22 Reacties
4 jaar geleden
Ja ik ben zelf ook aan het schilderen, wel alleen maar watergedragen verf en probeer zoveel mogelijk handschoenen aan te doen als het kan of direct de handen schoon te maken als er verf op zit. En zorgen dat de kamer geventileerd wordt, dan moet het geen probleem zijn volgens mij 😊
4 jaar geleden
Hoi!
Op waterbasis is geen probleem toch? Ik heb de babykamer in elk geval zelf geverfd, zowel de muren als de meubels. Gewoon goed alle ramen en deuren open zetten.
Het schuren van de meubeltjes en schilderen met terpentinebasis verf heb ik wel aan m’n man overgelaten
4 jaar geleden
Het is beter om het zelf nu niet te doen. Echter heb ik ook zelf geschilderd, daar ik vond of ik nou in de verflucht sta of me handen uit de mouwen steek. Het gaat vooral om de inhalatie van lucht en verfdampen. Op elk blik staat een VOS waarde hoeveel chemische middelen erin zitten. Die moet lager zijn dan een bepaald getal, welke weet ik even niet. Ik heb tijdens het schilderen een mondmasker gedragen tegen de dampen en alle ramen open gezet voor ventilatie.
4 jaar geleden
Bij mij thuis is van de week met verf op alkyd geverft. Zelf niet gedaan hoor. 😓 Veel geventileerd daarna..
4 jaar geleden
Heey! Heel herkenbaar.. krijg hulp van alle kanten aangeboden en that's it. Dusja, ben ook aan het verven en geen zorgen. Zorg dat je goed ventileert en dat je verf op waterbasis is :) ik heb zelfs de buitenkant van mn huis geverfd met verf op terpentine basis, dan wel met echt een goed masker op (dus een masker is ook nog een oplossing als je je echt niet comfortabel voelt).
4 jaar geleden
Reactie op Kaat321
Alleen is acrylverf juist niet op waterbasis 😉, latex bedoel je vast!
Acrylverf en latex zijn allebei op waterbasis. Alkydverf is niet op waterbasis, maar op terpentinebasis. Ben je daar niet mee in de war?