20 Reacties

3 jaar geleden

Ik lees even mee. Hier precies hetzelfde. In de kerstvakantie was haar slapen een drama. Sinds drie dagen slaapt ze weer tot 8 uur. Maar goed het veranderd soms zo weer.🙈

3 jaar geleden

Reactie op Lucie w

Ik lees even mee. Hier precies hetzelfde. In de kerstvakantie was haar slap ...
Ah lekker! Hier heeft ze het eigenlijk nooit echt gedaan ... 11u slaap meestal, dus het was wel zo bijv 2030 naar bed 0730 wakker.

3 jaar geleden

Wij hebben dezelfde tijden ongeveer met naar bed gaan en opstaan. Eerlijk gezegd heb ik mij erbij neergelegd. Het zal wel veranderen als die ouder word. Maar misschien kan je kijken naar wanneer de slaapjes in de ochtend en middag plaats vind. Misschien wat eerder de middagdut. Of de slaapjes inkorten. Verder geen ideeën

3 jaar geleden

Onze dochtertje van 12,5 maand slaapt ook vaak nog 2x 1,5 uur overdag (maar soms ook 2x 45 minuten) en gaat om 20:00 naar bed. Ze word rond 7 uur wakker. Ik ben een ochtendmens dus ik vind het niet erg. Laatste paar weken slaapt ze soms uit tot half 9. Wij doen dan niets anders.

3 jaar geleden

We hebben hier hetzelfde gehad en eerst gaven we er aan toe (rond half 6 wakker) maar we merkten dat zij echt nog moe was. Huilerig, hangerig maar als ze uitgeslapen is dan is ze vrolijk en babbelig. We hebben ruim een week haar weer terug gelegd, speen erin of een slokje warm water. In het begin vond ze het niet leuk maat meestal met max 3-5 min sliep ze weer. Nu is ze wakker tussen half 7 en half 8. Vaak ligt ze te babbelen, valt weer in slaap en dan is wil ze er rond 7u wel uit. We maken haar wel wakker rond half 8 ivm ochtend slaapje rond 9u/half 10. Tot nu toe gaat het al een week of 4 goed. En dat ene uurtje is voor papa en mama ook echt heel erg lekker🙈

3 jaar geleden

Sinds wij de avondfles hebben laten vallen slaapt onze zoon vaak tot 8.30 uit in weekenden en op dagen dat 1 van ons vrij is (anders moet hij er eerder uit om naar de opvang te gaan). Hij gaat ook om 19.00 naar bed en overdag nog 2 dutjes van 1.5-2 uur per stuk. Ik heb het idee dat hij in de ochtend telkens wakker werd van een te natte luier. Nu is hij ook veel vrolijker bij het wakker worden in de ochtend.

3 jaar geleden

11 uur ‘s nachts is volgens mij heel gemiddeld. Ik denk dat je enige optie is om het hele schema een uur te verplaatsen en haar dus later op bed te leggen.

3 jaar geleden

Gezien 2 goede slaapjes overdag, is dit heel netjes. Hier meestal maar 1 slaapje van een uurtje à anderhalf uurtje overdag. Dan wordt hij wakker en wil spelen. Dan in de avond rond 18.30/19.00u slapen. Tussendoor nog (meerdere) nachtvoeding(en). Dan kan hij slapen tot 8.00/8.30u.

3 jaar geleden

Onze zoon is bijna 5 en wordt nog altijd rond 6 uur wakker. Nooit (een periode) later dan 7 uur wakker geweest als baby, dreumes of peuter ook. Ik mag mijn handen dichtknijpen dat mijn man een ochtendmens is. Geen tips dus helaas…

3 jaar geleden

Reactie op Emmetje83

Onze zoon is bijna 5 en wordt nog altijd rond 6 uur wakker. Nooit (een per ...
Waarmee ik bedoel dat je er soms niks aan kunt veranderen 😂 (was niet bedoeld om zelf te klagen haha)

3 jaar geleden

Ik volg altijd de routine van slaaptipsvoorbaby’s. 1,5 uur slaap in de ochtend is wel vrij veel met 13 maanden. Dit zou er voor kunnen zorgen dat ze ‘s ochtends vroeg wakker wordt. Je zou haar bijvoorbeeld van 9:30 tot 10:00 kunnen laten slapen en dan van 12:30/13:00 tot 14:30/15:00 en dan rond 19:00 weer naar bed. Kan misschien helpen.

3 jaar geleden

Reactie op December31

Ik volg altijd de routine van slaaptipsvoorbaby’s. 1,5 uur slaap in de ocht ...
Ja, klopt... Maar dan houdt ze het qua wakkertijd niet vol en is dan heel chagrijnig

3 jaar geleden

Hier doen we een ochtendutje van max 30 min ennhet middagdutje zolang als hij wil meestal 2.5 uur. En dan rond 1830 naar bed. Hij slaapt heel goed meestal pas rond 0800 wakker.

3 jaar geleden

Reactie op Joehoe90

Sinds wij de avondfles hebben laten vallen slaapt onze zoon vaak tot 8.30 u ...
Hoe laat geven jullie dan de fles of eten als laatste moment vh slapen gaan?

3 jaar geleden

Reactie op Linda-Nona

Hoe laat geven jullie dan de fles of eten als laatste moment vh slapen gaan ...
Hij eet met de pot mee om 18.00 en dan yoghurt. Drinkt water bij het eten en gaat daarna naar bed. Heeft nu helemaal geen flesjes meer. Is 1 jaar en een maand oud.

3 jaar geleden

Reactie op Joehoe90

Hij eet met de pot mee om 18.00 en dan yoghurt. Drinkt water bij het eten e ...
Oke. Hebben jullie dat afgebouwd? Hier zit t flesje echt in de routine vh slaapritueel. Denk dat ze dat niet gaat begrijpen en een fles verwacht...

3 jaar geleden

Reactie op Linda-Nona

Oke. Hebben jullie dat afgebouwd? Hier zit t flesje echt in de routine vh s ...
Hier ben ik ook benieuwd naar! Bij ons is het laatste flesje ook echt een routine. Ben benieuwd wanneer we die weg kunnen laten 🙈

3 jaar geleden

Als ons zoontje zo vroeg wakker wordt geef ik hem soms een klein flesje, houd alles donker en leg hem daarna weer terug in bed. Meestal slaapt hij daarna gewoon weer heerlijk verder tot een uur of 08:30/09:00. Maar meestal komt hij zelf tussen 07.30 en 08.00 en vind dat een mooie tijd om op te staan. Doordeweeks moet hij er bijtijds uit om naar de opvang te gaan of om mee te gaan zijn oudere zussen naar school te brengen dus hij heeft ook niet echt een vast ritme om wakker te worden.

3 jaar geleden

Reactie op Linda-Nona

Oke. Hebben jullie dat afgebouwd? Hier zit t flesje echt in de routine vh s ...
Nee haha ik was ook benieuwd hoe het zou gaan want hij vond zn flesje wel echt nog heel lekker. Maar hadden een week vrij dus dacht laat ik het eens proberen, mocht hij dan ineens midden in de nacht wakker worden dan hoef ik morgenochtend niet vroeg op om te werken. Hebben wel de avondmaaltijd wat naar achter geschoven, dat was vaak 17.00 en is nu 18 00 geworden. Maar hij heeft er helemaal niks van gemerkt dat die fles weg is, althans, hij is gewoon lekker gaan slapen en de avonden erna ook.