34 Reacties
4 jaar geleden
Ik volg, volgens mij mag je zoon wel meer voeding krijgen. Onze zoon is 11 weken, krijgt nu ook nog 6 flessen maar wel 150+5 allemaal omdat hij anders te weinig binnen krijgt voor zijn gewicht (5.8 kilo bij laatste meting 2 weken geleden).
4 jaar geleden
Hier is hij 9 weken met 5.5 kg. Kreeg 7 a 8 keer 150cc +5 per keer. Sinds gisteren krijgt hij 180cc iig voor de nacht. En soms ook al overdag omdat hij honger houdt. Nu heeft hij vannacht om 5 uur 150 gehad, om 8 uur 180( maar liet 20 staan) en om 11 kwam hij weer, toen dronk hij 150 leeg. Toen om half 1 weer. 90 gemaakt, liet hij 30! Staan. En nu slaapt ie... Dus ben benieuwd naar wat de dag verder brengt 😅 hij komt in de nacht overigens vaak maar 1x afhankelijk van hoelaat de laatste fles. Toen hij nog 150 kreeg(vaak rond 23u) dan kwam hij tussen 3 en 4
Zou graag naar minder maar kleine kans.
4 jaar geleden
Ons zoontje kreeg vanaf 3 weken al 120 maar moesten gewoon proberen om het over 5 flessen te verdelen dus dat werd om de 4 uur voeden. Ons werd gezegd dat we gewoon langzaam moesten gaan rekken met een fles. Dus wat je dan zou kunnen doen is fles iets ophogen en dan rekken naar 4 uurtjes. Nachtvoeding liet hij hier vanzelf vallen na een tijdje. Soms komt hij nog wel eens om 4uur maar dat is dan maar zo. Die ene dag een extra fles boeit niet. Nu zijn we weer naar om de 3uur gegaan omdat we de flessen niet hoefden op te hogen maar hij mocht wel meer. Dus wij zitten nog op 6 flessen maar verdeeld over de dag met om 22uur de laatste en meestal rond 6uur weer de eerste. Denk dat je kindje vanzelf aangeeft wanneer hij de nacht voeding niet meer nodig heeft. Of de laatste 2 flessen wat dichter op elkaar geven (wij doen na 2,5uur de laatste voeding geven ipv 3uur)
4 jaar geleden
Zoals hier al wordt gezegd, mag je zoon overdag wat meer voeding krijgen. Als hij 5,8 kilo weegt x 150ml, mag hij dus 870ml krijgen, als je dit verdeelt over 5 flessen is dit 174ml per keer. Wil je dat je zoon de nacht doorslaapt moet hij de meeste voeding overdag krijgen.
Dit krijgt hij nu niet, dus hij moet in de nacht nog wel een keer een voeding krijgen anders heeft hij niet genoeg.
Mijn zoon weegt 5,1 kilo en krijgt 4x 150+5 en de laatste fles van 23.00 krijgt hij 180+6, maar dit drinkt hij niet altijd op. Hier komt hij helaas ook nog wel in de nacht, maar drinkt dan nog maar minimaal een keer 60cc. Dus zelf hoop ik dat hij deze de komende weken laat vallen.
4 jaar geleden
Is 120 niet te weinig voor een baby van zijn leeftijd en gewicht?
Mijn zoontje is bijna 10 weken en weegt 5,5 en krijgt 5 x 180. Hij laat er 4 uur tussen en slaapt de nacht door.
4 jaar geleden
Mijn zoontje is nu 8 weken en iets meer dan 5 kg. Sinds deze week proberen we de nacht voeding weg te laten. Hij kreeg 6 x 120 (inclusief nacht) maar we moesten hem steeds wakker maken. Nu laten we hem slapen en merken we wel of hij komt of niet. 1 nacht bijna doorgeslapen, andere nachten rond 3 uur wakker maar wel te rekken tot 6 uur (dan is het geen honger maar krampjes/scheetjes die dwars zitten). De laatste fles in de avond en de eerste fles in de ochtend heb ik nu wel opgehoogd naar 150cc maar dat drinkt hij nog lang niet altijd op.
4 jaar geleden
Onze meid van bijna 11 weken drinkt 5x150cc per dag en slaapt de nacht door (tussen 6 à 8 uur slaap). Wij hebben de flesjes opgehoogd van 90 naar 120 en op hetzelfde moment het interval tussen de voedingen verlengd van 3u naar 4u aangezien ze enorme last van krampjes had. Door meer te geven liet ze vanzelf meer tijd tussen de voedingen dus dat ging eigenlijk vanzelf. Een drietal weken geleden merkten we dat ze hier niet genoeg mee had en verhoogden we naar 150cc per fles. Nu nog steeds 5 voedingen per dag die vlotjes gedronken worden, met de kanttekening dat ze wel vaak redelijk veel terug geeft, ik vermoed dat ze zo gemiddeld rond de 140cc van de 165 (incl. schepjes) binnen heeft.
4 jaar geleden
Dank voor jullie reacties! Ik ga de flessen maar eens ophogen dan. Als hij de nacht eruit laat zit hij natuurlijk ook op 5 flessen, maar ik was echt beetje zoekende welke fles ik dan ophoog. Wil ook niet dat hij meer krijgt dan mag. Raden jullie dan aan om alle flessen direct op te hogen? Of langzaam stapje voor stapje.. dus bijv eerst de fles van 6u ook?
4 jaar geleden
Reactie op nhams
En misschien nog domme vraag. Maar als je er 150 ml in doet wordt het ong 1 ...
Volgens mij wordt daar altijd verschillend advies over gegeven, maar ik reken dan 165.
4 jaar geleden
Ons zoontje krijgt overdag 5 voedingen en komt ook rond half 5 snachts. Ivm werk moet hij om 7u een fles krijgen. Dus krijgt hij om half 5 60ml. Dat is dan voldoende om tot 7u door te gaan. Als hij om half 6 komt, wat ook nog wel eens gebeurd. Dan leg ik hem lekker bij mij neer. Dan valt hij terug in slaap en houdt het vol tot 7u.
4 jaar geleden
Reactie op nhams
Dank voor jullie reacties! Ik ga de flessen maar eens ophogen dan. Als hij ...
Wij hebben alle flessen meteen opgehoogd, ze had dit nodig blijkbaar want de flesjes gaan vlotjes leeg 😉 ik had ook schrik om te 'overvoeden' maar het cb verzekerde mij dat het ophogen van de flesjes geen kwaad kon, uiteraard afwachtend hoe je kindje hierop reageert.
4 jaar geleden
Mijn dochtertje weegt denk nu ongv. 4,5 kilo is 12 weken en drinkt ook 6x120 is meer dan is als je gewicht maal 150ml rekent. Maar dat is het minimale wat ze binnen moeten krijgen. Is dan niet erg als je flesje extra zou geven of de nacht iets minder. Als ze niet meer hoeven laten ze vaak gewoon staan, merk ik bij mijn dochter dan. Op cb zeiden ze ook gewoon maken en dan zie je wel wat ze opdrinken, vaak kunnen ze dan bij volgende voedinsmoment weer iets laten staan.
4 jaar geleden
Reactie op zehrab
Hoe doen jullie dit ? Mijn dochter is 7 weken. Drinkt afgekolfde melk om de ...
Die van mij drinkt ook maar max 120 per flesje hoor, vaak haalt hij dit niet, bv elke 3 uur behalve s'nachts. 's avonds clusteren gewoon op verzoek, en dan 5- 6 uur slapen, flesje 80-100 ml en dan nog 4 - 5 uur slapen ongeveer.
Hij weegt ongeveer 5,5 kilo met 9 weken nu