23 Reacties

3 jaar geleden

Wat ik (veel) gebruikte op vakantie (9 dagen naar Griekenland, Rhodos) ☀️: - UV pakje + UV hoedje - Heeeeeeel veeel rompers. Ik nam 15 mee met 9 dagen. Moest zelfs 1x wassen en hielt 1 over die zij aanhad met de terugweg. - Korte broekjes, ik had er 8 volgensmij. In de avond vanaf 17:00 veel gebruikt - Kleine tube wasmiddel - Wat ik zelf vergeten was en mistte: afwasmiddel voor de flessen - Flessenborstel - Thermoskan - (kinder) BADCAPES!!! Zo handig. Ik had er 2. Droogt snel op en altijd gebruiken na het zwemmen. - Heel veel verschillende maten hydrofiele luiers meenemen. Ik had volgensmij 1 grote waar ik haar kan inwikkelen en 5 normale in mn vriend tas en 10 in mn koffer. Dan nog 2 spuugdoekjes, maar ik gebruik vaker hydrofiele luier voor voeden. Ook (bijna) alles 1x moeten wassen. - Zonnebrand + aftersun (voor de zekerheid) voor de kleine. OOK VOOR JEZELF HEEL BELANGRIJK! - Alle favoriete speelgoed!!!!! - Muggen producten heb ik bij de kleine niet gebruikt, aangezien ze in de deryan tentje sliep. Anders ook echt meenemen. En voor mezelf wel gebruikt. - Neem LUUF + neusspray mee tegen verkoudheid van de airco voor de kleine!!!! - Thermometer sws voor zekerheid - Download alvast via google ff zo youtube mp4 speler converter van alle favoriete filmpjes van de kleine (zoals Hey bear/baby sensory videos/nijntje/maya de bij/bing bijv.) is een hele goede afleiding en handig als je geen wifi/4g hebt. - Neem sws 3 pakken babydoekjes mee en wij hadden 68 stuks luiers en moesten zelfs na 6/7 dagen nieuwe luiers halen. Doordat ze zo ontiegelijk veel poepte door de warmte. Neem ook kleine potje sudocrem mee. - Neem zinkzalf mee. - Huidolie voor zekerheid tegen uitdroging (sws na het bad) - Neem een reserve speen mee in je handtas of handbagage!!!!!! - Deryan slaaptent voor onze kleine was echt heel fijn!! Aanrader. Maar is overbodige luxe. - Neem sws voor zekerheid paar lange broeken en lange mouwen romper voor de kleine mee. Ik had van elk 2 vgm. En 1 dunne vest en 1 dikkere vest. - Voor zekerheid iets tegen de tandjes meenemen (dentinox). Wat wij vergeten was, was een kauwspeelgoed. Ook echt meenemen!!! Hadden wij eigenlijk nodig. - DRAAGZAK!!!!!!!!!!! - VERSCHONINGSMATJE!!!!! Kan je overal op de grond verschonen - DOOKY. Ik gebruikte dat vaak over de buggy heen, maar ook als ik haar in de buggy wou verschonen in noodgeval en niet wou dat iedereen haar 🐱 zag (toen we in een andere stad waren). - ETUI SPECIAAL OM LUIERS EN DOEKJES TE BEWAREN. Is heel handig om bij te pakken en zit alles bij elkaar. - Luiertas!!!!! Zoveel gebruikt - Gebruik 2 oude flessen en oude flesspeen. Kan zijn dat je daarna nieuwe moet kopen, omdat je het niet altijd zo schoon kan krijgen als thuis. Ik heb wel nieuwe moeten kopen, terwijl ik het met kokend water heb schoon gemaakt. - Een grote strandlaken (wij hadden die van de primark)!!! Kan je eventueel over de kleine heen slaan. Hebben wij veel gebruikt ook en voor onszelf ook over onze bedjes heen. Voor vliegen ✈️: - Dag van vliegen zelf makkelijke kleding aantrekken en niet echt wat af kan gaan bij douane. Scheelt zoveel. Want jij moet eerst door die poort. Daarna samen met de kleine. Heel gedoe vond ik dat. -Alleen babydoekjes in je grote koffer doen die in de ruim gaat en 1 in je luiertas. Ze deden bij mij moeilijk toen mijn vriend babydoekjes in zijn handbagage had. 🚫 Wat wij overbodig vonden: - Deryan vliegtuigbedje. Te groot en veel gedoe in zo’n krappe vliegtuig 😖

3 jaar geleden

Tip van mijn schoonzus is een koptelefoon. Hun kleintje sliep door alle restaurant geluiden etc heen en kon zo overal mee naar toe, ook tot savonds laat. Ik heb ivm verbouwing die van Alpin Muffy en bevalt goed!

3 jaar geleden

Wij gaan in september ook naar Turkije en is dan ook 9 maanden oud. Ik denk dat het vooral ook verschilt met wat voor vakantie je hebt. Wij zitten in een luxe all inclusive resort. Daarnaast zit er een supermarkt dichtbij waardoor ik niet teveel meeneem en gewoon dingen daar ga halen zoals zwemluiers. Enige tip die ik mezelf blijf geven is dat ik zelf zo ontspannen en rustig moet zijn zodat de kleine dat ook is.

3 jaar geleden

Wij gaan volgende week naar Noorwegen. Mijn vriend en ik zij echte zonaanbidders en normaal zoeken wij altijd de zon op maar met onze dochter van 6 maanden zie ik het niet zo zitten om naar zo'n warm land te gaan

3 jaar geleden

Hier ook in september naar Turkije. Zit je in de buurt van een dorp/stad? Dan kan je ook heel veel daar halen! Wij gaan naar Antalya en weet daar alle winkeltjes etc te vinden om van alles te halen. Zoek zeker ook een LC Waikiki op, zit bijna overal en die heeft geweldige babykleding. Kun je evt ook nog wat halen mocht je tekort komen. Wij zijn met 3 maanden op wintersport gegaan met onze kleine. We hadden genoeg mee voor eerste dagen. De rest daar gehaald (doekjes+luiers etc). Ipv wegwerp zwemluiers overweeg wasbare zwemluiers! Vindt dat ook echt een uitkomst. Verder nog geen tips, ga in dezelfde periode. Dus ook wel beetje spannend!

3 jaar geleden

Reactie op Janneke12-21

Hier ook in september naar Turkije. Zit je in de buurt van een dorp/stad? D ...
Wij gaan ook in september naar Turkije! Mag ik vragen hoe je de wasbare zwemluiers wast in een hotel? Ik heb namelijk 2 ongeopende wasbare luiers in de commode liggen.

3 jaar geleden

Heey :D tips heb ik niet, maar ik ga eind augustus samen met mijn zoontje een week mijn schoonfamilie in Sicilië opzoeken. Mijn man gaat helaas niet mee, want hij begint dan net met zijn nieuwe baan en ik vind het nu wel een beetje spannend om alleen te gaan vliegen 😊 (dat had ik bij het boeken niet 😂) Ik heb wel wat vragen, misschien weten jullie dat, maar is het trouwens een idee om een lucht doorlatend ding in de maxi cosi te hebben ivm warmte 🤔 ? Ze zijn niet super duur, weet iemand of deze ook echt werken? En ik ben zo in de war wat betreft de kinderwagen en vliegen 😂 ik vlieg met eastjet en ik mag 2 gratis items meenemen. Maar mijn kinderwagen bestaat uit 3 items (onderstel, maxi cosi en reiswieg die je tot zitstoel kan ombouwen). En ergens anders heb ik dezelfde vraag gesteld maar zij zeiden dat je dus zowel de wieg als maxi cosi mee mag nemen? Ik ben zo in de war 😂 Ik kan dan niet alle 3 de items meenemen neem ik aan? En wat als ik een grote tas neem en daar 2 items in weet te krijgen? En wat nemen jullie mee qua kinderwagen, je reiswieg of maxi cosi? Alvast bedankt :D

3 jaar geleden

Reactie op Xsev

Wij gaan ook in september naar Turkije! Mag ik vragen hoe je de wasbare zw ...
Handwas in bad/wastafel oid? Zelf wat wasmiddel meenemen?

3 jaar geleden

Reactie op Soeppan

Heey :D tips heb ik niet, maar ik ga eind augustus samen met mijn zoontje e ...
Wij hebben die van Aeromoov wel gekocht op basis van vele positieve reviews, kindjes zweten er echt minder mee. Je kan beste even EasyJet klantenservice contacteren, zodat je niet voor onaangename verrassingen komt te staan op het vliegveld. Ligt er ook maar net aan wat je daar gaat ondernemen en wat je dan nodig hebt. Maxicosi is mss handiger als je auto huurt, maar kan je vaak ook daar huren. Als je niet van plan bent veel met auto te doen, zou ik het allemaal niet mee op sleeptouw nemen. Ga je niet veel/lang wandelen, maar lekker bij huisje/zwembad blijft kan je ook alleen maxicosi en onderstel meenemen. En evt een draagzak?

3 jaar geleden

Wij zijn nu op vakantie, waar we echt blij mee zijn dat we meegenomen hebben: Babymoov tentje Baby zwemband Buggy Hydrofiele doeken, zeker 6 stukjes(3 grote, 3 kleine) En potjes eten, hier in het hotel niet te krijgen en centrum is verder weg Zonnebrand en Aftersun Wat wij totaal niet gebruiken: Rompers ( in de avond normale kleding zonder romper want anders te warm, overdag gewoon in een luier of badpak) Thermoskan, kind eet hier gwn op temperatuur melk, warm is hier veelste warm Wat we echt missen: Afwas middel en flessenborstel, we zitten in Griekenland, het water kun je hier niet drinken maar flessen uitspoelen is daardoor best een dingetje, flessen ruiken ook muf, en na deze vakantie gaan ze regel recht de prullenbak in 😅

3 jaar geleden

Reactie op Xsev

Handwasmiddel zo'n tube van Kruidvat neem ik altijd mee voor de zekerheid en zou het inderdaad zoals hieronder gezegd is gewoon op de hand in wasbak wassen.

3 jaar geleden

Reactie op Janneke12-21

Handwasmiddel zo'n tube van Kruidvat neem ik altijd mee voor de zekerheid e ...
Super bedankt! Ga ik zeker meenemen! Veelste zonde om de zwemluiers niet te gebruiken!

3 jaar geleden

Reactie op Xsev

En als er niet in gepoept is is even uitspoelen met schoon water genoeg: plasjes blijven er toch niet inzitten, net als bij wegwerp zwemluiers houden ze alleen poepies tegen 😊

3 jaar geleden

Reactie op S_2021

Wij hebben die van Aeromoov wel gekocht op basis van vele positieve reviews ...
Thanks voor je reactie ♥️ zo'n aeromoov ziet er inderdaad comfortabel uit! Als de maxi cosi meegaat schaf ik er een aan :D Je hebt indd gelijk, we rijden enkel vanaf vliegveld naar huis en terug. Verder zitten we in een warm seizoen en op loop afstand van de zee dus misschien is de reiswieg+zitbuggy een beter item om mee te slepen. 😊 Zit bij mn schoonfamilie dus kan hun ook vragen of ze iemand kennen met autozitje. Draagzak heb ik indd mee voor in het vliegtuig, maar met die tropische temperaturen is deze denk ik al snel te warm o: Haha, ik heb ook wel heel erg veel zin in dit avontuur zeg!

3 jaar geleden

Reactie op Soeppan

Thanks voor je reactie ♥️ zo'n aeromoov ziet er inderdaad comfortabel uit! ...
Aeromoov kun je ook in de wagen gebruiken, hebben wij ook. Is best lekker. Ze komt sowieso een stuk minder zweterig uit de maxi cosi

3 jaar geleden

Wij gaan eind augustus naar Turkije, ik volg even de tips mee😊

3 jaar geleden

Wij hebben trouwens een 'reisbuggy' erbij gehaald. Een lichte, compact, opvouwbare van EasyWalker. Bang dat ze de Joolz slopen op het vliegveld en qua comfort ook wel fijn. En thuis ook handig straks als we met neefje en nichtje op pad gaan dan past alles tenminste in de achterbak 😅 Daarnaast gaat de draagzak ook mee.

3 jaar geleden

Wij zijn ook in turkije geweest, echt super leuk!! Ik had ook zenuwen mee maar dat was achteraf écht niet nodig!!. Neem zo”n deryan tentje mee zodat je kindje op het zwembad of strand daar in kan spelen/ slapen. Wij vonden dat super makkelijk. En verder.. lekker genieten! Het personeel in het hotel was ook gek van kindjes en bij ons gebeurde het nog wel eens dat hij precies een huilerig uurtje kreeg in de eetzaal🤣 als er dan iemand van het personeel even naar hem kwam lachen was het weer goed hahah vreemde ogen dwingen

3 jaar geleden

Ik heb nog een vraag, hoe doen jullie dat straks met vliegen en de fles? Want mijn kleine bouwvakker trekt met 7 minuten een hele papfles leeg door een veel te kleine speen 😋 Zat te denken om maatje 1 speen te gebruiken zodat hij er wat langer over doet, maar aan de andere kant ben ik bang voor een woedeaanval omdat er te weinig melk uit de speen komt 😂 iemand ideeën?

3 jaar geleden

Een fijne buggy/kinderwagen waar je kindje lekker in slaapt. Wij hebben voor vakantie de easywalker jacky aangeschaft en die is top. Heeft extra doorwaai gaasjes en kan helemaal plat. Hij deed er ook makkelijk zijn dutjes in. Een aeromoov eronder in de buggy, tegen het zweten. De buggy variant past ook in de autostoel. Is echt een aanrader! Ik heb ook bij de action een ventilator op een klipje gekocht die ik op de buggykap/stang heb geklemd. Onze kleine lag overdag alleen maar in zijn luier. Insmeren deed ik met shiseido Expert sun protector face and body lotion spf50+, dat activeert extra spf als het in contact komt met water. Ik had een munchkin fresh food feeder gekocht en daar kon/kan je vers fruit oid in doen en dan kon hij daar lekker op sabbelen en knauwen. Lekker koude watermeloen was ook fijn voor tandjes. Je mag door de douane een thermoskan meenemen. Ik had er 2 mee, 1 kokend water en 1 koud. Met stijgen en landen gad ik extra flesje zodat hij slikt ivm oortjes. Werkt top! Wel pas geven als je op de baan staat, anders is het flesje misschien al leeg voor vertrek. Ik heb bij de action ook een plastic waterkoker gekocht en meegenomen zodat ik de thermoskannen kon vullen en overdag mee nemen. Maxicosi hadden we thuis gelaten. In de taxi in de draagzak.