12 Reacties

3 jaar geleden

Zelfstandig zitten op 6 maanden is gewoon ook vroeg hoor ☺️ onze zoon is 7,5 maand en kan het ook nog niet

3 jaar geleden

Hier ging het omrollen met 4,5 maand, maar zitten is nog alles behalve stabiel. Is niet gek! Zitten kan volgens mij vanaf 6mnd, maar dus ook later, zelfstandig tot zit komen vanaf 9mnd. Las van een fysio die het juist goed vond als kindjes met 6mnd nog niet kunnen zitten, vanwege de onnatuurlijke houding en rugspieren. Lekker tummy time en het komt vanzelf

3 jaar geleden

Het echt zelfstandig zitten komt pas later hoor 😉 Het is nu meer het al wel in zithouding wat steviger kunnen zitten, maar nog wel met ondersteuning (op schoot of in stoel met zitverkleiner) Nog niet zo los op de grond zelf zitten. Dat is echt nog heel vroeg. Lastig dat bij de wasbare luier het zo'n dik pakket is wat in de weg lijkt te zitten. Goede oplossing dat je haar zo nu en dan even bloot laat spelen om het toch te kunnen oefenen 👍

3 jaar geleden

Wasbare luier maakt echt niks uit voor de motoriek. Wij gebruiken ze ook en ons zoontje is motorisch erg vlug. Met drie maanden rolde hij, hij kan nu met zes maanden redelijk zitten en tijgert al rond (tot wanhoop van onze hond). Elk kind volgt z’n eigen pad!

3 jaar geleden

Hetzelfde hier. Ons zoontje beweegt zich al door de hele woonkamer en rolt sinds dat hij 5 maanden is al. Zelfstandig zitten gaat nog niet helemaal. Ik heb niet het idee dat die luier in de weg zit. Elk kindje ontwikkeld lekker op z'n eigen tempo dus ik zou me niet druk maken. 😊

3 jaar geleden

Geen zorgen, mijn kind heeft ook zo'n heerlijk wasbare luierkontje. Hij rolt beide kanten op en doet verder ook nog niets. Af en toe kijk ik even naar de gemiddelden en dan doet hij prima mee. Ergens tussen de 6 en 9 maanden zitten is prima. Het ene kind is nou eenmaal sneller dan het andere, je zal nooit weten of het aan de luier ligt of niet.

3 jaar geleden

Mijn zoontje draagt wasbare luiers van totsbots (schijnen aan de grote kant te zijn) en kon met 4 maanden alle kanten op omrollen. Hij heeft fysio gehad voor een voorkeurshouding en de fysio gaf ook aan dat de wasbare luiers echt niets uitmaken. Wel is het zo dat ze iets nieuws vaak bloot net iets eerder onder de knie hebben (enkele dagen) omdat het dan net iets minder spierkracht kost. Zou me vooral niet druk maken en lekker genieten van dat dikke pemperkontje♥️♥️

3 jaar geleden

Dank jullie wel, heel geruststellend dit😊

3 jaar geleden

Hier lijkt het niet veel uit te maken tov wegwerpluiers. Ook die worden dik wanneer ze volzuigen. Hooguit een paar dagen verschil zie ik dan. Wel herken ik dat hij echt bloot sneller iets nieuws laat zien. Gewoon hup met blote billen op een boxkleed dat toch de was in moet of handdoeken. Let wel op dat hij niet poept haha, die smeerboel hadden wij te laat door...

3 jaar geleden

Hier wasbare luierbillen die al zitten vanaf 7 maanden. Ik blijf erbij voor het sporadische omvallen, maar dat gebeurt bijna niet meer. Hij speelt ook echt zittend. Dus kan zeker met wasbare luiers, maar hoeft inderdaad nog helemaal niet :)

3 jaar geleden

Hier ook in wasbare luiers. Hij is 7,5 maanden. Kan rollen en kan zich intussen rechttrekken en wat stapjes doen met steun. Hij is pas beginnen zelf zitten door, met rechttrekken, te leren landen op zijn poep. Dan had hij precies door dat dat ook iets is. Ik vind net dat hij te snel evolueert...

3 jaar geleden

6 maanden is vroeg hoor voor zelfstandig zitten. Mijn zoontje (wegwerpluiers) kan pas nu goed zelfstandig zitten. Hij is nu 8 maanden, ik dacht ook dat de meeste baby’s daar pas met 9 maanden mee beginnen/kunnen. Daarnaast is alles een gemiddelde en geen enkele baby is gemiddeld.