5 Reacties
4 jaar geleden
Partners hebben ook recht op dit verlof en je mag in principe zelf aangeven hoe je dit wil opnemen en je werkgever dient je daarin te volgen tenzij je werkgever daardoor vanwege zwaarwegend bedrijfsbelang niet akkoord mee kan gaan. Probeer dit dus in overleg overeen te komen. Wel moeten die 9 weken binnen het eerste levensjaar van je kindje opgenomen worden.
4 jaar geleden
Je moet ouderschapsverlof 2 maanden vantevoren aanvragen bij je werkgever. Dit mag hij in principe niet weigeren (alleen zwaar wegende bedrijfsomstandigheden, het niet rond krijgen van de planning valt hier niet onder).
De 9 weken deels betaald geld voor jou en je partner en moet je opnemen in het eerste levensjaar van je kind. Wanneer en hoe maakt niet zoveel uit, zolang het na 1 augustus is want dan gaat de regelgeving in ;)
Ik neem straks 2 dagen in de week ouderschapsverlof en dan in augustus samen met mijn partner 4 weken zodat we lekker lang zomer vakantie kunnen hebben.
4 jaar geleden
Reactie op Eyliana
Je moet ouderschapsverlof 2 maanden vantevoren aanvragen bij je werkgever. ...
Dat wil ik dus ook doen, heb 3 weken vakantie in juli en wil dan 1 maand ouderschapsverlof opnemen in augustus, alleen ik start waarschijnlijk na mijn verlof in een nieuwe functie dus dan twijfel ik weer of dat voor mezelf handig is, maar zou het dus wel fijn vinden voor de kids dat ik nog in augustus zelf ook vrij ben. Van september tot en met december neem ik dan nog 1 dag per week verlof op zodat ik 3 ipv 4 dagen werk.