8 Reacties
5 maanden geleden
Wij zijn nog niet zover. Onze zoon 2.5 jaar slaapt nog in ledikant in slaapzak. Met onze dochter (nu 5.5jaar) zijn we destijds met 3 jaar overgegaan (ivm onze zoon) en dat is goed gegaan zonder issues.
Ik lees wel even mee. Waarom zijn jullie overgestapt? Groeide hij eruit? Gewoon interesse :-)
5 maanden geleden
Ja hij groeide uit het bedje, is best groot haha. En op de opvang slaapt hij al vanaf 2jaar op een stretcher ( vanaf hij naar de peuter groep is gegaan ). Het ging vannacht goed, doorgeslapen en geslapen tot 07:15u 🍀
5 maanden geleden
Ons zoontje is 2 jaar en bijna 8 maand nu, we zijn nu zwanger van ons 2e kindje, uitgerekend voor 20 augustus. Nu zijn we al een aantal weken bezig met hem op zn nieuwe kamer te laten slapen maar is maar 4 keer ofzo gelukt(waarvan 2x overdag). Het lijkt soms wel te lukken maar na 5 min hoor je over en weer geren, doet hij zn lamp aan enzo maar alles behalve slapen. Het komt telkens weer uit op slapen in zn ledikant op zn oude kamer.
Nu willen we eigenlijk wel dat hij daar slaapt voor de baby er is.
Iemand ook hier tips voor?
Vandaag met campingbedje in nieuwe kamer geprobeerd maar ook geen succes.
5 maanden geleden
Reactie op SteefSmit
Hee wat goed zeg dat het goed ging. Topper! Mag ik vragen hoe groot jullie ...
Phoe haha ik denk zo'n 96 cm ofz.
Is toch ieder persoonlijk wat je wilt aanhouden, ligt ook aan de situatie en komende veranderingen, in jullie geval met verhuizen snap ik t
, maar zoals al eerder aangegeven slaapt mijn zoontje op de opvang ook op een stretcher en bij zijn opa en oma op de camping ook 2 x in een groot bed geslapen. Daarbij werd de slaapzak wat aan de kleine kant en dacht of een bedje of weer een slaapzak echter gebruik je die dan ook niet lang. Vriendinnen van mij hebben t kindje al met iets ouder dan 2 in groot bed , vond mezelf al "later" haha. Maar hij doet t hartstikke goed. Is 1 x voorgekomen snachts wakker voor de rest netjes in zijn bedje gebleven. Heb ook een klokje wat groen kleurt als hij "mag" opstaan. Hij blijft.altijd op zijn kamertje dus toch wel super trots!
5 maanden geleden
Reactie op LCL
Ons zoontje is 2 jaar en bijna 8 maand nu, we zijn nu zwanger van ons 2e ki ...
Ik zou beginnen inderdaad met gestructureerd overdag, zodat hij hieraan went . Als dit goed gaat dan overgaan op de avond. Kan hij iets aangeven? Vindt hij het eng of bang? Misschien nachtlampje. Denk vooral consequent blijven hoe moeilijk dat soms ook is..
5 maanden geleden
Reactie op Baby December 2021
Ik zou beginnen inderdaad met gestructureerd overdag, zodat hij hieraan wen ...
Ja ik heb zn babyfoon met liedje en lampje die hij gewoon is ook al mee verhuist, hij heeft ook nog een nieuw nachtlampje van de maan waar hij gek van is. Het is niet echt duidelijk of hij bang is of er een spelletje van maakt. Durf ook niet direct te streng te zijn om hem af te schrikken.