16 Reacties

3 jaar geleden

Dit is in zijn gezicht. De korsten zijn wel minder geworden door de antibiotica zalf. Maar de blaasjes zijn erger geworden en het zijn er meer geworden.

3 jaar geleden

Vijfde of zesde ziekte? Maar je zou denken dat ze huisarts dat wel zou weten. Volgens mij horen daar geen korsten bij maar ik ben geen dokter! Wel een kindje met eczeem hier, ziet er wel anders uit dan de foto van jou

3 jaar geleden

Kan het geen allergisch eczeem zijn, die is gaan ontsteken? Dan moet je namelijk ook de allergie aanpakken en niet alleen het eczeem.

3 jaar geleden

Ik zou kijken of je je in kan schrijven bij een andere huisarts. Als je geen vertrouwen hebt in je huisarts kan je je inschrijven bij een huisarts buiten je woon kern.

3 jaar geleden

Ik vind de plek op de arm het meest passen bij warmte uitslag, eventueel kan het een lichte vorm van netelroos zijn. Misschien nieuw wasmiddel gebruikt bijvoorbeeld of nieuwe kleding? Het zijn geen waterwratjes in ieder geval. En beeld past niet bij 5e/6e ziekte. In gezicht is een ontstekingsreactie, door de korsten is de oorzaak lastig te zien (misschien eczeem of door krabben/jeuk) maar daarvoor werkt fusidine zuur goed.

3 jaar geleden

Ik ben vandaag bij de dermatoloog geweest. Het blijkt gianotti crosti te zijn. Dat is een reactie op een virusinfectie ( verkoudheid). Doordat zijn lichaam het virus bestrijdt komt er uitslag. Het kan maanden duren voor het over is. Heb nu een hormoonzalf voor de vurige plekken en een lichte vaseline voor de schale plekken. Merk dat het nu langzaamaan iets minder vurig wordt.

3 jaar geleden

Ook al shea butter of frambozen zalf geprobeerd? Of kokos olie?

3 jaar geleden

Reactie op Mar31

Ook al shea butter of frambozen zalf geprobeerd? Of kokos olie?
Nee werkt dat goed? En waar kan ik dat halen?

3 jaar geleden

Mijn zoontje had exact dezelfde uitslag paar weken geleden. Huisarts wist ook niet exact wat het was. Kreeg uiteindelijk ook een hormoonzalf mee (andere naast z’n eczeemzalf). Dit waren zijn beentjes toen. Links was wat de huisarts zag, rechts een dag later en toen kreeg ik die zalf mee. Heeft wel een tijdje geduurd tot de vlekken weg waren en toen bleven het nog lange tijd droge eczeem plekken. Pas nu ( bijna 2 maanden later) is het volledig weg.

3 jaar geleden

Reactie op carma19

Mijn zoontje had exact dezelfde uitslag paar weken geleden. Huisarts wist o ...
Jeetje had jou zoontje er veel last van? Mijn zoontje heeft het op zn beentjes, armpjes en voornamelijk gezicht. Heeft jou zoontje nog andere plekken gehad?

3 jaar geleden

Reactie op xTesssx

Jeetje had jou zoontje er veel last van? Mijn zoontje heeft het op zn beent ...
Beentjes, armen en een beetje rondom z’n mond. Huisarts dacht eerst hand mond voetenziekte, maar de symptomen kwamen niet overeen. Dus uiteindelijk dachten ze dat het een virus was, dat oversloeg in extreme eczeem 🤷🏼‍♀️ Hij had er niet super veel last van had ik het idee. Beetje jeuk. Maar hij zag er echt niet uit. Dit was de onderkant van z’n been. Dag verschil. Het waren ook echt extreem droge plekken. Denk dat het rode er na een week af was en dus echt pas weken later waren de droge plekken ook weg.

3 jaar geleden

Onze huisarts zei dat dit netelroos is. Allergische reactie op een virus, voeding of medicijnen. Nu na 5 dagen bijna weg gelukkig. Misschien was dit ook bij jou het geval

3 jaar geleden

Reactie op sammiii1990

Onze huisarts zei dat dit netelroos is. Allergische reactie op een virus, v ...
Ja dit is echt netelroos idd. Bij mijn zoontje was het echt wat anders. Hij heeft een kippenei allergie en dan krijgt hij idd van zulke vlekken. Daar heeft hij ook medicatie voor. Maar dit was echt een andere uitslag. Zijn medicatie voor de allergie hielpen ook niet.

3 jaar geleden

Reactie op carma19

Ja dit is echt netelroos idd. Bij mijn zoontje was het echt wat anders. H ...
Ah echt kippenei allergie.. ja wij zijn beetje aan t gissen wat het heeft kunnen zijn.. hij had veel gekoelde melk op uit NL.. normaal krijgt hij melk uit Belgie, maar dat zijn van die pakken die niet in de koeling staan.. zijn beide gepasteuriseerd, dus dacht maakt niet veel verschil. Maar t kan ook goed virus zijn..

3 jaar geleden

Reactie op carma19

Beentjes, armen en een beetje rondom z’n mond. Huisarts dacht eerst hand mo ...
Bij ons zag het er precies zo ook uit afgelopen week. Blijkt ook gianotti crosti te zijn volgens de HA

3 jaar geleden

Bij ons zag het er precies zo ook uit afgelopen week. Blijkt ook gianotti c ...
Is het bij jullie ook zo dat het komt en gaat. Ene moment lijkt het minder erg dan de andere?