8 Reacties

4 jaar geleden

Bij mij zie je als het opdroogt een wat gelig vlekjes (heerlijk... i know). Is bij mij ook vaak bij het opstaan en dan opeens voel je het haha. Hier is het gewoon afscheiding

4 jaar geleden

Voor zover ik weet is het gewoon waterige afscheiding, ja. Ik heb nooit inlegkruisjes gebruikt in mijn leven, maar vind het nu toch wel prettig.. Ook zodat ik een broek toch wat langer aan kan dan een halve dag, want afscheiding is ook niet geheel geurloos...🙈

4 jaar geleden

Ik heb dit ook regelmatig. Niet heel fris misschien maar ik heb niet het idee dat ik er iets aan kan doen...

4 jaar geleden

Kan idd wat afscheiding zijn of wat licht urineverlies. Geur, kleur en hoeveelheid een beetje in de gaten houden. (Om er zeker van te zijn dat het niet per ongeluk al vruchtwater is bijv) Verder hoort het erbij idd. Door de zwangerschapshormonen, je lijf die het daar nu extra schoon wil houden, toegenomen druk op je bekkenbodem etc. Inlegkruisjes maken het soms net even wat comfortabeler 😉

4 jaar geleden

Heb ik ook. Ik moet sommige dagen halverwege wel eens wisselen van onderbroek. Heb ergens gelezen dat, als je een inlegkruisje gebruikt, je meer kans hebt op een blaasontsteking. Geen idee of het waar is... Ik heb onderbroeken bijgekocht in de Zeeman.

4 jaar geleden

Reactie op ThK

Heb ik ook. Ik moet sommige dagen halverwege wel eens wisselen van onderbro ...
Dat geloof ik ook zeker wel, dat de kans op blaasontsteking wat groter is. Er zal toch wat broeiing kunnen ontstaan. Maar wanneer je het regelmatig verwisselt, zal dat meevallen denk. Een natte onderbroek zorgt evengoed voor wat broeiing en voelt natuurlijk ook niet zo fijn 😉 Zo moet ieder idd zelf kijken wat fijn werkt. Goed dat je het wel even benoemt want het is wel iets om rekening mee te houden👍

4 jaar geleden

Reactie op ThK

Heb ik ook. Ik moet sommige dagen halverwege wel eens wisselen van onderbro ...
Ja je hebt wel kans op irritaties etc. Ik gebruik wel de 100% katoenen variant (en katoenen ondergoed) en gebruik ze ook alleen als ik ergens heenga. Als ik thuis een pyjamadag heb of in mijn joggingbroek loop en geen plannen heb, gebruik ik ze niet. 'S nachts ook niet. Dat scheelt denk ik al een hele hoop. 😊

4 jaar geleden

Ja heb ik nu ook meer last van maar nog niet heel extreem en het stinkt niet… als het meer wordt zal ik mijn period underwear gaan gebruiken. Werkt beter dan inlegkruisjes en minder kans op irritaties etc.