochtend. Ineens weer de nachten wakker één of twee keer en neemt geen genoegen met speen. Maar gaat daarna gelukkig wel slapen. Zoon slaapt in de ochtend nog heel goed, in de middag heel kort maar wel vrolijk en tevreden. Vanaf 17u een groot drama. Heel hard huilen/krijsen, op bed leggen is meteen drama. Hard werken om hem uiteindelijk in slaap te krijgen voor de nacht. Ik hoop dat deze fase niet te lang duurt. Pittig. Kleine is 13 weken. Ben net weer begonnen met werken en vind dit mijn werkdagen extra pittig, op de opvang is ie zo leuk en vrolijk en ik zit de hele avond met een mannetje dat volledig overstuur is. Succes allemaal!!
4 jaar geleden
Reactie op Axeline
Oh heel herkenbaar inderdaad! Hopelijk gaat de fase snel over..
Misschien ...
Dat lijkt niet zo, hij is ook overstuur als we thuis zijn geweest en niet zoveel hebben gedaan. Ook na opa en oma... die passen op dinsdag op. Het lijkt vooral dat in de loop van de dag de slaapjes korter worden en de oververmoeid erger. Alleen het slapen overdag was altijd al beroerd, het krijsen is nieuw
4 jaar geleden
Herkenbaar. Ons zoontje is 16 weken en heeft sinds enkele dagen moeite om savonds in slaap te vallen, sliep eerder altijd zelfstandig in. Maar nu, zodra we naar boven gaan is het schreeuwen en huilen. Is dan ontroostbaar. Het lijkt dat alles wat hij associeert met slaap hem overstuur maakt. Ook op de arm is hij dan niet meer rustig te krijgen.
4 jaar geleden
Hier ook ineens. Gelukkig gaan de nachten en ochtenden hier nog goed. Wel h ...
Wat fijn om al jullie verhalen te lezen. Hier sinds 1,5/2 weken niet meer doorslapen en moeilijk in slaap te komen. Ze komt nu 2x per nacht, ik dacht omdat ik overdag te weinig melk gaf. Ik heb het idee dat m’n borstvoeding achteruit gaat en ze daarom snachts nu 2x komt. Ze drinkt zo onrustig alsof m’n borsten leeg zijn en boos wordt. Vandaar dat ik ook zo twijfel of het wel overgaat.
4 jaar geleden
Bij ons hetzelfde hier. Wij slapen samen en dat gaat heel goed, maar het in slaap brengen ‘s avonds gaat gepaard met veel gehuil en gekrijs. Blij om te lezen dat het herkenbaar is en dat het dan gewoon een fase is.
Overigens wil ik wel even meegeven dat je kindje in slaap voeden geen negatieve slaapassociatie vormt, als hij/zij dat nodig heeft zou ik gewoon je kindje volgen. Ook meerdere keren per nacht drinken is nog heel normaal. Ze zijn nog zo klein! Ik kan echt boos worden om de misvatting dat een baby op deze leeftijd al door moet slapen, heel veel baby’s doen dat echt nog niet en dat is heel normaal. Voor meer info hierover volg Liefde van een Moeder op Instagram. 😊
4 jaar geleden
Reactie op MRLA
Wat fijn om al jullie verhalen te lezen. Hier sinds 1,5/2 weken niet meer d ...
Ons dochtertje kwam ook ineens weer 2 keer per nacht tijdens sprong 4 maar sinds we het donderwolkje voorbij zijn laat ze het weer bij 1 keer😊 twijfel vooral niet aan jezelf🍀