9 Reacties
3 jaar geleden
Hier zei het cb 300/400. Dus dat geeft iets meer speling. Hier krijgt hij dus straks (in de hoop dat hij het gaat drinken) in de ochtend 100 ml sojamelk, op de opvang bij de boterham een beker melk. En dan voor het slapengaan voorlopig ook nog een kleine fles. Daar wordt hij zo heerlijk soezelig van en die fles is genieten voor hem en voor mama. Als hij niet naar de opvang gaat krijgt hij in de middag gewoon thee of water bij de boterham.
3 jaar geleden
Wij eten vrij laat en geven na het eten yoghurt, daarna nog even knuffelen op de bank en dan naar bed. We hebben nooit een fles op de slaapkamer gegeven als onderdeel van het slaapritueel. Ze dronk zelf al steeds slechter (was drukker met andere dingen dan de fles) en zijn toen ineens gestopt. Ging prima eigenlijk. Ochtend fles geven we nog wel, altijd direct vanuit haar bed bij ons in bed en dan de fles. Heerlijk momentje samen sochtends. Lijkt me wel weer lastiger om die eraf te krijgen
3 jaar geleden
Ik volg ook. Onze dochter is 1 en eet en drinkt goed overdag, behalve gewone melk drinkt ze niet. Sinds vrijdag wordt ze iedere avond weer huilend wakker en ik vraag me af of ze misschien te veel krijgt, aangezien ze voor het slapen nog een fles van 150/180 krijgt. Vind het ook best spannend om de fles te laten vallen en haar na het badje meteen in bed te leggen 🙈
3 jaar geleden
Wij wilde eigenlijk helemaal van de poederflesjes af en gewoon vervangen voor normale melk. (Dit mag vanaf 1 jaar) onze man reageert op de melk en drinkt het ook niet goed. Dus wij zijn weer terug om poeder. Maar ik zou gewoon alle flesjes die hij krijgt vervangen door gewone melk, ook een stuk goedkoper, en als hij dat goed drinkt. Mijn zoontje wil de laatste fles helemaal niet meer (hij eet goed avondeten en daarna nog yoghurt) ook eten wij vrij laat. Hij dronk hoogstens 20 ml. Dus gewoon laten vallen. Denk dat je het vanzelf merkt als hij die niet meer wil.
3 jaar geleden
Cb zei vandaag tegen ons dat je de fles kan afbouwen, dus steeds iets minder geven, of wat ook veel kindjes lekker vinden is babythee met melk. Als t goed is gaat t kindje vanzelf meer avondeten eten zodra ze minder fles krijgen.
3 jaar geleden
Ik denk dat ik mijn oudste dochter (nu 5 jaar) nog tot 1,5 jaar een fles savonds heb gegeven! Niks mis mee, en dat 300 ml zuivel vind ik persoonlijk allemaal overdreven. Bij het CJG moesten we ineens zoutloos gaan koken 😂 ik zei deze krijgt al sinds 6 mnd net geen sambal in de fles! Ze eet supergoed mee dus volg gewoon je eigen gevoel; jij weet wat goed is voor je kindje. Al die cijfertjes en moetjes … hoofdpijn ;)