11 Reacties

4 jaar geleden

Volg

4 jaar geleden

Misschien dat je vagina weer moet wennen aan het gevoel van een tampon? Ik heb dat elke maand wanneer ik de 1e dag van mn menstruatie tampons in breng, de dagen er na heb ik nergens last van. Soms een beetje pijnlijk maar ik weet van mezelf dat ik daar dus alleen de 1e dag last van heb.

4 jaar geleden

Ik denk dat het te maken heeft met je bekkenbodem. Die heeft ook in de zwangerschap heel wat moeten doorstaan en heb je waarschijnlijk meer aangespannen. Daardoor kan deze nu nog gespannen zijn. Belangrijk om niet te forceren bij pijn (zeker ook niet met gemeenschap), je lijf moet rustig weer in balans komen, evt wat oefeningen doen, alleen echt ontspannen is vaak best moeilijk zonder begeleiding. Bij blijvend klachten zou je advies kunnen vragen aan een bekkenbodemfysiotherapeut.

4 jaar geleden

Ondanks dat je niet vaginaal bent bevallen, heeft je vagina zich daar wel op voorbereid en is daardoor beter doorbloed en dus gevoeliger. Wellicht komt het daardoor?

4 jaar geleden

Reactie op SurfWies

Ondanks dat je niet vaginaal bent bevallen, heeft je vagina zich daar wel o ...
Kan ook idd

4 jaar geleden

Reactie op Evelien_K88

Ik denk dat het te maken heeft met je bekkenbodem. Die heeft ook in de zwan ...
Ja dat klinkt wel logisch. Dank je ☺️

4 jaar geleden

Hier hetzelfde probleem! Had het ook niet verwacht. Maar idd, denk dat het te maken heeft met het herstel van de hele zone😅

4 jaar geleden

Reactie op SurfWies

Ondanks dat je niet vaginaal bent bevallen, heeft je vagina zich daar wel o ...
Denk ook dat dit de oorzaak zal zijn. En door de schommeling in hormonen kan de boel ook wat droger en dus gevoeliger zijn

4 jaar geleden

Geef je borstvoeding? Hierdoor daalt je oestrogeengehalte en dat kan vaginale droogte veroorzaken.

4 jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Na de eerste keizersnede had ik dit ook, heeft echt even geduurd voordat het niet meer gevoelig was. Ik heb toen een spoedkeizersnede gehad, dacht dat het kwam door het toucheren ofzo. Nu een geplande keizersnede gehad vorige week weer ongesteld geworden en het was weer even gevoelig. Ik heb verder geen tips, weet alleen dat het vanzelf over gaat.

4 jaar geleden

Nee geef geen borstvoeding