6 Reacties

3 jaar geleden

Eventueel onder de douche masseren en een beetje melk eruit proberen te laten stromen, voordat je een borstontsteking krijgt. Kolven zou ik niet meer doen, tenzij het echt super veel pijn blijft doen, dan kun je evt de schijf even erg kolven. Dit zou dan genoeg moeten zijn om het beter te laten worden en het te stoppen.

3 jaar geleden

Dit is waarschijnlijk een (beginnende) borstontsteking. Bij mij ging het weg door a) alleen te kolven/aan te leggen tot de druk eraf was (dus echt mini beetjes), en b) ultrasound behandeling bij een fysiotherapeut. Zelf ook goed masseren van die schijf etc maar je kunt waarschijnlijk niet diep genoeg in je borst komen zodat je er echt goed bij kunt.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Elke dag goed warm maken met hot pack en losmasseren en idd onder de douch goed warmte oplaten stromen en masseren die plek. Dan gaat de melk eruit spuiten ook. Strakke beha aandoen en indien je na 3dagen nog geen verlichting voelt even laten checken dat je er op tijd bij bent moest het nodig zijn...

3 jaar geleden

Uitkijken met het verwarmen…hiermee bevorder je juist ontstekingen. Idd uktrasound behandelingen en snel naar huisarts of lactatiekundige

3 jaar geleden

Ik had het ook, na 1,5 week met super pijnlijke harde borst (ook 1 kant maar) toen 1 keer zoveel gekolfd als er in mijn kolf paste, wel een stuk meer dan normaal. Daarna was ik er vanaf en is de productie en pijn niet meer terug gekomen.

3 jaar geleden

Even de pijn, harde schijf en druk weg kolven/masseren, zodat het niet doorzet naar een borstontsteking! In principe kolf je enkel nog de druk weg en dan moet de productie steeds verder zakken. Evt schijnen munt en (nog meer) salie productie remmend te werken. Wellicht kun je dat ook nog proberen te nemen naast het afbouwend kolven