6 Reacties

3 jaar geleden

Heb je deze vraag ook aan de huisarts voor gelegd? Of je met koortsstuipen te maken hebt gehad?

3 jaar geleden

Ik snap trouwens dat je heel erg geschrokken bent! Ik voel mij ook altijd naar als er wat met m’n dochter is.

3 jaar geleden

Dit lijkt me eerder rilkoorts ipv stuipen. Onze zoon heeft pas koortsstuipen gehad en is met de ambulance naar het ziekenhuis gemoeten. Ik denk dat je het wel zal merken als het echt stuipen zijn

3 jaar geleden

He bah wat naar! Als de koorts snel oploopt dan kunnen er gek genoeg koude rillingen ontstaan.. Dus tijdelijk even toedekken is dan ook fijn.. Als volwassenen hebben we dat ook.. Dat je met koorts op bed ligt en het dan in eens steenkoud hebt. Maar mocht je je nog steeds zorgen maken.. Gewoon nog een keer bellen hoor! Sterkte ermee!

3 jaar geleden

Men zegt altijd zo min mogelijk toedekken en aankleden. Nou sorry als ik koorts heb dan heb ik het ijskoud en wil ik liever wel een deken om mij heen hebben. Ik denk dat je kindje het koud had of koort rilling had.

3 jaar geleden

Vorige week hier te maken gehad met koortssttuipen en ook wij zijn een nachtje in het ziekenhuis geweest ter observatie. De kleine lag op bed en werd huilend wakker, toen ik bovenkwam kreeg ik geen contact en reageerde hij ook niet op mij, zijn nekje leek verkrampt en zijn ogen stonden naar boven weggedraaid, heb hem direct ontdaan van zijn slaapzak en truitje en meneer bleek +40 graden koorts te hebben. Gelukkig voordat de ambulance ter plaatsen was begon hij weer op ons te reageren en diezelfde avond stond die alweer te lachen en gieren in zijn ziekenhuisbedje. Ze gaven aan dat vaak bij koortsstuipen de volgende symptonen zich voordoen, hoge koorts, niet reageren, blauw aanlopen/verkleuren, schoppen met handen en voeten. Mocht dit zich voordoen belangrijk om in stabiele zijligging te leggen ivm inslikken van de tong en natuurlijk te bellen! Wij waren niet bekend met koortsstuipen en zijn erg geschrokken. Gelukkig is meneer weer helemaal de oude 🥰❤