Lieve dames, ik heb vandaag enorm zin in tonijnsalade! Het zit in de koelkast en kost me echt veel moeite om het niet te smeren op mijn broodje! :( De verloskundige zei de vorige keer dat ik het gewoon kon eten in maten. 1 keer per 2 weken zou geen probleem moeten zijn! Maar die onzekerheid 馃槶 Wie van jullie eet gewoon tonijn?
Ik heb dat ook gehoord. Ik neem heeeel af en toe wat paling of makreel (had net zo goed tonijn kunnen zijn geweest) en heb begrepen dat dat moet kunnen. Het gaat om de mate waarin. Als je vandaag tonijn wilt eten en dat al weken niet hebt gedaan zal het echt wel goedkomen volgens mij!
Het gaat om bepaalde schadelijke stoffen die in dat soort vissen zit. Als je het heel af en toe eet is dat niet schadelijk. Elke dag is een ander verhaal.
Er is tegenwoordig ook visvrije 'tonijn' uit blik, Seasogood, o.a. te koop bij AH. Heb m zelf nog niet geprobeerd dus geen idee of het wat is! Maar heel af en toe wat tonijn kan ook niet zoveel kwaad denk ik.
Ik eet het niet, in de app van Zwangerhap staat dat je het niet moet eten... maar als de verloskundige zegt van wel, denk ik dat het ok is? Ik speel altijd op safe haha maar ik denk, wat de meeste zeggen, als je het wel eet.. met mate :)
Aangezien dat ik al wist dat je gewoon met mate kon eten.
Heb ik het net even nagevraagd aan de vk. Had namelijk een afspraak.
Ze zei dat je het gewoon kan eten met mate.
Niet dat je elke dag een stuk tonijn eet.
Maar zo af en toe kan geen kwaad.
Ik zelf heb gister in een restaurant gevlambeerd tonijn gegeten. En gaf dat aan de vk.
Ook geen probleem.
Was niet rauw. Was ook extra gevlamd voor mij.
Heb het vandaag ook gegeten馃ズ had zooooo een zin in tonijn salade echt al weken lang. Had vandaag ook toevallig een afspraak met de verloskundige en ze zei dat je het af en toe wel kon eten. Ben 19 weekjes vandaag
Haha die zin in tonijnsalade herken ik wel heel erg. Heb ook de haring in roomsaus ontdekt 馃い Dat mag sowieso. Maar over die ZwangerHap: mijn VK zei dat ze wel erg streng zijn soms met vis..
Ik eet het ook, met mate. VK zei max 1x per week. De Zwangerhap is inderdaad behoorlijk streng. Het gaat om de zware metalen die in zulke vis kan zitten, maar met mate eten kan echt geen kwaad. Het is super eiwitrijk dus ook een hele goede voedingsbron!