17 Reacties

één maand geleden

Mijn dochtertje is dan ook super lief voor kleine kindjes, vooral baby’s en dan smelt ik natuurlijk helemaal al🙈

één maand geleden

Hoi, Wat was de reden voor negatieve reacties? Bedoel als je gewoon een huis en baan hebt en bewust weet waar je met een tweede kind aan begint. Zou ik zeggen waarom niet. Elk leeftijdsverschil tussen kinderen heeft zo zijn voor en nadelen. Onze eerste kwam toen ik 19 was (niet gepland) de tweede bewust toen ik 26 was (vast contract) de derde toen ik 31 was (lukte niet eerder). Bij ons zit er een ruim leeftijdsverschil dit heeft ook zijn voor en nadelen, maar soms loopt het leven oom gewoon zo.

één maand geleden

Reactie op Marjolein Ter Hoeve

Hoi, Wat was de reden voor negatieve reacties? Bedoel als je gewoon een hui ...
Aangezien ik toen nogal jong was en nog bezig was met school! Nu wel aan het werken met contract en diploma gehaald, enkel nog wel klein huisje waar ik dan ook wat mee zit, aangezien maar 2 slaapkamers😅

één maand geleden

Reactie op emms2821

Aangezien ik toen nogal jong was en nog bezig was met school! Nu wel aan he ...
Dat is dan wel herkenbaar ja. Dat is niet veel al kunnen ze vast ook wel op 1 kamer, al is een eigen slaapkamer wel lekkerder.

één maand geleden

Ons zoontje is 2 jaar en 3 maanden en wij zijn vanaf 2 jaar begonnen om voor 2e kindje te gaan, wil zelf niet te groot leeftijd verschil (mits mogelijk uiteraard) En nu we er toch nog inzitten en de 2e gaat slecht slapen heb ik het liever nu ik er nog in zit als straks haha

één maand geleden

Nu zwanger van onze tweede, uitgerekend in juni. Precies 2.5 jaar verschil. 💙💙

één maand geleden

Reactie op MaaikeM1995

Nu zwanger van onze tweede, uitgerekend in juni. Precies 2.5 jaar verschil. ...
Hier hetzelfde💙💙. Je weet ook niet hoe snel het allemaal gaat en of het überhaupt lukt. Ik zit ook nog wel eens met m’n hoofd bij hoe het straks allemaal moet maar ik denk dat het wel los loopt.

één maand geleden

Wij zijn bezig voor een 2e kindje. Maar helaas begin dit jaar een miskraam gehad dus nu denk ik had ik maar eerder begonnen🙈 denk dat hij nu al 3 jaar is voor er een tweede komt en had graag wat kleiner leeftijdsverschil gehad. Ook nu ik zie hoe gek hij op baby’s is en hoe lief hij doet. Maarja van tevoren niet te voorspellen..

één maand geleden

Hoi, Ik heb een zoontje van twee en een dochter van vier maanden. Onze ervaring is heel positief. Ons zoontje is heel lief voor zijn zusje en heeft zijn zusje ook snel geaccepteerd. Natuurlijk is hij soms even jaloers om de aandacht te delen, maar dat valt mij alles mee. Hij wil graag helpen, maar doet ook lekker zijn eigen dingetje. Wij hebben geluk dat onze dochter een rustig en tevreden meisje is. Ik kan mij voorstellen dat je weer op ziet tegen de gebroken nachten! Ik vond dat ook erg meevallen. Ik kon er dit keer beter tegen dan toen met mijn zoontje. Je lichaam is er denk ik iets meer aan gewend? Mocht de 2de er zijn dan in ieder geval de tip om niks te forceren van de oudste. Interactie zoeken ze zelf wel op als ze dat willen met hun broertje of zusje.

één maand geleden

Hier al tweede kindje van 3 maanden nu, eind november geboren! Gaat gelukkig heel goed al vanaf het begin! 💙

één maand geleden

Wij hebben een dochter van 2 jaar en 3 maanden en een zoon van 1 maand. Vanaf het begin vind onze dochter het hartstikke leuk! Ze is lief voor haar broertje, ze wil hem steeds aaien, toetten op zijn neus en kusjes geven. Wel was ze (ik denk een week) van de leg in de nacht en werd ze nog vaker wakker. Ze sliep ze sowieso nog niet door en dat is ook nu soms best pittig met een baby die vaak voor voedingen in de nacht komt. Maar alles bij elkaar bekeken is het ontzettend leuk om die twee kleintjes samen te zien! Dan maakt het slaap te kort niet meer uit!

één maand geleden

Wij verwachten in juli een zusje voor onze Sef 😊 Ben ook heel benieuwd hoe dat gaat. Die slapeloze nachten zie ik ook wel tegenop. Maar je weet dat de fases voorbij gaan. Dat scheelt denk wel wat haha

één maand geleden

Ik heb een dochter van begin december ‘21 en een dochter van eind augustus ‘23, ze is nu 7 maanden. Leuk om, vooral nu ze wat meer kan, de interactie tussen de zusjes te zien! De nachten zijn wel pittig, 1 vroege vogel en 1 die wel 5x per nacht het speentje nodig heeft 🙈

17 dagen geleden

Belangrijkste: als je er zelf klaar voor bent. Maarja, die is lastig! Hier 23wk zwanger van de 2e. Dus onze dochter is 2 jaar en 9 maanden als ze een zusje krijgt. In juni dacht ik, ja ok, laten we er voor gaan. In juli had de 2e kleine er mogen zijn toen. Zit overigens ook wel op tegen die gebroken nachten, ben erg moe met mijn zwangerschap dus dat helpt niet. Na 9.5u slapen nog lang niet klaar. Ik ga er vanuit dat m'n hormonen me er doorheen slaan.

16 dagen geleden

Reactie op NB21

Belangrijkste: als je er zelf klaar voor bent. Maarja, die is lastig! Hier ...
Wij hebben al een tweede van 5 maanden nu. Gaat super, die tweede gaat gewoon mee in de routine. Ik vond zwanger zijn met een peuter echt véél zwaarder dan niet zwanger zijn met twee kinderen, en dat hoor ik van meer dames. Misschien geeft dit troost.

14 dagen geleden

Wij hebben een zoon van 2 jaar, 4 mnd en een dochter van 10 maanden. 18 maanden verschil. Super intens maar nu zijn ze zo leuk elkaar aan het ontdekken!

12 dagen geleden

Wij hebben 2 jaar en 2 dagen tussen onze zoon en dochter. Ik raakte iets eerder zwanger dan de bedoeling was. In vond het wel intens maar ik had ook een hele zware zwangerschap met veel complicaties. Wel zijn ze echt dol op elkaar. Mijn zoon wil zijn zusje altijd troosten en knuffelen en onze dochter begint altijd breeduit te lachen als ze haar broer ziet. Super lief