28 Reacties

4 jaar geleden

Ik blijf om eerlijk te zijn zo lang het maar kan auto rijden. Als je pijn krijgt of iets dergelijks, kan je altijd gewoon parkeren ergens.
omdat ik dit heb gelezen stop ik een maand voor ik uitgerekend ben met autorijden. ik merk ook echt dat ik zwangerschapsdementie krijg, normaal heb ik echt álles in de gaten maar nu ben ik warrig en regelmatig dingen kwijt 😅 je hersenen schijnen echt minder goed te werken om je voor te bereiden op de baby dus ik laat andere mensen me maar helpen als ik ergens heen moet 🙈

4 jaar geleden

Ik blijf ook zo lang auto rijden als kan. Bij mijn vorige zwangerschap ook nog met ruim 40 weken zelf gereden.

4 jaar geleden

Vorige keer tot een week voor m'n bevalling auto gereden, dit omdat ik het toen door complicaties niet meer kon. Nu blijf ik ook gewoon zo lang mogelijk door rijden.

4 jaar geleden

Reactie op Wendy9

Ik blijf ook zo lang auto rijden als kan. Bij mijn vorige zwangerschap ook ...
Echt??? 😱😱😱 ik heb wel bekkeninstabiliteit , dus auto rijden is al niet het meest comfortabele bezigheid zeg maar. Dat is ook 1 van de redenen dat ik het een beetje eng vindt om langere afstanden te rijden op de snelweg.

4 jaar geleden

Je mag blijven rijden zolang het comfortabel voelt toch..? 😳

4 jaar geleden

De vorige zwangerschap blijven rijden. Alleen kwam ons zoontje te vroeg. Met 34.6 al bevallen. Nu 32 weken. Maar ik rijd nog steeds volop. Ik denk dat ik ook gewoon blijf rijden tot het niet meer gaat etc. Moet ook ons zoontje weg kunnen brengen naar de opvang etc natuurlijk. :)

4 jaar geleden

Reactie op Nishi

De vorige zwangerschap blijven rijden. Alleen kwam ons zoontje te vroeg. Me ...
Maar echt hele lange afstanden Zal ik vanaf volgende week niet meer doen om geen risico te lopen :). Dus als ik weg moet is het alleen in de buurt.

4 jaar geleden

Reactie op Tutje

Echt??? 😱😱😱 ik heb wel bekkeninstabiliteit , dus auto rijden is al niet ...
Ja, ging heel goed. Maar lange afstanden deed ik niet meer. Ik denk rond de 40/41 weken nog wel een keertje een half uur gereden en ene half weer terug. Verder korte stukjes in de buurt. Geen idee hoe lang het nu goed gaat. Voelde mij de vorige gehele zwangerschap ook heel goed

4 jaar geleden

Nog nooit wat over gehoord. 😅 Bij de vorige zwangerschap tot 42 weken blijven rijden. Je kunt op het laatst al zo weinig en de auto zorgde ervoor dat ik nog even eruit kon.

4 jaar geleden

Tot de dag van de bevalling heb ik rondgereden. Zelfs met mijn tweelingzwangerschap. Zolang het goed voelt kan het gewoon.

4 jaar geleden

Ik heb al een tijdje mijn voorlopig rijbewijs en toen ik zwanger werd was het toch wel eens tijd om mijn examen te doen (wij wonen in de stad dus met elektrische fietsen ben je hier meer dan een auto. Zo gezegd zo gedaan, nu bijna 32 weken en mijn praktisch rijexamen staat gepland wanneer ik 36 weken ben!

4 jaar geleden

Moet nog twee weken werken en dat is veelal auto rijden.. tot nu toe gaat dat goed, wel wat adviezen gekregen van fysio i.v.m. milde bekken- en rugklachten.

4 jaar geleden

Ik ben 33 weken en kan al een week geen auto meer rijden. Ben erg klein waardoor ik mijn stoel volledig naar voren moet doen en het stuur helemaal tegen mijn buik aan zit, het voelt niet veilig meer en kan niet fatsoenlijk meer sturen.. helaas!

4 jaar geleden

Zolang het nog kan en je je goed voelt lekker blijven auto rijden. Ik heb de vorige zwangerschap tot 38 weken ofzo gereden, toen kwam ik met m'n buik bijna tegen het stuur en vond ik het niet meer fijn.

4 jaar geleden

Ik heb werkelijk nooit stilgestaan bij het niet auto "mogen" rijden later in de zwangerschap. Heb beide keren tot een dag voor de bevalling gewoon auto gereden en nu met 35 weken rijd ik ook gewoon auto.

4 jaar geleden

Zo lang ik nog werk, zal ik denk ik zelf naar mijn werk rijden. Dat is maar een klein stukje. Binnen de stad rij ik wel af en toe nog een 'langer' stuk, zoals 20 a 30 min, maar ik heb bijv al een tijdje niet meer op de snelweg gereden. Voornamelijk, omdat dat dan bestemmingen zijn waar we samen heen gaan en dan rijdt mijn vriend sowieso altijd. Denk dat ik vanaf mijn verlof nog wel naar ons winkelcentrum rijd, maar meer dan dat ook niet. Zal sowieso ook niet meer dan dat doen en ook niet verder van huis komen, denk ik🤣

4 jaar geleden

Hier ook nog nooit over nagedacht of bij stilgestaan. Zo lang het lukt prima toch?! Ik heb bij m’n eerste ook een dag voor de bevalling nog een rit van 20min naar de pedicure gemaakt. Nu 34wk zwanger en moet ook nog gewoon m’n dingetjes doen en naar afspraken toe.

4 jaar geleden

Zolang ik veilig achter het stuur pas (dus buik raakt stuur niet en ik bij de pedalen kan) blijf ik ook rijden. Half uurtje zien ik zelf geen kwaad in alleen te gaan. Langere afstanden (uur+) zullen we vanzelf na een week of 37 niet meer doen. Gordel gaat dan onder de buik, heel grappig er staat zelfs in het instructieboekje hoe je de gordel moet omdoen bij zwangerschap.

4 jaar geleden

Ik ben intussen 32w en rij nog vaak 1u tot 1u30 aan een stuk. Zolang ik achter het stuur pas mijn gordel nog aankrijg en geen last heb ik mijn benen ofzo blijf ik gewoon zelf rijden. Ik zit meer gespannen in de auto als ik me laat rijden 😅