10 Reacties
4 jaar geleden
Denk dat iedereen dat wel heeft. Het is ook maar een schatting. Ligt eraan wanneer de bevruchting echt plaats heeft gevonden. Zo hebben we tenminste een beetje een richtlijn wanneer je ongeveer zou moeten bevallen. Het kan van 37 tot 42 weken!
4 jaar geleden
Mijn beide dochters zijn ter wereld gekomen voor de uitgerekende datum en bij beide kreeg ik meerdere keren te horen van verloskundigen en kraamhulpen dat het kindjes zijn van na de 40 weken zwangerschap. De eerste was een verassing, ik slikte de pil altijd door dus de bevruchting was niet bekend. De 2e zat ik net in onderzoeken voor pcos ivm uitblijvende menstruatie, werd al 4 maanden niet ongesteld, en bleek toen ook zwanger te zijn en wederom weer onbekend wanneer de bevruchting was.
4 jaar geleden
Denk dat iedereen dat wel heeft. Het is ook maar een schatting. Ligt eraan ...
Ja dat sowieso, maar dit keer echt het gevoel dat ze er ruim 4 dagen naast zitten. Vooral als de nadruk gelegd wordt op de uitgerekende datum. Zoals ik zelf nu vermoed zou ik nog niet uitgerekend zijn. Dit is los van het feit dat het kind binnen die 5 weken geboren kan worden. Want wanneer het precies gebeurd weet je inderdaad nooit vooraf (tenminste als het natuurlijk gaat)
4 jaar geleden
Reactie op Wishful
Er kan ook nog enkele dagen verschil zitten, afhankelijk van hoe snel de in ...
Ja precies, maar wetend dat het niet eerder kan omdat ik toen geen gemeenschap heb gehad, maakt het verhaal wel iets anders.
Mentaal wordt het zwaar als je over de uitgerekende datum bent. Dan begin je over dit soort dingen te denken😅
4 jaar geleden
Het is heel lastig inschatten wat echt exact de datum is. Ik ben zwanger geraakt via icsi. Daardoor weet ik letterlijk exact de datum van bevruchting. En toen ik voor de termijnecho ging, liep de baby voor in groei op wat hij zou moeten zijn. Ik was op dat moment 10+5 en zij gaf aan dat ik 11+2 was. Ze heeft de datum niet aangepast, omdat het icsi was. Maar een millimeter kan al een dag of wat extra zijn.
Ik zou me daar dus niet aan vasthouden. 😊
4 jaar geleden
Had dat gevoel ook. Heb eisprong en innesteling gevoeld, en toch UD 3 dagen eerder dan dat je zou zeggen op basis daarvan...
4 jaar geleden
Een baby is optijd tussen 37-42 weken. Sommige baby’s hebben iets langer hun tijd in de baarmoeder nodig dan de andere ☺️.
Neemt niet weg dat het een hele mindfuck blijft dat wachten😂
Ook de innesteling tijd kan de ene keer sneller zijn dan de andere keer dus het blijft altijd een ‘ongeveer datum’.
Mijn 1e kwam met 39.4 zonder enige voorwee of gerommel braken mn vliezen. Inmiddels 40.4 zwanger van de 2e.. al weken gerommel maar hij/zij zal er wel nog niet helemaal klaar voor zijn 🙈
Over de 40 gaan is in iedergeval hartstikke normaal (meeste baby’s komen tussen 40-41)
Hou nog even vol😘😘
4 jaar geleden
Reactie op LVO92
Een baby is optijd tussen 37-42 weken. Sommige baby’s hebben iets langer hu ...
Dat klopt en dat is ook niet waarom ik deze topic heb geopend. Ik weet heel goed dat de baby bepaald wanneer het wil komen.
Het ging mij om de uitgerekende datum. Misschien dat meerdere het vermoeden hebben dat dat niet helemaal klopt. En ja of het er toe doet, nee uiteindelijk niet, maar een uitgerekende datum wordt niet zomaar genoemd. Men streeft er wel naar, ook al zegt dat niet heel veel.
En als het klopt dat zij het niet goed hebben berekend geeft het mij wel het idee dat het niet raar is dat de baby nog relax wil doen. Juist omdat je zegt dat de meeste baby's vanaf 40 wk geboren worden. Volgens mijn eigen berekening zou het dus niet raar zijn als ik de 41+ aantik omdat dat voor mijn gevoel nog niet ben uitgerekend.
Natuurlijk wachten we (on)geduldig af!😁