15 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb geen ervaring maar om dezelfde redenen heb ik via Vinted wat voedingsshirts met lange mouwen (kan ik nu ook al aan) en voedingsjurkjes met lange mouwen gekocht. Via Prenatal twee zwangerschapsleggings voor onder die jurkjes leek me comfortabel en toch enigzins leuk toonbaar. En dan in de sale nog een lekkere zwangerschapspyjama broek. Ik denk dat ik zo voor relatief weinig die eerste weken (warm) doorkom 😉

4 jaar geleden

Voedingsshirts met een vest overover, kun je ook gebruiken. Daarnaast zijn voedingsjurkjes en truien ook handig. Of blousjes/ jasjes met een voedingshemd eronder. Je vindt je weg er wel in. Je hebt elke dag wel een ander shirt nodig inderdaad.

4 jaar geleden

Voor een paar euro’s per shirt kun je hele leuk kopen bij Shein! Heb er absoluut goede ervaringen mee! Ook de voedings bh zijn zo mooi! Het duurt ong 2 wkn voor het binnen is ( houd rekening met de feestdagen ). Daarnaast Lidl heeft betaalbare voedingstops etc! Ik heb bij de eerste borstvoeding gegeven, liep eigenlijk nooit bevlekt rond ( baby was ook geen spuger ) altijd een hydrofiele doek ernaast gehad!

4 jaar geleden

Je hebt bij de h&m fijne voedingshemdjes. Deze doe je onder je normale kleding aan. Hierdoor kan je gewoon je trui/shirt omhoog tillen om te voeden. Zo zit je niet in je blote buik en hoef je niet speciaal andere kleding aan te schaffen. In de kraamweek had ik ook alleen deze hemdjes aan en verder geen bh omdat in het hemdje al een elastieken band zit wat zorgt voor stevigheid onder je borsten. Trui of vest erover en klaar ben je.

4 jaar geleden

Ik heb bij de H&M wat voedingstops gekocht. Maar nog niet te veel, want de eerste weken ben ik toch thuis 😅

4 jaar geleden

Vesten inderdaad ,dat moet ik gewoon aanschaffen ook. Ben zelf meer een truienmens dus nooit echt zo over nagedacht dat dat handig is haha.

4 jaar geleden

Ik heb vorige keer bij Bonprix verschillende shirts, jurkjes etc besteld. Vesten zijn ook handig. Heb ook truien met haast niet zichtbare ritsjes aan de zijkant op borsthoogte gekregen van mijn man. Die had hij via Ali gekocht. Inderdaad wel handig om wat voorraad te hebben ivm lekkende borsten of spugen of spuitluier van de kleine, waar je zelf ook mee besmeurd kan raken 🙈😅 Ligt eraan hoevaak je de was draait, hoeveel voorraad je nodig hebt. Ik had er denk een stuk of 5. Toch kun je ook met gewone kleding uit de voeten. Bij voedingskleding zit vaak ook nog extra ruimte bij de buik door de zwangerschap, hoewel dat soms al snel niet meer nodig is. Dan wil je misschien toch liever gewone kleding aan. Wat makkelijk werkt is een topje/shirtje met daar een trui/shirt/vest overheen. Dan doe je de bovenste laag omhoog en het bijv. topje eronder naar beneden. Dan kun je tussen de kier de borst geven aan je kleine 😉

4 jaar geleden

In de categorie: andere handige tips om het jezelf makkelijk te maken de eerste weken. Misschien heel random, maar wat ik na de vorige bevalling heel handig vond, zijn wegwerp washandjes om ‘de onderkant’ mee af te drogen na het douchen. Anders heb je elke keer een bebloede handdoek… ze zijn oa bij Action maar volgens mij ook bij de drogist gewoon te koop. Voedingskleding sluit ik me aan bij de eerder genoemde tips, de hemdjes van H&M met vest of blouse erover. En als je wat langer blijft voeden en graag jurkjes draagt, dan kan ik je wikkeljurkjes of voedingsjurkjes wel aanraden. Want normale jurken (tenzij heel diep uitgesneden van voren) zijn dan weer niet handig met voeden….

4 jaar geleden

Reactie op Kaat321

In de categorie: andere handige tips om het jezelf makkelijk te maken de ee ...
Handig, dat ga ik ook maar inkopen dan! Neem ze normaal mee op vakantie dus ga ze zeker vinden haha!

4 jaar geleden

Ik lees graag mee, hoewel ik er zelf nog wel even mee wacht. Ik zou het zonde vinden als ik allerlei shirts, truien, bh's etc in huis haal en uiteindelijk de borstvoeding helemaal niet op gang komt 😅 De tip van Vinted vind ik een hele goede! Vind voedingskleding al vrij snel duur (in verhouding tot normale kleding). Had wel iets anders keuks gekocht bij C&A; en draagshirt heet het geloof ik. Een shirt waar aan de voorkant een soort draagdoek zit, waar je je kindje dus in kan wikkelen! Is ook gelijk een voedingstop, maar ook lekker om gewoon op de bank te buidelen of wat in huis te rommelen.

4 jaar geleden

Reactie op BabyBoertje24

Ik lees graag mee, hoewel ik er zelf nog wel even mee wacht. Ik zou het zon ...
Ah heb je daar een linkje van? Of kwam je hem tegen in de winkel? Heb geprobeerd te googlen, maar kon hem niet vinden op de site 😉

4 jaar geleden

Bij de Kruidvat heb je nu die nieuwe ondergoed lijn, van hun zelf. Daar zitten hele fijne voedingstopjes/zwangerschapstopjes bij. Tops met een spaghettibandje, maar kan volgens mij prima met een vest. Ik dacht dan heb ik in ieder geval wat liggen voor de eerste paar dagen 😊

4 jaar geleden

Reactie op BabyBoertje24

Ik lees graag mee, hoewel ik er zelf nog wel even mee wacht. Ik zou het zon ...
Ik ben ook benieuwd wat voor shirt je bedoelt!

4 jaar geleden

Reactie op BLF1290

Jammer. Uitverkocht