14 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op MasKev17
Auto's en motors
Kleien met papa
Puzzels en spelletjes
Lekker kort antwoord van mijzelf 馃槀
Dat zijn zijn favoriete dingen.
Hij kan dit allemaal zelf pakken/kiezen en weet ons ook heel goed te vinden als hij iets samen wilt doen馃き
Bij dingen samen doen zitten we aan de grote tafel (kan hij niet zomaar van tafel weglopen) en proberen we wel te stimuleren dat hij 'langer' blijft zitten. Maar hij vind dingen samen doen gewoon heel leuk
2 maanden geleden
Auto's, auto's en Oja. Auto's.
馃ゲ
Verder heeft hij een houten treinbaan, loopfiets en step. Little People huisjes en auto's.
Verder puzzels en haal ik soms van die dozen met spelletjes erin (kleuren en vormen sorteren) en de toettoet auto boomhut.
Mijne kan op het moment ook slecht zelf spelen, wil overal hulp bij.. maar denk dat het een fase is :)
2 maanden geleden
Magnetische tegels
Verven
Dingen opplakken met lijm
Puzzels alleen dan moet ik wel helpen want normale puzzels snapt ze nog niet helemaal. (De houten met zo鈥檔 knopje eraan vast zijn te makkelijk 馃槄)
2 maanden geleden
Afwassen... op een krukje bij de gootsteen: opscheplepel, 2 bakjes. zo een half uur zoet.
Of met zand en water in de tuin, afhankelijk van de temperatuur, zo een half uur soep maken met blaadjes etc.
Blokken en diertjes; een paar keer mee spelen en een dierentuin of kinderboerderij maken samen en nu gaat ze dat zelf steeds doen.
Hier helpt het erg om een paar keer een of twee voorbeeld spelletjes te spelen, dan maakt ze daar daarna haar eigen variant van.
Hoe dan ook blijft het dat er met veel dingen heel kort gespeeld wordt. Hierboven een beetje de uitzonderingen. Ik heb wel het idee dat hoe meer vooraf bepaald is in het speelgoed wat er mee moet/kan hoe minder lang er mee gespeeld wordt.
2 maanden geleden
Heel veel puzzelen momenteel
Voorlezen vind ze erg leuk, bladert ook graag zelf in Boekjes.
Buiten spelen op de schommel en met het buitenkeukentje of op de Loopfiets.
Binnen ook wel met het keukentje. Met de connectix. Of de smartmax of spelen met grote broer en zus
茅茅n maand geleden
Wat mij helpt is niet te veel speelgoed hebben liggen. En elke maand weer vari毛ren. En goed opruimen zodat ze ook altijd alles weten te vinden en alles compleet is.
Maargoed een kwartier is hier vaak wel max met 1 ding hoor, haha maar dan kan ze wel een uur met 4 dingen spelen.
En als ik zelf druk ben spelen mijn kinderen het beste.. als ik met het huishouden bezig ben bijvoorbeeld