18 Reacties

4 jaar geleden

Hebben de opa’s misschien zelf vernoemnamen of doopnamen waar je wat mee kan of een variant op kan maken?

4 jaar geleden

De vader van me partner is al op vroege leeftijd overleden. Wij vernoemen het kind ook naar deze opa. Maar dan als 2e naam. Misschien om dat te overwegen?

4 jaar geleden

Reactie op Tutje

De vader van me partner is al op vroege leeftijd overleden. Wij vernoemen h ...
Is ook eventueel voor een tweede naam. De eerste naam wordt Milo.

4 jaar geleden

Berry of Barry

4 jaar geleden

Reactie op Wendy9

Is ook eventueel voor een tweede naam. De eerste naam wordt Milo.
Dan zou ik gewoon kijken wat het mooiste klinkt met de roepnaam, 2e naam en achternaam. 😊

4 jaar geleden

Mijn vader overleed toen ik zwanger was. Om die reden wel vernoemd, de tweede naam. Hij heette Jacob. Roepnaam Jaap. Dat is dus ook de tweede naam van m’n zoontje. Super blij mee. Nu bij deze tweede zwangerschap doen we dat niet. Het is echt puur vanwege de situatie geweest. Ik heb dat nog tegen m’n vader kunnen zeggen.

4 jaar geleden

Bernd Bernt Bent Libart (zo heet opa van m’n man en roepnaam is Bart) Beau Gert

4 jaar geleden

Je zou voor een naam kunnen gaan waar Bert in verwerkt zit, zoals Bertin of Bertram. Je kan ook een heel andere naam zoeken met dezelfde betekenis als Bert (stralend, schitterend). Dan komt bijvoorbeeld Luca(s) als optie naar voren.

4 jaar geleden

Wij gaan onze kleine vernoemen naar beide opa’s. Mijn vader is in mijn zwangerschap nu precies 4 maanden geleden overleden. Hij krijgt als 2e en 3e naam Albertus (naar mijn vader die had roepnaam Bertus) en Cornelis. Klinkt allemaal wat oudbollig maar vooral nu heeft het voor mij veel betekenis

4 jaar geleden

Reactie op Essiej90

Wij gaan onze kleine vernoemen naar beide opa’s. Mijn vader is in mijn zwan ...
Ik zou ik jouw geval denk ik voor Bert gaan. Dan heb je beide opa’s meteen met 1 naam. Het is niet dat je de 2e naam altijd hoort.

4 jaar geleden

Reactie op Essiej90

Ik zou ik jouw geval denk ik voor Bert gaan. Dan heb je beide opa’s meteen ...
Mijn overleden vader heet Jan. En die naam is ook al generaties in de familie. Vind het lastig

4 jaar geleden

Reactie op Wendy9

Mijn overleden vader heet Jan. En die naam is ook al generaties in de famil ...
Snap wel dat het lastig is. Milo Bert Jan klinkt niet heel verkeerd moet ik zeggen maar als je het zelf echt niet mooi vind of er niks voor voelt is het wel lastig. Succes met de keuze iig

4 jaar geleden

Reactie op Essiej90

Snap wel dat het lastig is. Milo Bert Jan klinkt niet heel verkeerd moet ik ...
Mijn man kwam nu met als alternatief Brent. Het zou dan Milo Brent Jan worden. Brent vind ik wel stoer.

4 jaar geleden

Reactie op Essiej90

Wij gaan onze kleine vernoemen naar beide opa’s. Mijn vader is in mijn zwan ...
Ik vind zelf als 2e en 3e naam een oudbollige naam ook totaal niet erg. Ik vind dat eigenlijk wel mooi en klassiek. Mijn overleden opa en oma heetten David (eigenlijk voluit Dagobert) en Engeline, de opa van mijn vriend heette Johannes. Onze oma's heetten allebei Johanna, dus zowel voor jongen als meisje zou Johanna een mooie vernoeming zijn. Meisje zou dan 2e en 3e naam Engeline Johanna zijn en jongen David Johannes, maar mijn vriend kwam met 20 weken ineens daf hij Alexandra/Alexander ook heel mooi vindt. Zou ook prima bij de 1e en 2e namen passen, het is alleen een naam zonder betekenis/vernoeming verder. We hebben ook gedacht aan Cornelis/Cornélie, mijn vader heet Cornelis en zijn moeder heeft als 3e naam Cornélie. Helaas is het contact met zijn ouders verbroken aan het begin van de zwangerschap, dus wil ik absoluut geen Cornélie meer 🙈 Meer dan 3 namen wil ik niet, dat vind ik too much. Dua over die 3e moeten we echt nog brainstormen, hahaha. Maar snap dus helemaal dat een oudbollige naam met betekenis prima kan als 2e/3e!

4 jaar geleden

Reactie op Wendy9

Mijn man kwam nu met als alternatief Brent. Het zou dan Milo Brent Jan word ...
Brent klinkt dan wel weer stoer inderdaad.

4 jaar geleden

Reactie op BabyBoertje24

Ik vind zelf als 2e en 3e naam een oudbollige naam ook totaal niet erg. Ik ...
Ik kan mij voorstellen dat je geen Cornelie meer wilt. Echter wel lastig want je weer natuurlijk niet wat de toekomst brengt. En je kunt altijd nog zeggen dat het puur naar jou vader is vernoemd. Maar kan me voorstellen dat jullie altijd in je achterhoofd hebben dat het de naam van je schoonmoeder is. Meer als 3 zou ik ook niet gauw doen. Succes met brainstormen, jullie komen er vast uit 😊

4 jaar geleden

Reactie op Essiej90

Ik kan mij voorstellen dat je geen Cornelie meer wilt. Echter wel lastig wa ...
Ja n.a.v. dit topic gisteren toch samen weer even de lijst erbij gepakt. Mijn vriend vroeg gelijk; kan je Cornelia/Cornelie van de lijst halen? Dus dat wordt hem echt niet...😬 Ik zeg niet dat we nooit meer contact hebben, maar het zal nooit meer worden als het was en ons kind dan vernoemen naar haar, voelt gewoon verkeerd. Dan vernoemen we ons kind naar degene die haar eigen kind tot in zijn kern kwetst, hem niet accepteert om wie hij is en keihard laat vallen. Er is aardig wat gebeurt😅

4 jaar geleden

Reactie op BabyBoertje24

Ja n.a.v. dit topic gisteren toch samen weer even de lijst erbij gepakt. Mi ...
Dat snap ik wel. Fijn dat jullie het in ieder geval er over eens zijn.