17 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op JeanK
Niet het syndroom maar dat ze zo deed om te gaan rollen.
Ik zou de huisarts ...
Over 1,5 week gaan we naar de kinderarts en dan gaan we zeker eens naar het syndroom vragen. Hopelijk is het inderdaad maar iets onschuldigs dat vanzelf overgaat. De dag na de osteopaat ligt ze ineens graag op haar buik te slapen, deed ze anders nooit.
3 jaar geleden
Reactie op Biekevdv
Ik herken het syndroom niet, maar als ik dit lees/zie weet ik bijna zeker d ...
Bij dat syndroom zegt men idd ook dat het rond 2 jaar vanzelf weg zou gaan. Kreeg je zoon medicatie tegen de reflux en heeft dit echt nog tot zijn 2 jaar geduurd dat hij er last van had?
3 jaar geleden
Reactie op Cinthinee
Onze dochter begon op deze manier met rollen, nu een paar week later rolt z ...
Hier hetzelfde!
3 jaar geleden
Reactie op Vlindertje87
Bij dat syndroom zegt men idd ook dat het rond 2 jaar vanzelf weg zou gaan. ...
Ja hij heeft tot 2j medicatie gehad. Hij had er echt veel last van. Op net 2j was het over. Had het 1 maand langer geduurd moest hij een maagonderzoek ondergaan. Gelukkig is dat niet gehoeven. Hij oversteok zich ook heel fel. Sliep ook vaak in die rare houding. Hebben ook even gedacht dat hij epilepsie had (had precies absences). Maar was gelukkig niet zo.
3 jaar geleden
Tsja😅ik dacht dat mijn zoon meedeed aan een auditie voor “the exorcist”. Nee echt, zo begon hij met rollen en ook in een overstrekkende houding. En dat huilen idd, pure frustratie omdat het niet lukt en het hoofd nogal zwaar is 🤪

3 jaar geleden
Wij zijn onder behandeling van een fysio geweest omdat mijn dochter net een maand oud was en zich door te overstrekking ging draaien en rollen. Ik ken verder het syndroom niet .. maar fysio heeft bij ons goed geholpen.. en haar voeding indikken bij de reflux die zij had hielp ook goed
3 jaar geleden
Hier even een update hoe het hier nu gaat: het overstrekken is volledig onder controle geraakt met medicatie (Omeprazol). Ze is net 1 jaar geworden en krijgt 2x per dag Omeprazol. Wij hebben terug een gelukkige dochter en bovendien slaapt ze de hele nacht door.
Maar dat wil helaas niet zeggen dat onze zorgen volledig achter de rug zijn. Onze dochter kruipt nog steeds niet en doet ook geen pogingen om zich recht te trekken. Ze speelt dus vooral zittend. Ook zet ik ze wel eens recht aan de zetel/bank, ze kan zo een tijdje spelend blijven staan, maar maakt geen aanstalten om zich te gaan verplaatsen.
Enerzijds hebben we altijd gedacht dat ze wel wat een achterstand heeft opgelopen door de moeilijke periode waarin de reflux niet onder controle was. Het is ook pas vanaf 10 maanden dat ze er wat plezier in heeft om in buiklig te spelen (maar dat is blijkbaar ook kenmerkend voor refluxbaby’s dat ze niet op hun buik willen liggen). Anderzijds heb ik ook wel schrik voor ‘hypotonie’ (lage spierspanning), wat blijkbaar ook wel aan het syndroom gerelateerd kan zijn 🙁. Ik overweeg om binnenkort toch eens met een kinesist te starten maar heb eerlijk gezegd ook wel schrik wat uit die onderzoeken weer naar voor gaat komen…
Toch merk ik ook duidelijk dat we de 2 laatste maanden ook wel vorderingen hebben gemaakt: in buiklig duwt ze zich goed op op haar armen, als ik haar in kruiphouding zet (on all 4) kan ze enkele minuten blijven zitten, ze stapt vlot met goede ondersteuning onder de oksel, rolt op commando en met plezier om in beide richtingen,…

3 jaar geleden
Reactie op Vlindertje87
Hier even een update hoe het hier nu gaat: het overstrekken is volledig ond ...

Update: sinds gisteren begint ze met kruipen. Oef, wat een opluchting 😀. Rond de feestdagen 10 dagen met haar thuis geweest, waardoor we alles wat meer hebben kunnen oefenen.
7 maanden geleden
Reactie op Vlindertje87
Update: sinds gisteren begint ze met kruipen. Oef, wat een opluchting 😀. R ...
Het is een oude post maar mijn zoontje is nu 15 maanden en denk ook soms dat hij het syndroom zou hebben of een lage spierspanning! Hij kruipt nog altijd niet maar hij stapt wel al een tijdje vlot rond! Zijn knieën buigt hij met moeite.. Dat maakt me wat zorgen, het lijkt me een stijve hark -wat raar is voor een baby-