21 Reacties

4 jaar geleden

Gastouder?

4 jaar geleden

Reactie op Aniwe

Gastouder?
Hoe vind je zo iemand?

4 jaar geleden

Reactie op yv

Hoe vind je zo iemand?
Kijk even op gastouderland, zo hebben wij onze gastouder gevonden

4 jaar geleden

Via een gastouder Bureau (even op Google zoeken in jou regio/buurt)

4 jaar geleden

Willen jullie gebruik maken van ouderschapsverlof. Dit zou eventueel een optie kunnen zijn om te overbruggen totdat de kleine wel 4 dagen bij de opvang terecht kan?

4 jaar geleden

Reactie op Newdecembermommy

Willen jullie gebruik maken van ouderschapsverlof. Dit zou eventueel een op ...
Wij zouden graag ons ouderschapsverlof pas gebruiken bij een tweede kindje! Dus ik hoop een oplossing te vinden

4 jaar geleden

Misschien een gastouder of gewoon een oppas uit de omgeving? Is het geen optie tijdelijk minder te gaan werken? Wil je dat je baby meer tijd per week bij de opvang is dan bij zijn papa of mama

4 jaar geleden

Ik herken je gevoel. Ik werk onregelmatige diensten incl. Slaapdiensten en mijn man in ploegendiensten (2 dag, 2 avond, 2 nachtdiensten, 4 dagen vrij). Hierdoor hebben we voornamelijk tijdens dienstwissel iemand nodig of in de late uren op wisselende dagen. Alle opa's en oma's werken nog. Dit maakt het heel lastig om een gastouder te vinden omdat we in verhouding weinig uur nodig hebben. We hebben nu een aanvraag liggen bij een gastouderbureau, hopelijk kunnen zij iemand voor ons vinden🍀

4 jaar geleden

Reactie op yv

Wij zouden graag ons ouderschapsverlof pas gebruiken bij een tweede kindje! ...
Volgens mij krijg je voor elk kind ouderschapsverlof.. of begrijp ik dat verkeerd.. 😅

4 jaar geleden

Volgens mij krijg je voor elk kind ouderschapsverlof.. of begrijp ik dat ve ...
Van wat ik op internet lees heb je voor elk kind recht op ouderschapsverlof!

4 jaar geleden

Reactie op yv

Je krijgt voor elk kind ouderschapsverlof, je moet even goed oppassen met wat er in de cao van je werk vermeld staat. Soms mag je het ouderschapsverlof spreiden over de eerste 8 jaar van je kind maar bij mijn vriend bijvoorbeeld moet dit voor het 1ste levensjaar gebruikt zijn anders vervalt het rechts op ouderschapsverlof. Als de opvang vol zit zou je eventueel kunnen kijken naar een combi van 2 dagverblijven, is natuurlijk niet ideaal omdat je kindje dan verschillende structuren mee krijgt, maar wat moet dat moet. Of je kunt vragen vanaf wanneer ze wel plek hebben voor 4 dagen en kijken of jullie dit gat kunnen overbruggen met vakantiedagen en een deel ouderschapsverlof. Zo gaat hij/zij bijv eerst 2 dagen maand later 3 en weer maand later de 4 dagen. Meestal kan de planning van een kinderdagverblijf je daar goed inzicht in geven wat wel mogelijk is. En anders evt een gastouder in de buurt idd. Of oppas aan huis.

4 jaar geleden

Volgens mij krijg je voor elk kind ouderschapsverlof.. of begrijp ik dat ve ...
Je hebt inderdaad bij elk kind hier recht op maar als ik dat van ons eerste opspaar heb ik bij ons 2e of 3e extra veel waardoor ik langer hiervan gebruik kan maken

4 jaar geleden

Reactie op Buurvrouw

Misschien een gastouder of gewoon een oppas uit de omgeving? Is het geen o ...
Voor ons is tijdelijk minder gaan werken geen optie, anders zouden we dit uiteraard wel doen.

4 jaar geleden

Reactie op Merle1993

Ik herken je gevoel. Ik werk onregelmatige diensten incl. Slaapdiensten en ...
Dit is heel herkenbaar! Ik hoop mee voor jullie 🍀 We gaan het is bekijken hoe we dit kunnen regelen want wij weten ook totaal niet welke uren wij dan werken aangezien dit niet vast ligt...

4 jaar geleden

Reactie op yv

Voor ons is tijdelijk minder gaan werken geen optie, anders zouden we dit u ...
Ik vind de reacties van “kan je niet minder gaan werken” altijd zo onnozel, alsof we dat allemaal niet zouden dan als dit financieel mogelijk is. Heel fijn dat sommige een partner hebben die genoeg verdiend, gaat niet voor iedereen op. Ik kom zoals anderen ook bij gastouder terecht.. mijn ouders werken ook nog beide en zijn ouders wonen in Belgie. Geen zussen, broers, ooms of tantes. Wij hebben dus al een gastouder geregeld voor in maart, want we zijn compleet afhankelijk. De gastouder vertelde dat er soms mensen afhaken en er best wel eens (tijdelijk) plek kan zijn. Als je je aansluit bij een gastouder bureau helpen zij je ook zo goed als mogelijk, zeker in dit soort situaties! Wie weet dat je na die tijd wel bij een opvang terecht kan? En misschien is de gastouder wel fijn om bij te blijven! Heel veel succes, hopelijk komen jullie eruit!

4 jaar geleden

Ik vind de reacties van “kan je niet minder gaan werken” altijd zo onnozel, ...
Klopt volledig! Als minder werken een optie was zouden we dit met veel plezier doen natuurlijk, net als zoveel ouders. We hebben gelukkig nog eventjes tijd om het uit te zoeken!

4 jaar geleden

Best alles goed in de gaten houden van opvang. Soms komt er op het onverwachts een plaatsje vrij! Zeker op de wachtlijst laten zetten. Dan heb je ook meer kans! Werk in de kinderopvang dus weet hoe snel het soms kan gaan

4 jaar geleden

Reactie op yv

Voor ons is tijdelijk minder gaan werken geen optie, anders zouden we dit u ...
En al is het wel een optie maar heeft het gewoon niet je voorkeur, dan hoef je dat ook verder niet te verantwoorden. De baby krijgt er echt geen trauma van om fulltime werkende ouders te hebben, met een fulltime baan kun je nog altijd genoeg aandacht en liefde aan je kinderen geven. Het een is niet beter dan het andere, alles heeft voor en nadelen. Hoop dat jullie snel een oplossing vinden, maar t komt vast allemaal op zijn pootjes terecht! Succes.

4 jaar geleden

Reactie op yv

Je hebt bij elk kindje recht op het verlof, dus als het je nu extra druk geeft is het wellicht een idee om het toch op te nemen. Je kunt altijd weer meer werken als je iets gevonden hebt. Dat geeft je misschien rust.

4 jaar geleden

Ik herken jullie probleem echt heel goed! Ik werk zelf fulltime in de zorg en mijn man is vrachtwagen chauffeur. Niet het meest ideale koppel kwa werk. Ik heb zelf een gastouder gehad bij mijn eerste kindje die zei dat ze super flexibel was, zelfs slapen in de avond zou voor een keer wel mogelijk zijn. Uiteindelijk bleek ze heel erg van haar structuur te houden en heb ik ondertussen een andere gastouder gezocht. Dit was helaas wrl een dorp verder maar die was erg flexibel. Mijn zoontje is inmiddels 2 en is dus 1 keer gewisseld. Ondertussen aangemeld bij de peuterklas ivm kindjes in het dorp leren kennen etc. Dus hij heeft nu 1 vaste dag opvang. Als je kindje wat ouder is, krijg je vaak veel sneller opvang ik weet niet waarom? Heel veel succes 🍀