11 Reacties
3 jaar geleden
Mijn oudste zoon heeft een VvE indicatie gehad op de peuterspeelzaal, daardoor mocht die extra dagen daar heen (zonder dat het ons extra geld kost). Volgens mij krijg je hierdoor dus vooral extra hulp bij de ontwikkeling. Hebben toen ook nagevraagd maar hij zit niet verder zn hele leven vast aan het 'stempel' van de VvE verklaring
3 jaar geleden
Ik werk zelf in de kinderopvang en wij hebben een aantal kindjes met een vve indicatie (voorschoolse educatie) vaak heeft dit met taal te maken maar ook een stukje sociaal emotioneel. 1.5 is veel te vroeg, bij ons kun je de indicatie pas krijgen vanaf 2,5. Dan mogen de kindjes extra (gratis) 1-2 of 3 ochtenden naar de peuteropvang, deze peuters volgen dan een speciaal aangepast programma wat hun helpt bij het leren van te taal.
Er zijn wel wat uitzonderingen bijvoorbeeld kindjes waarvan de ouders een andere moedertaal hebben. Er wordt dan thuis weinig tot geen Nederlands gepraat of heel gebrekkig (in dit geval zou je het wel al eerder kunnen zien aankomen en zouden ze met 1.5 al actie kunnen ondernemen, hoewel een kindje pas vanaf 2 jaar het programma gaat volgen)
3 jaar geleden
Reactie op Logootje
Dus echt geen zorgen maken nu!
En die VVE…..tsja, ik ben er geen fan van!
E ...
Dit is niet altijd waar, bij onze opvang gebeurd dit wel en wordt het kind ook gevolgd door een pedagoog.
3 jaar geleden
Reactie op kikiSalvador
Dit is niet altijd waar, bij onze opvang gebeurd dit wel en wordt het kind ...
Dan zijn jullie wel een uitzondering. Over het algemeen is het echt slecht geregeld helaas.
Maar je bent het denk ik wel met me eens dat ts zich op dit moment geen zorgen hoeft te maken.
3 jaar geleden
Reactie op Logootje
Dan zijn jullie wel een uitzondering. Over het algemeen is het echt slecht ...
Nee sowieso niet! Vind het echt heeeeel raar dat ze dit al durven te zeggen.
Maar ik heb sowieso niet zo een hoge pet op van het consultatiebureau 🙈 maar in dit geval zou ik me geen zorgen maken.