10 Reacties

3 jaar geleden

Hoe weten ze dat het een keelontsteking is als ik vragen mag? En hoe oud is ze? Ze heeft vast sowieso ook last van haar keel van al dat hoesten Me zoontje is nu net beter van ander halve week snot / slijm / hoesten. Na 3 x langs de huisarts gegaan hebben ze bij de huisartsenpost naar zijn oren gekeken bleek oorontsteking. Gelijk antibiotica voor babys gekregen. En dat hielp gelijk ook voor zijn keel. Hij wilde naast zijn flesvoeding niks anders eten. Ik bleef het wel aanbieden maar absoluut niet dwingen. Nu na ander halve week dat hij stukke beter is eet hij weer wel. Maak je geen zorgen. Zolang ze haar flesje drinkt en water drinkt en volle plasluiers heeft is het niet heeel erg. Maar belangrijk dus dat ze wel goed haar flesje en water drinkt. Baby thijm hoestdrank om de keel te verzachten misschien? Antibiotica? Zetpil? Neusspray zoutoplossing blijven geven en eventueel de neus uitzuigen

3 jaar geleden

Hier dronk die toen met keel en oor ontsteking bijna niks meer, wij mochten van de dokter 2 paracetamol geven, en daarna dronk die wel gewoon weer!

3 jaar geleden

Zijn woensdag op vakantie in texel na de huisarts geweest omdat ze in 1 keer uit het niet hele hoge koorts had. Ze was dinsdag begonnen met hoesten maar niet erg en niks aan de hand nog verder. Die zei keelontsteking en misschien ook oor maar dat konden ze niet goed zien vanwege oorsmeer.. gaan maandag nog even langs onze eigen huisarts maar ze is er goed ziek van en heeft veel last van der keel ja. Koorts komt en gaat een beetje wordt niet extreem hoog meer gelukkig. Ze drinkt wel fles maar elke x de helft en dan is het een uur lang hoesten erna, dus geef nu maar wat vaker op een dag een beetje fles afgewisseld met water verder wil ze niks. Luiers blijven goed alleen ontlasting is dun maar goed ze drinkt alleen maar en eet niks vast momenteel... zetpil geven we, neusspray ook en antibiotica hebben we niet gekregen omdat ze dat daar niet nodig vonden maar misschien dat onze huisarts maandag wat anders zegt...

3 jaar geleden

Reactie op YasminAR

Hoe weten ze dat het een keelontsteking is als ik vragen mag? En hoe oud is ...
Had een reactie getypt op je bericht maar staat tussen de gewone berichten🙈 en ze is bijna 9 maanden

3 jaar geleden

Misschien probiotica :) ? Als mijn zoontje ziek is of begint te snotteren begin ik dat te geven en ik zie dat dit echt aanzienlijk helpt met het verloop van zijn verkoudheid. Ook misschien lauwe kamille thee geven? Kamille heeft een kalmerende werking, wellicht kan het de keelpijn een beetje verzachten :) Verder indd lekker zetpilletjes geven. Volgensmij heeft kruidvat ook homeopatische 'hoestdrank' voor baby's, ga t even opzoeken. Mijn zoontje was ook verkouden met een lelijk grote aft achter in zijn keel :/ leek bij hem te verzachten

3 jaar geleden

Deze :) na het eten/fles of voor slapen gaan geven

3 jaar geleden

Hier hetzelfde gehad, duurde een week de koorts. Viraal dus geen antibiotica, ging vanzelf over, wel veel last gehad. Ijsje hielpen hier goed, gelijk extra vocht want drinken en eten ging niet super. Ik had ze toen gemaakt van water en aardbeien. Verder vooral gefocust op flessen en even niet op brood, hapjes enz

3 jaar geleden

Als ze wel redelijk drinkt, dan zou ik het vast voedsel gewoon even laten. In principe zit in melkvoeding alles wat ze nodig hebben. Als we zelf ziek zijn eten we ook soms een dag of paar dagen niks of weinig. Dus dat kan echt geen kwaad voor een paar dagen) Lekker de dingen geven die ze wel prettig vind, en veel melk aanbieden wat je dus al doet door de dag heen. Sterkte met de kleine!!!

3 jaar geleden

Reactie op Nov2021

Hier hetzelfde gehad, duurde een week de koorts. Viraal dus geen antibiotic ...
Ja ik geef nu ook meer fles en wat dunner aangemaakt en wat meer verdeeld op een dag, bied er verder wel alles aan wat ze wilt wilt ze en wat niet doen we niet...

3 jaar geleden

Reactie op Emmetje83

Als ze wel redelijk drinkt, dan zou ik het vast voedsel gewoon even laten. ...
Jaa we bieden het wel aan en wilt ze het wel dan wel wilt ze het niet dan niet en geef wat meer flessen verdeeld over de dag, en aarbeiden doen het heel goed momenteel dus krijgt ze lekker stukjes aarbei verdeeld over de dag daar is ze dol op en gaat ze niet van hoesten gelukkig, lijkt na vanmiddag iets beter te gaan dus hopelijk zet t door zo aankomende dagen