17 Reacties
3 jaar geleden
Hier verjaart heel de familie in december (grootmoeder, moeder, ik, m´n zus, onze 2 kindjes)
Wij doen elk jaar in het midden van december (dit jaar 18 december) een gezamenlijk feest voor alle verjaardagen.
Onze zoon wordt er dit jaar 6, die doet apart op z´n verjaardag nog een feestje met de klasgenootjes
3 jaar geleden
Ik ga het gewoon op de dag vieren. Dat ik mijn familie paar dagen ervoor al heb gezien, maakt mij niets uit. Hij is jou eenmaal dan geboren 🤷🏼♀️ en om nou een compleet andere datum te gaan zoeken. Hij is gewoon de 28ste jarige en ik bekijk ieder jaar wat handig is om te doen (op de dag zelf of het weekend ervoor / erna).
Ja het is een rotmaand om jarig te zijn. Maar ik ga me er niet ieder jaar druk om maken. Als hij later naar school gaat, mag hij mooi op de eerste schooldag vh nieuwe jaar trakteren. Ook een mooi begin 😊
3 jaar geleden
Mijn zoontje is 3 december jarig. Wij zijn met zijn verjaardag met vakantie (centerparcs). Wij zetten hem dan een week lang in het zonnetje en leuk is dat ze bij centerparcs ook allerlei dingen organiseren rondom Sinterklaas. Het weekend daaropvolgend vieren wij dan zijn verjaardag met familie en vrienden. Op deze manier verspreiden we het zo goed als dat kan en raakt zijn verjaardag niet totaal onderbelicht door Sinterklaas.
3 jaar geleden
Reactie op 2021November
Mijn zoontje is 3 december jarig. Wij zijn met zijn verjaardag met vakantie ...
Met Pasen krijgt hij overigens ook cadeautjes van de paashaas. Op die manier krijgt hij dus niet alles in december, maar wat meer verdeelt over de maand
3 jaar geleden
Reactie op 2021November
Met Pasen krijgt hij overigens ook cadeautjes van de paashaas. Op die manie ...
Uh het jaar haha 😆
3 jaar geleden
Mijn dochtertje is geboren op eerste kerstdag vorig jaar.
Toen ik weeën had en ik dus wist dat ze geboren ging worden met kerst vond ik dat echt verschrikkelijk om precies de redenen die nu worden benoemd, drukke maand, veel feestdagen enz.
Haar verjaardag zullen we nooit op de dag zelf kunnen vieren, dat vind ik nog steeds wel een dingetje.
Voor dit jaar hebben we besloten haar verjaardag het weekend er voor te vieren samen met haar grote zus, is 15 dec. jarig is. Dan zitten we tussen de Sint en Kerst in.
En dat zal ook altijd wel zijn dat we de verjaardagen samen vieren voor familie en vrienden, 1x het huis nog eens extra vol en op z'n kop in deze toch al ontzettende drukke maand.
Voor de eerste jaren hebben ze dat hopelijk toch nog niet zo in de gaten. En zodra dat wel is zien we dan wel weer verder.
Hopelijk gaat deze mama er ook nog een keer vrede mee hebben/krijgen..😌
3 jaar geleden
Vroeger wilde ik kinderdag omdat er ook vaderdag en moederdag was. Ik was denk ik 10 ofzo? Toen zei mijn moeder maar elke dag is kinderdag, welke dag zou je dan willen? Willekeurig zei ik 4 juli. Nog steeds bestaat op 4 juli kinderdag. Vroeger kreeg ik van mijn moeder een tekening of gingen we poffertjes eten en toen ik uit huis ging een wasmachine. Dit jaar was mijn laatste kinderdag omdat ik nu zelf moeder ben en geef ik het door aan mijn kind. Wat ideaal uitkomt: hierdoor kan zijn verjaardags iets minder groots op 11 december (vanwege de feestmaand) en heeft hij halverwege het jaar weer iets om naar uit te kijken. Ben ook van plan sinterklaas niet groots te gaan vieren voor zover dit mogelijk is omdat ik zijn verjaardag belangrijker vindt!
3 jaar geleden
28 dec jarig. Dit jaar op de dag zelf. Alle komende jaren in het weekend ervoor of erna, ligt aan de feestdagen hoe ze vallen.
3 jaar geleden
Hier een oliebollenkind, 31 december!
Wij vieren het dit jaar met z'n allen, omdat hij 1 wordt.
Tot een uur of 12 ben je "verplicht" 😉 daarna mag je uitwaaien naar al je toffe feesten. En dit vind iedereen helemaal prima 👌🏻
Dit zal elk jaar lekker op oudjaar gevierd worden, en hoe? dat bekijken we ieder jaar wel weer opnieuw.
Qua kadootjes is het natuurlijk wel balen, zo in die decembermaand.
Maar ik ben sowieso allergisch voor grote hoeveelheden kado's, dus alles wat we voor nu wensen verspreiden we gewoon over Sint/kerst/verjaardag!
Heeft de kleine man af en toe lekker een kadootje uit te pakken 🥳
3 jaar geleden
28 december en vieren het gewoon de 28e. Een aantal familieleden heeft kerstvakantie en wie moet werken, lekker werken! Kerst doen wij zonder cadeautjes en voor de verjaardag vraag ik een bijdrage voor een groot cadeau
3 jaar geleden
Je hebt dit jaar gewoon een beetje pech dat net ervoor kerst is in het weekend en het weekend erna oud op nieuw. Onze zoon is van 29 december 2017 en dus binnenkort 5 jaar. Wij vieren het week ervoor omdat we zelf lekker op vakantie willen ☺️. Maar volgend jaar valt bijvoorbeeld valt zijn verjaardag op een vrijdag en vallen kerst en nieuw niet meer in het weekend. Het is dus altijd een beetje lastig maar er komen ook nog verjaardagen aan die lekker in het weekend vallen. Wat betreft cadeaus… dat vind ik nog het vervelendst. Alles in 1 maand inclusief de Sint en de rest van het jaar niets meer. De kindjes van 1 of 2 jaar kun je nog wat wegnemen en later teruggeven maar dat lukt bij onze zoon niet meer. En de dochter? Die is van 3 december… here we go again 😂
3 jaar geleden
Mijn kindje wordt in december 1 en is tussen Sinterklaas en kerst jarig. Wij geven maar een paar cadeautjes voor Sinterklaas en Kerst. Hij krijgt de rest van het jaar tussendoor ook cadeautjes. Verder geven we ook wat cadeautjes waar hij later mee kan spelen. :)